To 6.1.2011 Kärpät-Ilves

  • 41 165
  • 144

Sheplak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin siis kertokaa vielä miksi helvetissä Marjamäkeä ylipäätään pitäisi vetää turpaan ? Jätetään nyt menemättä sen syvemmälle tuohon jo ruodittuun asiaan mutta se taklaus oli enemmän puhdas kuin väärä ja kaikki tää jeesustelu koskien tuota taklausta on aivan järkyttävää.

Uskon myös että aivan saletisti on kentällä ja naureskelee varmaan ihan hemmetisti sille miten paljon närkästystä on herättänyt. Uskomatonta.

Koska se taklasi Kärppien kalleimman? ja tärkeimmän? pelaajan sairastuvalle ylikovalla taklauksella. Homma olisi tietysti pitänyt hoitaa jo Tampereella. Mäkiaho vai Hebling?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Etkös sinä ollut se, joka oksenteli kotisohvallaan vielä tunteja taklauksen nähtyäsi? Ja nyt huudellaan kuin mikäkin wannabe hifkiläinen. Niin ne ajatukset muuttuvat. Tiedä sitten miksi Kärppien suorittama IFK-tyylinen markkinointi aiheuttaa lähinnä repeämisreaktion. Eihän Oulussa ole vissiin kolmea (?) kertaa enempää tapeltu koko 2000-luvulla.

No, keskittykööt Masiin. Masi kestää tuossa touhussa ihan varmasti. Itse pelissä uskon Ilveksellä olevan mahdollisuudet pisteisiin, kunhan puolustus pelaa yhtä kurinalaisesti kuin Hifkiä vastaan. Tuossa pelissä ei pahemmin nähty hasardeja keneltäkään. Toisaalta vieraspelissä viimeistelyn pitää olla huomattavasti tehokkaampaa.

Maalilla Metsola joutuu varmasti parempaan testiin tässä pelissä ja toivottavasti suoriutuu tehtävästä hyvin, ja miksipä ei onnistuisi. Meidän kokeneempi osasto on alkanut osoittaa vähän heräämisen merkkejä ja uskon heidän vastaavan suurelta osin Ilveksen maalinteosta tänään. Anttilalle odottelen kauden avausmaalia.

Toivotaan hyvää peliä, paljon taklauksia ja ilman oksennusreaktiota.

Totta puhut.Minulla oli etova olo viimeisimmän Ilves-Kärpät oottelun jälkeen. Toivottavasti en näe tänään samanlaista taklausta kummankaan joukkueen puolelta. Tälläisten oksettavien taklausten vähenemiseksi Masia on tänään syytä kouluttaa. Tällä en kuitenkaan tarkoita, että kaveri pitäisi taklata tajuttomaksi ja kuukauden sairaslomalle. Silmä silmästä ei sovi minun ajatusmaailmaani.

No niin. Tässäpä tämä vanhojen muistelu. Illalla on erittäin mielenkiintoista mennä hallille. Ilves on arvaamaton joukkue. Kahden musrkatappion jälkeen kaivoivat voiton hifk:sta. Arvaamattomasti on pelannut Kärpätkin. Kaksi kokematonta maalivahtia tositoimissa. Taitaa tulla värikäs peli.
 

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin siis kertokaa vielä miksi helvetissä Marjamäkeä ylipäätään pitäisi vetää turpaan ? Jätetään nyt menemättä sen syvemmälle tuohon jo ruodittuun asiaan mutta se taklaus oli enemmän puhdas kuin väärä ja kaikki tää jeesustelu koskien tuota taklausta on aivan järkyttävää.

