Jos suun soittaminen on tappelua, pleijareissa tullaan näkemään paljon väkivaltaisuus kakkosia.
Jääköön tää viimeiseksi rautalangaksi mitättömän pienestä insidentistä: Yogi rupesi poistamaan Lambergiä vaihtoaition puolelta siinä vaiheessa, kun Lamberg kätensä sinne aitioon tunki. Ihan sama kun asia kun veskarin puolustaminen, veskariin ei kosketa, se on pyhä asia, myös vaihtoaitio on koskematon samoin tavoin. Tuomarit seurasivat tilanteen hyvin ja tuomitsivat napilleen oikein tuon kärhämän. Aloittajalle, aitioon ensin kätensä työntäneelle ekstra kakkonen. Koko tapaus oli niin mitätön kuitenkin tapahtumana, että ol8isi ollut täydellistä puusilmäisyyttä tuon isompia kummallekaan jakaa. Tässä tämä, ymmärtää jos ymmärtää.
Kiitokset edes yhdestä analyysin poikasesta Ässäpuolelta. Se mihin tosiaan itse kiinnitin huomiota oli tuo keskialueen offensiivisen pelin huomio ja siellä näin tosiaan hyviä aihioita kehitettäväksi, juuri tuohon nykylätkässä on huomiota kiinnitettäväkin, mikäli pärjätä meinaa. Koska niin vähän Ässien peliä olen tällä kaudella ehtinyt seuraamaan, mietin, onko tuo kehitys mahdollisesti Kotkaniemen tuomaa/ansiota. Sen, mitä olen peliä kv -tasolta liigaan seurannut on mulle kertonut keskialueen merkityksen kasvusta tuloksen tekoon. Tässä kehitys on vienyt kohti jalkapalloa, eli voita keskialue, voitat pelin. Vanha juttuhan on viivojen voittamisesta puhuminen, mutta taktiseen tikunnokkaan on noussut koko sinisten välinen ala ja ratkaisut siellä, niin puolustaessa, kuin hyökätessä. Tästä toki on eriäviä näkemyksiäkin, sillä Ainakaan Virtanen ei ymmärtääkseni näe asiaa lainkaan samoin, vaan hänelle tuo alue tuntuu olevan välttämätön paha, joka yhdellä pystyllä tai levittävällä syötöllä pitää olla ylitetty. Minusta vaan juuri tämän takia JYP on omassa päässä organisoimattomana ja pulassa, kun vastustaja voittaa tilan ja ajan keskialueella JYP puskiessa keskustan läpi jääräpäisesti.
Tämän pelin kohdalla vaikutti myös, että sitten tuo pelitapa ei vielä omiin ollut ihan uomissaan, vaan JYPin onnistuessa murtautumisessaan Kyky organisoitua alakerrassa tuotti hankaluuksia. Luulenpa, jos sävelet Kotkaniemellä on selvät pelin suhteen, viimeistään ensi kaudella Porissa on nippu, jonka voittaminen pelitapansa vuoksi on äärimmäisen vaikeaa. Ehkäpä valmentajan vaihdos oli pisemmällä katsannolla ihan osuva liikku.