Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 365 575
  • 8 108

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja kertokaapa nyt "harjoittelijasta" puhujat, että mikä se konkreettinen osaaminen vaikkapa Kortelaisella tai Kautosella on mitä kolmekymppisellä ei voi olla?
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harjoittelijasta en haluaisi puhua, mutta ottaen huomioon että johtamiskokemus on varsin vaatimaton, vai onko sitä ylipäätänsä, niin ei voida sanoa että tämä olisi steppi tai pari ylöspäin, vaan kyllä tässä on miehelle isolta osin ihan uusi maailma. Mutta jos potentiaalia todella on mihin uskon, niin oppirahat ehkä kannattaa maksaa. Siis seuran. Kautoseen tai Kölliin ei pidä verrata, eikä varsinkaan edeltäjäänsä.
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Hyvällä fiiliksellä Tobiaksen valinnasta. Nuori ja nälkäinen kaveri jolla virtaa ja kunnianhimoa löytyy. Ei ole hv- kerholainen, vaan tulee seuran sisäringin ulkopuolelta. Nuoresta iästään huolimatta toiminut pelaajatarkkailijana ja agenttina Suomen ylivoimaisesti merkittävimmän ja laadukkaimman toimijan ACME-Sportsin palkkalistoilla.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Minulle ei aukea nämä ”harjoittelija”-kommentit.
Ei liity Salmelaisen ikään mitenkään. Edellinen esimerkki on Nybondas itse. Tuli, harjoitteli eikä koskaan oppinut. Näyttöjä pitää olla, ei nuori lupaava pelaajakaan ole ensimmäistä kertaa kentällä päästessään edustusjoukkueeseen. Nuoren pelaajan ja nuoren johtajan toimistolla, vertaaminen on vähän outoa. Mutta siis hyvillä fiiliksillä täälläkin ollaan. Osittain siksi että vihdoinkin päästiin Tompasta eroon. Epätoivo on vuosien mittaan kasvanut jo melkoiseksi kun kaikki muut näkevät, että asiat on päin persettä paitsi utj itse. Nyt voi ravistella kovat piipusta. Se kaikki on historiaa.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minulle ei aukea nämä ”harjoittelija”-kommentit

Ei aukea minullekaan. Jokainen aloittaa joskus jostain. Kekäläinen taisi olla vielä Salmelaistakin nuorempi, kun aloitti IFK:ssa. Ja tuloksen tietävät kaikki. En mä jotenkin usko, että J. Kekäläinen olisi vaivautunut kehumaan valintaa, jos kyseessä olisi nobody. Kuten jo aiemmin sanoin, niin ainakin mä olen tosi tyytyväinen tässä vaiheessa. Katsellaan sitten myöhemmin, onko tälle tyytyväisyydelle mitään syytä. Uskon ja ennen kaikkea toivon, että on.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erittäin hyvät fiilikset. HIFK-taustasta plussaa, koska ulkopuolisen voi olla vaikea ymmärtää sitä sidettä, mikä meillä kaikilla seuraan on. Lisäksi uskon, että ihan jokainen organisaation lähellä oleva haluaa, että Tobias onnistuu. Neuvoja varmasti sataa, kuten kuvaan on kuulunut, mutta HIFK:ssa vallalla oleva tietynlainen vihamielisyys ulkopuolisia kohtaan loistaa toivottavasti poissaolollaan.

Ikä ei missään nimessä ole este yhtään millekään, päinvastoin. Parhaassa työiässä, halu onnistua ja näyttää kaikille, omien visioiden näyttömahdollisuus, mahdollisuus onnistuessaan luoda pitkäkin ura seurassa, mutta kuitenkin mahdollisuus edetä suuremillekin areenoille, jos hommat sujuu, jne.