Uskon myös että aivan saletisti on kentällä ja naureskelee varmaan ihan hemmetisti sille miten paljon närkästystä on herättänyt. Uskomatonta.
Ei pidäkään vetää turpaan, vastaavan puhtaan taklauksen voisi joku käydä antamassa takaisin. Siitä tuskin tulisi mitään närkästystä mistään suunnasta.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Marjamäeltä löytyy menneisyyttä mm Ole-Kristian Tollefsenin, Colin Fraserin, Rick Rypienin, Brennan Evansin, Brad Staubitzin ja Dan Lacouturen kanssa. Joten kotoisessa liigassamme ei näiden herrojen kohtaamiseen jälkeen voi missään olosuhteissa olla kavereita, joiden kanssa Marjamäki ei uskaltaisi lähteä painimaan.
 

Carlos83

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, LeKi, Jarkko Ruutu, AS Roma, Azzurri
Ja niin joutui jo tämäkin matsi, jota viime kertaisen kohtaamisen jälkeen on odotettu vesi kielellä, ainakin Oulussa. Uho on ainakin ollut kova.

Lieneekö sattumaa vai ei, mutta Kärpät palkkasi SM-liigan kautta aikojen jäähytilaston kakkosen joulutauon jälkeiseksi viideksi peliksi "hyökkääjäpulaan". Tänään edessä matsi numero 4.

Vaikka Mäkiaho osaa tehdä myös pisteitä (tai siis Mestiksessä vielä alkukaudella osasi), olen yllättynyt, jos ei mies lähde Masia noutamaan jossain vaiheessa. Ainakin itse odotan innolla Tonin näkemistä.

Mitä itse peliin tulee, niin jos Ilves pystyy pitämään pakettinsa yhtä tiiviinä kuin edellisessä matsissa ja hyödyntää edes puolet maalipaikoistaan, on mahdollista saada tuliaisia kotiinviemisiksi. Muuten taitaa käydä kylmät. (Pessimismi auttoi tiistainakin.)

Summa summarum: Tänään on pakko maksaa Urhon paskasta kuvanlaadusta.
 

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken Kärpät
Masi vois vetää tänään vaikka rosaa turpiin ja kesä vois taklata pierren aikaselle ksälomalle.

Oothan sä mahtava mies. Tai no mies ja mies, tekstistä päätellen...nojoo.

Mä meen Raksilaan kattomaan Kärppiä jotka tappelee loppuun asti voitosta. Peli ei missään nimessä ole mikään läpihuutojuttu eikä lähelläkään 85/15 -oddseja. Kärpät oli niin saatanan tehoton ooboakin vastaan että se on ihan sama hallitaanko vai ei, kiekkoja pitää saada myös sisään.

Tapaus Masi, ihan tarpeeksi tuosta taklauksesta ollaan väännetty. Mun mielestä se oli aivan tolkuton ylilyönti ja Masi on eri medioiden mukaan itekkin ollut tuosta pahoillaan. Mm. maajoukkueen päävalmentaja on näin todennut. Varmasti Masia muistaa sekä pelaajat että yleisö, mutta se kuuluu tähän peliin. Mulle on oikeastaan se ja sama ruvetaanko siellä hanskaamaan, toivottavasti kuitenkaan kukaan ei kolaa Masia tai ketään muutakaan samaan tyyliin ku Krepsiä ajettiin. En tiiä mistä nää huhut Masin pelaamattomuudesta on lähteny, ainaki SM-lekan kokoonpanoissa näyttää olevan. Jos ei pelaa niin varmasti siihen on joku oikea syy, tuskin kukaan pelimies on niin paskahousu että jättää pelaamatta sen takia koska tietää mitä pitää kuunnella 60 minuuttia. Enkä mä oikein usko että Mäkkäri haluaa tuhlata viimeistä peliään siihen että hanskailee Masin kanssa.

Raksila oli tosiaan tiistaina vielä hiljasempi ku mitä ollaan tällä kaudella totuttu näkemään ja kuulemaan. Joukkueen esitys oli vähintäänki hengetön ja osaltaan edesautto yleisön vaisuutta, mutta sillon sitä kannustusta tarvittais kaks kertaa enemmän. Isoa lampaanpersettä koko Raksilan kansalle. Toivottavasti Masi sytyttää ja rumpumies palaa ruotuun niin saadaan vähän tunnelmaa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Odotetun kova hehkutus illan ottelua silmällä pitäen.

