Tää on ihan totta, ettei Ilveksellä ollut mitään akuuttia tarvetta tämän kaliiberin hyökkäävälle pakille. Ottivat vaan löysät pois kuleksimasta, hauiksen näyttöä kilpailijoille ettei muut pääse niin helpolla vahvistumaan. Kaikki mahdollinen Nikun tuoma lisä voittosarakkeisiin on sitten vaan pelkkää plussaa.
Väärä ketju, mutta mä näen asian niin, että Ilves on päättänyt laittaa all in. Ensinnäkin, paikallisvastustaja Tappara on siinä tilanteessa, että Ilves pystyy oikeasti haastamaan sen. Toisekseen, Ilveksen peli ei ole ollut niin ylivertaisen upeaa kuin täällä väitetään ja siihen tietenkin halutaan reagoida. Kolmanneksi, Pennasella on todella isot paineet voittaa mestaruus Ilveksessä juuri nyt, koska siirtyy Leijonien peräsimeen. Ja koska peli ei ole aivan uomissaan, kuten ei toki kuulukaan vielä olla, Pennanen haluaa vahvistuksia, joiden uskoo voivan omalla henkilökohtaisella osaamisellaan ratkaista pelejä, jos joukkuepeli sakkaa. Ilveksellä on tällä hetkellä resursseja niitä vahvistuksia hankkia, enkä oikein näe sellaista mahdollisuutta, että Ilves olisi sanonut Pennaselle "ei", jos Pennanen on itse Nikun jengiin aktiivisesti halunnut. Siitä tuskin olisi seurannut yhtään mitään hyvää. Ei just nyt, eikä välttämättä jatkossa, jos Pennanen joskus vielä Ilvekseen halutaan valmentamaan.
Hankkimalla Nikun Ilves nosti tosin muunkin joukkueen paineet aika tappiin ja ottaen huomioon, miten Pennanen itse on viime aikoina yleisesti ottaen joukkueen henkisestä tilasta lausunut, jää nähtäväksi, onko Sami Niku se pelaaja, joka muuttaa kaiken ja muiden paineet laskee. Lähtökohtaisesti mä en pidä sellaista todennäköisimpänä vaihtoehtona, mutta kaikki on mahdollista.