Uhkia on aina ja paineet on kovat, mutta niitä on aina, kun pesti on kiinnostava. Lycka till!
 

toimittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten useimpien nääpäimistöltä on tulostunut - hyvä ja rohkea valinta.
Kysymysmerkkejä tietenkin on kuten kokemuksen ja johtajuuden osalta. Ehkä se on hyväkin että Tobiaksella on todistettavaa ja kannukset vielä hankkimatta. Pitäisi riittää ainakin työmoraalia hoitaa homma mahdollisimman hyvin, eikä jäädä toimistolle makaamaan kuten edeltäjänsä. Uskoa ja tukea täältä ainakin riittää.

Tuntuu omituiselta että jannu on vasta 32v mutta silti vanhempi kuin Kekäläinen tullessaan vastaavaan toimeen. Maailma se vaan näyttää erilaiselta 22v vanhempana.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Itselle tuli Salmelaisen julkaisemisen jälkeen hämmentynyt koska en ymmärtänyt miten tämä ei ollut osunut minun tutkaan. Pika Googlauskaan ei auttanut asiaan. Sitten hieman syvempi tutkiminen ja tuli todella hyvä fiilis tästä. Tiedotustilaisuudet jälkeen tuli kylmät väreet kun ajatteli Salmelaisen perhettä kokonaisuudessaan.

Yksi tärkein asia mikä tulee heti muuttumaan on se ettei IFK:ta käytetä enää saldo automaattina. Tämä on yksi tärkeimmistä, että saadaan resurssit kohdistettua oikein ettei makseta Malisille vartti miljoonaa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Ei aukea minullekaan. Jokainen aloittaa joskus jostain.
Ilman muuta mutta onko HIFK oikea joskus jostain -paikka aloittaa?
Urheilullisen menestymisen kolme tärkeintä paikkaa ovat UTJ, päävalmentaja ja maalivahti. Mitkä näistä ovat sopivia paikkoja tulla ensimmäistä kertaa kokeilemaan kun puhutaan HIFKn edustusjoukkueesta? Salmelainen on rohkea valinta, jossa otetaan samalla myös iso riski eli epäonnistumisen mahdollisuus. Toivotaan tietenkin ettei näin käy.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ilman muuta mutta onko HIFK oikea joskus jostain -paikka aloittaa?

No tämä jää tietysti nähtäväksi. Mutta mielestäni noista Valtasen puheista tuli sellainen fiilis, että tähän valintaan on nyt oikeasti panostettu todella paljon, sillä kyseessä on erittäin tärkeä virka, mikä määrittää koko seuran suunnan. Siellä on otettu apua myös ulkopuolelta, kun on haluttu varmistaa se, että kyseessä on oikeanlainen henkilö tehtävään. Eli IFK:n johto on kyllä tällä hetkellä erittäin tarkkaan kartalla siitä, mitä tuli hankittua. Ymmärrän toki epäluulon, sillä eihän tämä seura aina ihan putkeen ole rekrynnyt, heh.

Ja mitä riskiin tulee, niin mitään ei koskaan voi saada ellei riskejä ota. Voi mennä pahasti vihkoon, mutta toisaalta voi myös onnistua erinomaisesti.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Olen kyllä varovaisen innostunut tästä valinnasta.

Nuori, nälkäinen, tietää tän olevan elämänsä mahdollisuus. Sellaiset nuoret tulevat tähdet, jotka nyt on valunut markkinoilta muihin seuroihin, samaistuu varmasti Tobiakseen.

Ja sen pari kertaa, mitä olen jutellut niin on todella smartin oloinen.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Nyt kun tätä valintaa on mietiskellyt, niin pakko sanoa, että pidän. Ison HIFK-sydämen omaava kaveri, joka tulee ulkopuolelta. On ollut mukana pelaajana HIFK:ssa ja mahdollisesti asioinut myös agenttina organisaation kanssa, eli suurimmat kehityskohteet voivat olla jo hyvin tiedossa.

Pidän Salmelaisen lausunnosta, että joukkueen rungon suhteen pitää päästä omavaraiseksi, tai ainakin omavaraisuusastetta nostaa nykyisestä. Itse olen valmis antamaan Salmelaiselle aikaa näyttää kyntensä. Stubbin ja Kekäläisen kommentit luovat vahvaa uskoa.