Kärppäläiset ovat nyt nostaneet sen verran meteliä etukäteen (toki odotetusti), että mikäli tätä edellisen pelin hienoa taklausta ei huomioida mitenkään tänään jään tasolla, niin todellisen paskahousu-leiman voi iskeä jokaisen kärpän persuuksiin.

Mäkkäriä en vetäisi tähän soppaan mukaan ollenkaan. Mies ei edes pelannut Kärpissä edellisen kohtaamisen aikoihin ja nytkin vain try outilla. Tuskin pelaa loppukautta Oulussa. Mikäli hän lähtisi haastamaan Masia olisi se jotenkin koomista. Eikö muita löydy? Lisäksi en usko Mäkkärin edes suostuvan tuohon. Ei ole nokkapokat kiinostaneet miestä enää vuosiin.

Joka tapauksessa tärkeintä on se, että Ilves ja Marjamäki itse keskittyy peliin. Jos joku sveitsiläinen Timo tulee uhoamaan, niin seuraavassa vaihdossa voi senkin jyrätä kerran.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Jos Marjamäkeä lähdetään noutamaan niin toivon että se on itse Kreps joka tämän tekee eikä mikään alimpien kenttien mestisjämä Mäkiaho. Toisaalta jos asialle laitetaan Mäkiaho voidaan samantien lyödä Kärpille rankat sakot käskytämisestä, sillä Mäkiaholla ei ole mitään yhteistä tapaus Marjamäki/Kreps kanssa.

Tuo että Marjamäki ei pelaisi tässä ottelussa on täyttä paskaa. Ennemmin Kreps tai joku muu Tshekki jänistää samaan kaukaloon astumista "hullu-masin" kanssa.

Itse ottelussa Kärpät on hienoinen suosikki kotiedun ja paperilla olevien nimien puolesta. Onneksi kuitenkin Kärpät on uusi Jokerit eli pelaajat nostavat vain palkkaa ilman että pelissä on tunnetta.

Toivottavasti Marjamäki kolaa Krepsin heti ekassa vaihdossa niin Raksila täyttyy kyyneleistä.
 

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken Kärpät
Vai että oikein Oulun Kärpät. Tuo tunnettu rusettiluisteluseura joka ei osaa muutaku pelata neitikiekkoa ja märisee joka asiasta. Ihan täysiä vässyköitä koko porukka, eihän Oulussa koskaan edes tapella!

On se vaan saatanan kova pala joillekin että 2000-luvun menestynein seura on voittanu mestaruutensa taitokiekolla. Siitä onkin sitten suora pisteiden A ja B yhdistäminen siihen että Kärpiltä ei löydy fyysisyyttä, pakko jostain yrittää kuittailla.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
On se vaan saatanan kova pala joillekin että 2000-luvun menestynein seura on voittanu mestaruutensa taitokiekolla. Siitä onkin sitten suora pisteiden A ja B yhdistäminen siihen että Kärpiltä ei löydy fyysisyyttä, pakko jostain yrittää kuittailla.

?

Nyt en taida olla ihan kartalla. Nimenomaan Kärppien kannattajathan täällä ovat tuosta taklauksesta lähtien huudelleet kuinka helvetti pääsee irti 6.1.11 ja Masilla tulee hikinen ilta jne jne.

Tähän on mielestäni ihan aiheellista mainita, ettei tuota Kärppien joukkuetta ihan näistä asioista ole tunnettu. Hifkin brändiin tuollainen markkinointi sopii hienosti, mutta onhan se nyt huvittavaa kun taito-Kärpät näin tekee. Eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, että miten Kärpät on voittanut mestaruutensa. Päinvastoin, itse olen ainakin ilolla katsellut millä pelityylillä Kärpät on mestaruutensa ottaneet.

No, ihan sama. Taitaa tämäkin pullistelu jäädä keskustelupalstoille ja mainoksiin, kun kentällä pelaillaan ihan samalla tavalla kuin muissakin peleissä.

EDIT: Ja tosiaan, kuten jo mainittu, tuskin Masia nuo huutelut kiinnostavat tippaakaan. Taklaa ja taistelee juuri niinkuin aina ennenkin.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Jaaha. Kohta hallille ja peliä katselemaan! Kärpät ei lähde Masia jahtaamaan millään tavalla ja yleisö saa pettyä (tämänkin) asian suhteen. Pieni muistutus olisi ollut ehkä paikallaan, mutta tappeluja Raksilassa on turha odotella. Jos taklauspaikka tulee niin eiköhän siellä taklata aivan kaikkia pelaajia nimestä ja numerosta riippumatta.

Laitetaan nyt vielä loppuun tulosveikkausta elikkäs.. Kärpille 1,2,3 ja Ilvekselle 2,3,4
 

manemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
..Pointti oli se, että kun Masi ei pelännyt AHL:ssä, jossa kuitenkin osuu kohdalle huomattavasti kovempia ja kahjompia vastustajia, on typerää kuvitella, että häntä voitaisiin pelotella SM-liigassa.

Ja kuka sitä Masia nyt on sitten edes aikonut 'pelotella' ? On multa mennyt täysin ohi jos joku on näin aikonut tehdä.

Koko taklausepisodi ei meikäläistä oikeastaan kiinnosta tippaakaan. No ehkä sen verran että jos Masi saa Kärppäluistimiin lisää virtaa ja tekemisen meininkiä niin hyvä vaan ! Meinaan se tiistain vellipersemeininki oli ehkä surkeinta peliä mitä Kärpiltä on pitkiin aikoihin nähty. Jos Masi toimii sytyttäjä ja peliin saadaan virtaa niin kiitän ja kumarran.
 

Shiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No ei kai tämä ny mene lähinnä Marjamäestä puhumiseksi... Yksi kolaus sielä täällä näitä aina tulee...
Mielenkiintoista on kyllä myös parivaljakko Tenkrat (josta näin ikiaikaisena Ilves fanilla on hyvin hyvät fibat..) versus Kantola...
Kantola oli aika liekeissä Hifkta vastaan. Toivottavasti Kantola jäähyilee vähän vähemmän, tehot kuitenkin säilyttäen...
 

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken Kärpät
Siinä voisi yhtä hyvin lukea vaikka Helsingin IFK tai Porin Ässät. Pointti oli se, että kun Masi ei pelännyt AHL:ssä, jossa kuitenkin osuu kohdalle huomattavasti kovempia ja kahjompia vastustajia, on typerää kuvitella, että häntä voitaisiin pelotella SM-liigassa.

Kaikki, mitä kirjoitit Kärpistä, tuli ihan omista ajatuksistasi. Auts.

Olisithan sä voinu jotenkin tuoda SM-liigan esille tossa viestissäs sen jälkeen ku glorifioit kuinka huikeita nyrkkisankareita vastaan Masi on joskus vatkannu. Tuo Kärppien italointi nimenomaan viittaa siihen että kohdistat naaman aukomises Kärppiä kohtaan.

Se mitä kirjotin viittaa siihen että yleinen mielipide Kärpistä on juurikin se että täältä ei löydy fyysisyyttä ollenkaan. Auts my ass, lue oma viestis pari kertaa ja mieti mitä siitä voi päätellä. En mäkään usko että Masi mitään lähtee pelkäämään tai väistelemään, siitä tässä ei oo kyse.

@kananlento, molempien puolien kannattajat täällä huutaa tuosta Masin hakemisesta. Mua hävettää se miten tätä peliä on markkinoitu Masilla, se ei tosiaan kuulu Kärppien tyyliin kuten totesitki. Vituttaa tää pullistelu puolin ja toisin. Tuskin Mäkkäriä on hankittu hakemaan Masia, tuskin Masi ketään pelkää. Jo pelkkä tän ketjun avausviesti vituttaa. Ja jos ketjun "asiaviestiksi" leimataan se kenen kanssa Masi on tanssinu joskus jenkkilässä niin voi helvetin jeesus.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mistä ihmeestä Ilves-fanit nyt provosoituvat? Asiatonta läppää joo, ja ketjunavauksesta lähtien lähinnä vierasleiristä.
 

