Kaiken kattavaa analyysiä maalikoosteista:
Jalasvaaran ulosajo liioiteltua puuhaa, jos tuosta jäähyn halusi antaa niin ryntäämis kakkonen lienee maksimi rangaistus, mutta tepsin kaveri pistää pään pensaaseen ja noin siinä sitten käy. Laurilan tapauksessakin näyttää kädet käyvän korkeammalla, mutta tässäkin lukua ottanut tulee taklaamaan matalassa asennossa.
Kivenmäeltä huikeaa työn tekoa Månssonin maalin alustukseen. Sysipaska syöttö laidalta toiselle, syöttönopeudella joka ei edes luistelukoulussa saisi rispektiä. Kruununa sitten aktiivinen takakarvaus tyylillä "otan kolme potkua ja liu'un maila ojossa eteenpäin". Jossain luki, että viltti olisi kutsunut tuon episodin jälkeen, enkä ihmettele yhtään.
Brendl käynyt nyt sitten todistettavasti myös omalla kenttä puoliskollaan ja osoitti maalintekijän taitonsa. Hienot maalit myös Jalasvaaralle ja Kermanille.
Nahisteluista ei oikein koosteiden perusteella voinut sanoa kuin, että kannattaisi Plihalin jättää nuo painit muille jossei saa edes meidän Mörssäripakki-Suhosta taitettua siltaan.
Itse istuin muutaman metrin päässä tuosta Jalasvaara-Suominen tilanteesta, enkä kyllä liioiteltuna tuota jäähyä pidä. Kyynärpää osuu toista käkättimeen, ja yleensä näissä tilanteissa jäähy tulee automaattisesti tuosta syystä. Kun nyt vielä Suomisen pärstä aukesi ja vuosi verta, kävi Vahalahti ja Suominen tuosta muistuttamassa Levosta, ja Japa määräsi Jalasvaaralle sitten vielä isomman sanktion. Ei se nyt mun mielestä väärin mennyt.
Kivenmäki pelasi kyllä tuon kämminsä jälkeen, enkä itse ole ihan varma siitä onko tuo nyt Palloseuran suurin lammas, sylkykupiksi ainakin on joutunut. Eilen Mave ainakin luisteli liukkaammin kuin aiemmin tällä kaudella, hankki KalPalle jäähyä ja petasi 4-6 maalipaikkaa kavereille, joille ei taaskaan maistunut. Jos tuon jälkeen vituttaa niin ainakin itse ymmärrän ihan hyvin, tosin onhan se vähän epäammattimaista alkaa noin suoraan sitä osoittamaan. Tuo maalin aiheuttanut tilanne oli joku oikosulku, niitä tosin tuli myös Birnerille, Vittasmäelle, Järviselle, McCarthylle ja muillekin.
Ja tuosta Plihal-Suhonen keissistä, kyllähän se nyt on vitun helppo vaan kaataa toinen luistimilla jos on kahden käden ote kaverista. Suhonen haki tätä koska ei ilmeisesti halunnut selkäänsä, ja Plihal menetti tasapainonsa. Tuolta se siis näytti vastakkaisesta päätykatsomosta, en ole koosteita nähnyt.
Fonselius kyllä naurettavin tuomari-ilmestys tähän sarjaan pitkään aikaan. Jätkä matki Levosen joka toista elettä, vihelsi kolme aivan käsittämätöntä jäähyä ja sonti housuunsa joka kerta kun oikeasti muutaman metrin säteellä tapahtui rangaistuksen arvoinen rike. Huvittavimmat tilanteet olivat niitä kun Levonen vihelsi pilliin ja huusi aloittajille, että totelkaa sitä linjadumaria. Fonselius vihelsi näissä tilanteissa välittömästi perään omaan pilliinsä ja kävi ripittämässä samoja jätkiä heti sen jälkeen että Levonen oli näin tehnyt. Myös jos Levonen kävi Virralle tai Leimeelle jotain huomauttamassa, kävi Fonselius 10 sek päästä itsekin huutelemassa jotain. Koomisen näköisiä tilanteita. Eikös tuo ole se vanha linjatuomari, oliko toinen SM-liigamatsi vai peräti kolmas päädumarina ? Levonen oli mun mielestä eilen hyvä, vaikkakin KalPaa vähän sorrettiin jäähyjen muodossa kolmannessa erässä.