Tärkeimpänä asiana toivon, että Salmelaisella on selkeä visio siitä millaista HIFK:n pelin tulee olla. HIFK:lle pitää luoda oma peli-identiteettinsä, joka huomioiden hankitaan oikeat pelaajat oikeille paikoille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Suhtaudun varauksella tähän ihan siitä syystä, että olen itsekin opiskellut ulkomailla ja tiedän mitä paperia ne paperit on. Minkä tahansa diplooman saa ilman näyttöjä.

Mutta noin muuten ei mitään valittamista ja hyvältä näyttää. Vielä sitten jos osuisi joskus. Kukaan ei ainakaan voi väittää, että dinot olisi valloittanut seuramme.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Harjoittelijasta en haluaisi puhua, mutta ottaen huomioon että johtamiskokemus on varsin vaatimaton, vai onko sitä ylipäätänsä, niin ei voida sanoa että tämä olisi steppi tai pari ylöspäin, vaan kyllä tässä on miehelle isolta osin ihan uusi maailma. Mutta jos potentiaalia todella on mihin uskon, niin oppirahat ehkä kannattaa maksaa. Siis seuran. Kautoseen tai Kölliin ei pidä verrata, eikä varsinkaan edeltäjäänsä.

Älä huoli, kyllä kiffeli, koffeli, Moppe, Vuokko ja moni muu pistää ruotuun ;)

No joo, nuorelle freesille potentiaaliselle valinnalle varovainen kannatus. Kyllähän tuossa vapauksia on rakentaa top-budjetilla käytännössä kaikki mitä haluaa. Jotkut IFK-fanit on mun mielestä silleen vähän naiiveja, että luulevat oikeasti tuon ummehtuneen kif-kof osaston osallistuvan mm. hankintoihin. Tuuletusta se osasto vaatii joo, mutta tuskin Salmelaisen (kuten ei Nybarinkaan) tarvitse mitään selontekoa rakennuksessa tehdä.

Tässä on Liigan isoin budjetti, rakenna sillä paras mahdollinen jengi joka vuosi. That's It, ja kyllähän me Tobbeen luotetaan nyt :)
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Huddersfield Town
Näin ulkopuolisena, mutta asiasta kiinnostuneena vaikuttaa low-risk, high reward hankinnalta, vaikka tuo klisee onkin. Kuinka paljon huonommin se voi vetää kuin edeltäjänsä? Kliseitä jatkaakseni, niin mieluummin nuori ja nälkäinen kuin vanha ja janoinen. Ehdottomasti myönteisiä merkkejä, ettei palkattu helppoa ja tuttua vaihtoehtoa saunakerhon selänpesijöistä. Tällaisia on kärpissä nähty paljon ja vaikka mitään Götterdammerungia ei ilmoilla olekaan, niin onhan se vähän outoa toimintaa että esim. Ilkka Mikkola palkataan heti pelaajauran loppumisen jälkeen tapahtumavastaavaksi, vaikka pelaaja-ura tuskin pätevöittää paljon muuhun kuin toteamaan että sähköt tule latoon ja poppia ämureistä.