Carlos83

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, LeKi, Jarkko Ruutu, AS Roma, Azzurri
Mistä ihmeestä Ilves-fanit nyt provosoituvat? Asiatonta läppää joo, ja ketjunavauksesta lähtien lähinnä vierasleiristä.

Aika mielenkiintoinen käsitys, että Ilves-fanit provosoituvat. Omasta mielestäni se on nimenomaan ollut vastapuoli (nimimerkki Teroin etunenässä, joita voidaan syyttää provosoitumisesta). Ikävää on tosin se, että omalta puolelta on lähtenyt turhan paljon provosoimista, mikä ei ole koskaan toivottavaa.

Mielenkiintoinen matsi lienee tulossa joka tapauksessa.
 

Shiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mistä ihmeestä Ilves-fanit nyt provosoituvat? Asiatonta läppää joo, ja ketjunavauksesta lähtien lähinnä vierasleiristä.

"No älä ny viitti.." Pientä provoo ny aina lentää.... Ja kun kukaan ei ketjua tuntunut avaavan, niin pakkohan se on lähteä pienellä provolla liikkeelle...
Minkä enemmän teille provoilemme, sen enemmän teitä arvostamme, ja sen paremmalta aina pistekin tuntuu, kun Raksilasta lähemme...
 

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Kysymys tietämättömältä, missä pakkiparissa Helbling on aiemmin pelannut? Nyt "tuuraa" Lehtosta ykkösessä. 1+1 = aloittaa oikean laiturin paikalta ja ajassa 00.01 2+5+20?

edit. Kiitos pikaisesta vastauksesta. Muistini petti, muistelin Lehtosen loukkaantuneen TPS pelissä.
 
Viimeksi muokattu:

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Aivan mahtava meno tässä ketjussa jo reilusti ennen kuin kiekko (tai hanskat) on jäässä! Arvostan!

Olin tiistaina katsomassa kun Ilves hallitsi peliä HIFK:ta vastaan ja otti jatkoaikavoiton, vaikka kaikki eväät kolmeenkin pisteeseen oli. Välillä aina hämmästelin tulostaululla kasvanutta Tepsin johtoa Oulussa. Eli tiistain liigakierroksen perusteella uskaltaisin toivoa Oulustakin Ilvekselle jonkinlaista menestystä. Metsola oli muuten tällä kaudella maalilla nähdyistä kassareista top2-kamaa. Hyvä, että pelaa vielä tänään.

Itse olen rajun taklauspelin ja tappeluiden ystävä ja toivon joka pelissä, että niitä nähdään. Tämä ilta ei siihen tietenkään poikkeusta tee. Oli tilanteissa sitten mukana Marjamäki, Kesä, Glenn tai kuka hyvänsä.
 

Shiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
.......Olin tiistaina katsomassa kun Ilves hallitsi peliä HIFK:ta vastaan ja otti jatkoaikavoiton, vaikka kaikki eväät kolmeenkin pisteeseen oli. Välillä aina hämmästelin tulostaululla kasvanutta Tepsin johtoa Oulussa. Eli tiistain liigakierroksen perusteella uskaltaisin toivoa Oulustakin Ilvekselle jonkinlaista menestystä.....

Tämä on myös mitä pelkään, niin kuin tuolla ketjun alkupäässä manasin. Kärpät pelaa nyt veitsi kurkulla, mitä heidän kotipeliensä yleisämääriin tulee, ainakin tästä hiihtolomaan.... Tappio tietäisi.... ?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Kiitos Ilves

3 pistettä maistuu. Hallittiin peliä suvereenisti.

Erikoismaininta Krepsille... Mies hoiti homma itse. Ainoa oikea tapa, kun puhutaan "vanhoista synneistä"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös