Illan huikeista tuomioista olisi kyllä mielenkiintoista tietää, miten vitussa kehtaa antaa sukelluksesta jäähyn kun maila takertuu/jää jalkojen väliin sotkuun, varmaan ensimmäinen sukellus ikinä noilla muuveilla.
Muistaakseni tällä kaudella jossain aiemmassa JYPin pelissä nähtiin ihan samanlainen vihellys. En muista yhtään kummin päin tilanne silloin meni, mutta palkintona kaatuneelle pelaajalle sukelluksesta jäähy. Väärin meni silloin, kuten myös nyt. Samoin pari Ässien jäähyä olivat liian herkästi vihellettyjä, esimerkiksi se Hytösen kompastelu Ässien maalin edessä, josta pelin olisi pitänyt jatkua normaalisti, mutta tulikin Appelgrenille 2 minuuttinen. Samoin Bloodin estäminen kiekolliseen pelaajaan oli hyvää huumoria, jonkun muun syyn tyyliin kiinnipitäminen olisi vielä nipin napin voinut hyväksyä. Siinäpä ne suurimmat virheet tähän iltaan. Aina voidaan vääntää viheltämättä jääneistä koukuista, estämisistä tms., mutta tässä liigassa se savotta olisi aivan mahdoton. Kolmannessa erässä, johon lähdettäessä peli oli edelleen tasan, ei sitten välillä vihelletty mitään muuta kuin täysin selvät(pl. edellä mainittu Bloodin "sukellus"), joten siltä osin pulinat pois.
Minä olen edelleen sillä kannalla, että Yonkmanin ja Lambergin tilanne meni oikein. Tuollaista tilannetta ei todellakaan lätkäpelissä voida tuomita tappeluksi tai niitä olisi useampi joka pelissä. Sikäli väkivaltaisuus 2 min molemmille oikein ja aloittajalle toinen lisäksi. Tässä tapauksessa oikein päin, koska Lamberg oli se, joka vaihtoaitioon lähtee haastamaan. Koko tilanteesta olisi selvitty ilman jäähyjä, jos Lamberg ei olisi vastannut Yonkmanin kyynärpäät alas-kommenttiin ja lähtenyt JYPin vaihtoaitioon jatkamaan sanallisen heiton lisäksi.
Mitäs muuta. Tässä on nyt koko hemmetin pitkä runkosarja katseltu muniin puhaltelua ja nyt kun saadaan johonkin peliin tunnetta, niin minä ainakin viihdyin. Lähes aina Liigassa, varsinkin runkosarjassa, ovat tuomareiden ratkaisut saaneet eniten tunnetta peliin ja niin tänäänkin. Se kumpi joukkue käsittelee tilanteen oikein, vie usein voiton. Ässillä ei siihen kantti riittänyt.
Pelillisesti JYP oli parempi joukkue. Ässät pelasi myös ihan hyvää vieraspeliä, mutta aikaiset maalit kolmannen erän ensimmäisellä puoliskolla taisivat katkaista selkärangan. Ässillä selvästi löytyy taitoa joukkueesta, mutta tuollaisella hieman kurittomalla joukkuepelillä ei liene eväitä puolivälieristä eteenpäin, vaikka ei jatkoon meno minua haittaisikaan. JYP taas jättää edelleen itsestään jollain tapaa hieman sekavaa kuvaa, mutta tänään tärkeillä hetkillä oli juuri niin kova kuin pitikin ja tärkein eli 3 pistettä taskuun. Ja Suomela on edelleen huikea ukko.