PS. Käytin nyt Mikkolaa vain esimerkkinä oudosta palkkauksesta, enkä väitteenä pätemättömyydestä. Olihan 30.9. ollut perhepelipäivä ihan onnistunut tapa tuoda jotain uutta normisettiin. Hieno mies ja varmasti kova...tekemään töitä parisuhteen eteen?
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Mutta mielestäni noista Valtasen puheista tuli sellainen fiilis, että tähän valintaan on nyt oikeasti panostettu todella paljon, sillä kyseessä on erittäin tärkeä virka, mikä määrittää koko seuran suunnan
Juuri tämä asia herättää pieniä kysymysmerkkejä. IFKlle on ollut viime vuosina tunnusomaista se, että otetaan riskejä, kokeillaan kaikenlaista myös niille kaikista tärkeimmille tonteille. Liigan toiseksi suurimmilla resursseilla kun operoidaan niin on mielestäni kyseenalaista ottaa riskejä avainpaikoille. Jos ajatellaan ihan matemaattisesti niin sellainen on pienten joukkueiden tehtävä kun yrittävät haastaa suurempia. Kun osuu kohdalleen, niin tulee se yksi menestysvuosi siihen väliin. UTJ ja päävalmentaja on esimerkit niistä mihin pitäisi eniten panostaa eikä ottaa ensikertalaisia. Salmelaisen valinta ei poikkea meidän rekrytointipolitiikasta, jonka hedelmistä olemme saaneet nauttia viime vuosina. Nybondaksen valinta oli myös aikanaan rohkea veto. Riski ja mahdollisuus. Tomppelin ansiosta me ollaan nyt niin pohjalla, että kaikki vaihtoehdot uudeksi UTJksi tuntuvat hyviltä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Juuri tämä asia herättää pieniä kysymysmerkkejä. IFKlle on ollut viime vuosina tunnusomaista se, että otetaan riskejä, kokeillaan kaikenlaista myös niille kaikista tärkeimmille tonteille. Liigan toiseksi suurimmilla resursseilla kun operoidaan niin on mielestäni kyseenalaista ottaa riskejä avainpaikoille. Jos ajatellaan ihan matemaattisesti niin sellainen on pienten joukkueiden tehtävä kun yrittävät haastaa suurempia. Kun osuu kohdalleen, niin tulee se yksi menestysvuosi siihen väliin. UTJ ja päävalmentaja on esimerkit niistä mihin pitäisi eniten panostaa eikä ottaa ensikertalaisia. Salmelaisen valinta ei poikkea meidän rekrytointipolitiikasta, jonka hedelmistä olemme saaneet nauttia viime vuosina. Nybondaksen valinta oli myös aikanaan rohkea veto. Riski ja mahdollisuus. Tomppelin ansiosta me ollaan nyt niin pohjalla, että kaikki vaihtoehdot uudeksi UTJksi tuntuvat hyviltä.

Tosin epäilen kyllä vahvasti, että Nybondaksen valintaa ei edeltänyt kovinkaan ahkera/määrätietoinen rekry-projekti. Nybbe taidettiin ottaa kun oli tuttu ja perheessä pyöri, ja esimerkiksi Kölli olisi ollut hyvin samanlainen valinta. Jälkimmäisellä tosin vahva tausta pelaajana, mutta muuten olisi ollut kyllä vähän samanlainen tilanne kun aikoinaan paperitehtailla: pääsit töihin jos sukulaisia oli siellä.

Toivottavasti Salmelaisella on selkeitä visioita ja näkemystä joukkueen kasaamista myös. Enää ei jaksaisi sellasia kausia, jossa kaikki muu paitsi kasaaja näkee puutteita kokonaisuudessa.

Zemppiä Tobbe uuteen duuniin!!!!
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tosin epäilen kyllä vahvasti, että Nybondaksen valintaa ei edeltänyt kovinkaan ahkera/määrätietoinen rekry-projekti. Nybbe taidettiin ottaa kun oli tuttu ja perheessä pyöri, ja esimerkiksi Kölli olisi ollut hyvin samanlainen valinta. Jälkimmäisellä tosin vahva tausta pelaajana, mutta muuten olisi ollut kyllä vähän samanlainen tilanne kun aikoinaan paperitehtailla: pääsit töihin jos sukulaisia oli siellä

Juuri näin. Nybarin valinta oli dinojen näkökulmasta kaikkea muuta kuin riski. Riski se tietenkin oli menestysnäkövinkkelistä, mutta sehän ei ole koskaan ollut dinojen pääpointti. Penan jälkeen valittiin uusi tj oman piirin ulkopuolelta ja siksi haluttiin urheilujohtajaksi oma poika. Tarvittaessa tämä oma kundi voisi vahtia tj:n toimia ja tiukan paikan tullen hypätä hänen paikalleen.

