Kyllä totuus on se että jos kauden tärkeimmässä pelissä ei muuhun pystytä kuin nolla maalia tekemään niin karsintasarja on ainoa oikea paikka joukkueelle.
En tiedä miltä peli televisiosta katsottuna näytti mutta paikan päällä olleena voin sanoa että kyllä Lukolla paikkoja oli tarvittavien maalien tekemiseen ihan riittävästi, mutta Toivonen oli tällä kertaa kyllä hyvä. Tosin mitä pidemmälle peli eteni niin sitä suurempi paniikki Lukolle maalintekopaikoissa tuli ja sitä myöten varmaan hätäiltiinkin niissä maalipaikoissa, mikä taas helpotti Toivosen ja muun Ilves-puolustuksen urakkaa.
Joka tapauksessa yksi maali riitti tällä kertaa voittoon ja harmi kun sen teki Ilves. Maali tuli aikaan 28.23 tai jotain, mutta minun nähdäkseni peli kääntyi Ilvekselle jo ajassa 22.35 kun Antti Laaksonen kesken Lukon hyvän pyörityksen ontui vaihtoon eikä sen jälkeen enää pelannut sekuntiakaan, kerran nähdäkseni kävi toisessa erässä pelikatkolla kokeilemassa jalkaansa mutta ei se kestänyt. Toivottavasti kestäisi karsintasarjassa.
Niin, kun sitten oli kierros menty ja seuraavaan vaihtoon Laaksosen paikalle tuli Juhani Jasu, sanoin vieruskaverille että "alta kahden minuutin Ilves tekee maalin". Ihan niin nopeasti ei omissa soinut mutta soi kumminkin.
Tuomarit olivat tänään erittäin hyviä, mikä tähän väliin huomattakoon.
Joo. Yllä oleva on tietysti selittelyä Laaksosen merkityksestä ja paikkojen tuhlailusta, mutta sen sijaan seuraava lause ei ole selittelyä:
Kylmä fakta on se että SM-liigassa on tällä hetkellä 10 Lukosta parempaa joukkuetta. Sen totuuden kanssa on vaan koetettava elää.
Ei sillä, potuttaahan tämä minuakin ja vaikka omakehun haistessa sanonkin että olen palstan maltillisimpia Lukko-kannattajia, mitä noihin mitaliodotuksiin tulee, niin pettymys tämä oli. Näin huonoa kautta en osannut missään vaiheessa odotella, vielä viime lauantaisen Jokerit-voiton jälkeen olin ihan varma että Lukkokin siellä 10:n sakissa on mutta ei vaan näköjään ollutkaan.
Nauraahan tälle touhulle jo naurismaan aidatkin, mutta paskaakos sen on väliä. Niin nauran minäkin, kun itkemäänkään en jääkiekon takia viitsi ruveta.