Mutta valitettavasti tuo paperitehdasvertaus osuu aika tarkasti tälläkin kertaa. Tobbarin faijahan on dino. Itse uskon että Salmelainen pärjää hommassaan, mutta jos ei pärjää on kritiikki varmasti hyvin samantapaista kuin Nybarinkin kohdalla. Siisipiiriläinen, dinot suojelee, suojatyöpaikka jne...
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
HIFK-taustasta plussaa, koska ulkopuolisen voi olla vaikea ymmärtää sitä sidettä, mikä meillä kaikilla seuraan on.
Pakko tulla sen verta huutelemaan vieraisiin pöytiin, että ei kai ulkopuolisen ole mitenkään vaikea ymmärtää, koska kyllä jokaisen äidinmaidosta saamansa seurasiteen vahvuus on ihan samaa tasoa. Oli seuran nimi sitten IFK, Tappara tai SaiPa.

SaiPassa on ollut koko 2000-luvun melko kovat perinteet siitä, miten valmennuksen ja seuran päättävien pestien paikat on jaettu juurikin seuran pelaajahistorioiden mukaan. Ja aina se ei ole ollut paras ratkaisu. Nyt valmentajana toimii espoolainen Lehterä. Santasen, entisen joukkueen kapteenin tapaus on surullisen kuuluisassa muistissa vielä kaikilla.

Salmelaiselle kaikkea hyvää ja olin valinnasta mielissäni, koska urheilussa monesti mennään sillä ns. helpoimmalla valinnalla ja vanhat jarrut vain jarruttavat kehitystä. En näkisi yhtäkään syytä, miksei Salmelainen voisi onnistua. Keklun ajalta on se ehkä Liigan historian ylivoimaisin jengi. Nyt kun katseli noita arviolukemia IFK:n viime kausien pelaajien palkoista ja siitä, mikä oli nipun pelillinen tulos, on päivänselvää, että petrattavaa on.
 

avojääpommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tervetuloa Tobias.

Näillä eväillä onnistut:

-Laita junnupuoli kuntoon. Tee siitä houkutteleva pelaajapolku maan parhaille junnuille.

-Löydä ja hanki parhaista parhaat nuoret pelaajat. Hanki muiden jengien 'Granlundit' meille, viimeistään 17-18 -vuotiaina.

-Anna tarpeeksi näyttömahdollisuuksia ja aikaa. Mutta jos pelaaja ei lunasta, ohjaa eteenpäin. Älä polta siltoja.

-Rakenna joukkueet tasapainoisesti, valmentajan kanssa suunnitellun pelityylin mukaiseksi, säilyttäen IFK:n peli-identiteetti. Sopiva yhdistelmä johtajuutta, taitoa, kovuutta, suoritusvarmuutta ja toisaalta potentiaalia (riskiä), iloisuutta, luovuutta. Hanki pelaajia, joilla on jotain juuri tätä joukkuetta hyödyttäviä erikoisominaisuuksia ja hyödynnä niitä.

-Huolehdi että avainpaikoilla on parasta laatua, 1. kenttä puolustajineen, 4. kenttä ja maalivahti ovat tärkeimmät. Kun ne on huippuja, on myös yv ja av huippuja.

-Hanki aina joukkueeseen vähintään yksi pelaaja, joka on erityisen viihdyttävä/kiinnostava.

-Pohdi tarkkaan, mikä IFK:n peli-identiteetti on tulevaisuudessa pitkällä tähtäimellä ja toteuta sitä.

-Pidä pää kylmänä. Kuuntele neuvoja, mutta tee päätökset itse.

-Kunnioita faneja, perinteitä ja kaikkia seuran työntekijöitä. Ole herrasmies, ole ammattilainen.

-Maksa avainpelaajille hyvin, muille kohtuudella.

-Tee työtä aktiivisesti, näe vaivaa.

Onnea matkaan!
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ei Suomessa ainakaan montaa nimeä löydy jotka olisivat varmuudella menestyjiä Hifkissä. Joku Jukka Holtarikin on jo 55 ja kehonkieli näyttää siltä että tuskin enää kovin innokkaasti halleja kiertää. Itse pidän siitä että nuori kaveri tulee puikkoihin.

En tiedä, missä sä Holtarin kehonkieltä luet, mutta itse olen nähnyt häntä vain jäähallilla. Huomattavan usein muissa kuin liigapeleissä käydessäni Holtari on ollut paikalla. Esimerkiksi niinkin hohdokkaassa paikassa kuin Lempäälä.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvin epätyypillinen sainaus HIFK:lta. En osaa ottaa kantaa Tobiaksen osaamiseen, joten joku voisi nyt ihan aluksi valaista, että ketä pelaajia hän on pelaaja-agenttina edustanut? Ja ollaanko hänen osaamiseen oltu tyytyväisiä vai ei?

Ulospäin Tobias on juuri sen oloinen johtaja, joita haluaisin HIFK:ssa nähdä jatkossakin. Sama pätee tietysti myös Valtaseen ja Everiin, mutta heistä ei sen enempää.

Toivotaan, että Tobiakselle annetaan reilu mahdollisuus tehdä UTJ:n hommia, eikä turhia kapuloita heitä rattaisiin dinojen toimesta. Toivoa sopii myös, että TomTom ei pääse sanelemaan liikaa HIFK:n urheilujohdon asioita uudessa pestissään.

Mitäkö mieltä siis olen? Tobias vaikuttaa todella edustavalta, mukavalta ja helposti lähestyttävältä henkilöltä. Hänen taitojaan UTJ:nä arvioin vasta, kun niitä voi arvioida. Eli tällä hetkellä olen odottavaisin mielin, ja siitä ihan iloinen, että HIFK:lla oli uskallusta palkata noin nuori tekijä noinkin vastuulliseen rooliin.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Toivotaan parasta. Nuori johtaja ei ole aina huono johtaja. 32 vuotias ei nyt ole ihan poikanen enää kuitenkaan. Itselläni ensimmäiset johtotehtävät oli 18 vuotiaana ja silloin en ollut tarpeeksi kypsä niihin tehtäviin ja epäonnistuin.
Toivotaan että kaverilla on selkeä visio siitä mihin ollaan menossa ja IFK:lla on tulevaisuudessa identiteetti kovaa pelaavana taitojoukkueena. Fyysisyys ja taistelu ei saa sulkea taitoa pois.
Kyllähän IFK:lla tulisi aina olla muutama (3-5) supertähti tähän liigaan, muuten runko tulisi pääosin tulla itse kasvatetuista pelaajista. ( omia junnuja tai muilta napattuja)
Jos Espoon junnuja saaadaan nyt yhteistyön seurauksena helposti kun siellä ei liiga joukkuetta ole, junnuputkesta luulisi tulevan hyviä pelaajia tarpeeksi.
Edit:
Toivotetaan nyt siis samalla onnea! Itse ainakin toivon (uskon) että nyt meillä alkaa valoisammat ajat.
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Hyvä kolumni Saxénilta. LInkki vie Hbl.fi sivulle

Salmelainen - ett modigt och frascht val

Kolumnin lopussa mainitaan eräs Jarmo Kekäläinen joka tuli seuraan 29-vuotiaana Acmen pelaaja-agentti toimistosta. Itse muistelin, että Kekäläinen olsi ollut pelkästään Ottawaan kykyjenetsijä.

Vaikka kuinka kääntelen niin en näe Salmelaisen palkkaamisessa mitään negatiivista. Faijan haukkuminen dinoksi on mutkien suoristamista koska Buffalo ei ole koskaan ole ollut IFK:ssa missän merkittävässä rooliissa kuin pelaajana. Minulle dinot on Moberg ja Heino. Eilen saivat siihen lisäjäsenen Nybondaksesta.

Vaikka koulupohja olisi miten "pilipali" niin se kumminkin kertoo sen, että haluaa tietää mitä hyvä urheilujohtaminen on. Edellisestä ei voi sanoa samaa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös