To 4.10.2007 HPK-Jokerit

  • 16 137
  • 83
Tila
Viestiketju on suljettu.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
En nyt tiedä muistanko väärin tai olenko ihan eri joukkuetta katsellut, mutta Jalosen HPK onnistui tyrimään erinäisiä matseja juuri sen takia että porukka ei malttanut kontrata johtoasemassa. Kuinkas monta kertaa tärkeässä matsissa Jalosen HPK ottikaan omiin viime hetkillä?
Itse muistelen kyllä ihan päinvastaista kuviota. Tuo koko "kontraaminen" = peruuttelu oli se, jolla Kerho luovutti pisteitä esim. 03/04 kaudella ihan helvetisti. Nopeasti muisteltuna ei tule mieleen kuin yksi tärkeä peli, jossa pakittelemalla pystyttiin pitämään johto. Toki peli oli sitäkin tärkeämpi (välierä 05/06). Tietysti joku voi viisastella, että "kontraaminen" on eri juttu kuin pakittelu, mutta ihan sama, suomalainen ei sitä osaa, enkä edes halua Kerhon olevan mikään pioneeri sillä saralla. Hyökkäys on paras puolustus.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kyllähän tuossa ihan hyvä pointti on, mutta kyllä minä muistelisin Jalosenkin aikana Kerhon pelanneen varsin kurinalaisesti. Eilisessä pelissä se peli piti olla ns "tapettu" jo 4-1 tilanteessa, eikä siinä vaiheessa todellakaan ollut mitään järkeä rynnistellä suinpäin hyökkäyksiin. Ei olisi rynnitty Jalosenkaan aikana. Jalosen aikana pelejä käännettiin lopussa monasti tasoihin ja voitoksi, mutta toki niitä joskus sössittiinkin, kohtalaisen harvoin kuitenkaan kolmen maalin johtoja.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Mutta erityisesti HPK:n pelaaminen vakuutti kolmannessa erässä jossa kahden maalin johto ei saanut porukkaa huitelemaan takki levällään vaan pelattiin todella nöyrästi, kurinalaisesti ja tarkasti.

Kyllä vakuutti. Olipa jopa kaikkien aikojen huonoimmaksi Kerhoksi haukutulta joukkueelta melkoisen kypsä suoritus liigan kovinta materiaalia vastaan. Vaikka Jokereillakin on ollut vaikeuksia kauden alussa, moniko uskoi uskoi Kerhon mahdollisuuksiin tässä ottelussa vielä viikko sitten? Ja vaikka kolmannessa erässä pelattiin kurinalaisesti, maalipaikkoja luotiin silti montakin.

Hienoa tason nostoa Kerholta viimeisissä otteluissa. Onnistumiset tuovat lisää onnistumisia ja tästä on tällaisella asenteella hyvä jatkaa.

Ps. Jännä juttu, että viime aikoina valitukset Alatalon sosiaalipeluutuksesta ja reagoimattomuudesta kenttätapahtumiin ovat olleet vähissä. Ehkä hänkin osaa tai on oppinut jotain jopa kriitikoiden mielestä? Ja tuloshan se kuitenkin ratkaisee.
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joo, kontraaminen ei todellakaan ole peruuttelua vaan pelin painopisteeseen reagointia. Kun Jokerit tuli lujaa, pelattiin kurinalaisesti eikä lähdetty yltiöpäisiin vastahyökkäyksiin ellei tullut selkeää paikkaa. Nöyrät purut keskialueelta kolmannessa erässä oli mielestäni osoitus kurinalaisuudesta jota Jalosen kaudella ei ihan samoissa määrin näkynyt. (Jokerien molemmat maalit muuten tulivat vastahyökkäyksistä) Vähintään yhtä tärkeänä näen yksilötason hermokontrollin jota muutamilla vastustajan pelaajilla ei ollut.

Pointtini oli että Jalosen taktiikka oli ylipäätään liian hyökkäysvoittoinen. Mm. 02-03 kauden pelaajat itsekin totesivat näin jälkikäteen että silloin hyökättiin liian innokkaasti. Ainakin kaksi välieräsarjaa kääntyivät Jokereille nimenomaan Jokereiden viime minuutin ylivoimamaaleilla. (Koivisto & Stapleton tekivät maalit. Vuosia en muista)

Ja selvennetään vielä että Jalosen joukkueissa oli paljon hyvää eikä Jalosenkaan niput kuritomasti pelanneet. Toisinaan vaan mielestäni liian rohkeasti ja toisaalta yksilöillä ei vati aina tiukassa paikassa kestänyt. Jalosen HPK voitti hallitsemalla matseja, Alatalon suojatit näköjään pystyy voittamaan vaikka olisi itse pelissä altavastaajana. Se on uutta HPK:ssa ja mä tykkään siitä.

Jos sanoo pitävänsä mustasta, ei tarkoita että vihaisi valkoista. En mä tässä mitään yläastehenkistä "Kumpi on parempi" vastakkainasettelua hae. Mielestäni Alatalon HPK on ainakin eilisen perusteella kurinalaisempi kuin Jalosen HPK. Se ei tee siitä kokonaisvaltaisesti parempaa, mutta pidän siitä ettei ainakaan itse hölmöillä omia saumoja.

Enempää en uskalla sanoa ettei Modet ala taas syyttelemään hulvattomuudesta.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Ps. Jännä juttu, että viime aikoina valitukset Alatalon sosiaalipeluutuksesta ja reagoimattomuudesta kenttätapahtumiin ovat olleet vähissä. Ehkä hänkin osaa tai on oppinut jotain jopa kriitikoiden mielestä? Ja tuloshan se kuitenkin ratkaisee.

Odota pieni hetki, kunhan tulee taas peli, jossa HPK häviää, niin kyllä taas irtoaa itkupotkuraivarit Alatalosta, paskoista pelaajista ja huonosta hallista. "Ja ei varmana tulla hallille ennenkuin voitetaan tai saadaan kunnon ykköshyökkääjä".

Että silleen...
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jumankauta, viestit sinkoilee jo ties missä aiheissa eikä modet tee mitään! Nyt jotain ryhtiä tähän touhuun ja äkkiä. Vähintään uhkauksia bännäämisestä tms.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Odota pieni hetki, kunhan tulee taas peli, jossa HPK häviää, niin kyllä taas irtoaa itkupotkuraivarit Alatalosta, paskoista pelaajista ja huonosta hallista. "Ja ei varmana tulla hallille ennenkuin voitetaan tai saadaan kunnon ykköshyökkääjä".

Kaitsu on jo meidän ykköshyökkääjä, ja mun mielipide ei Alatalosta muutu vaikka voittoja tulis muutama lisääkin, edelleen se on mun mielestä huono, sano kuka mitä tahansa. Ei vaan viitti itkee siitä asiasta aina ja joka välissä. Joukkue kuitenkin on se jonka edesottamuksia seuraan ja jos voittoja tulee niin hyvä näin ja kiitos.

Eilisestä sen verran että myönnän että yllätyin tuloksesta helvetisti kun sen ekan erän seurasin radiosta. Oli aikalisää ja Andylla varmaan silmäkuopatkin täynnä hikee mut silti vaan koppi tarttu ja pisteet tuli. Hyvä pojat, toivottavsti putki jatkuu.


ps. hauska juttu on se että otteluketjussa ei Jokeri-leiriläiset kirjota mitään ja meidän väki tappelee keskenään kaikesta. Alatalosta, Jalosesta ym ym. =)
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Ps. Jännä juttu, että viime aikoina valitukset Alatalon sosiaalipeluutuksesta ja reagoimattomuudesta kenttätapahtumiin ovat olleet vähissä. Ehkä hänkin osaa tai on oppinut jotain jopa kriitikoiden mielestä? Ja tuloshan se kuitenkin ratkaisee.
No sanottaisiinko näin, että purnaukset Alatalon reagoimisesta pelin sisällä ja sosiaalipeluutuksesta eivät alkukauden otteilla olleet ihan tuulesta temmattuja.

Nyt esim. juuri eilen peluutettiin fiksusti pelin lopussa aina oman pään aloituksissa kahta senteriä. Ei paljon näkynyt alkukaudesta. Muutenkin hyviä juttuja peluutuksessa on alkanut näkymään.

Tosin Tappara-matsissa oltiin tappiolla maalilla ja minuutti ennen loppua kentälle lyötiin 4. vitja? Tsot tsot.

Kurialaisesta pelaamisesta tulee kyllä tästä pelistä propsit, mutta kuritonta pelaamista on aivan liikaa ollut tällä kaudella mm. kiukuttelukymppien ja äärihölmöjen jäähyjen muodossa.

Oli miten oli, peli on nyt kivassa kuosissa, joten ei muuta kuin yhtä kovalla höyryllä eteenpäin.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kaitsu on jo meidän ykköshyökkääjä, ja mun mielipide ei Alatalosta muutu vaikka voittoja tulis muutama lisääkin, edelleen se on mun mielestä huono, sano kuka mitä tahansa.

Eikö ole vähän turhan aikaista haukkua Alataloa huonoksi tässä vaiheessa? Jypissä tilanne oli eri, kun nyt Kerhossa: hyvän valmentajan merkki on, että pystyy muuttumaan olosuhteiden vaihtuessa. Jalosenkin tyyli muuttui joukkueen rakenteen muuttuessa ja hänen opittuaan omista virheistään.

Jalonenkin oli kumma valinta päävalmentajaksi aika monen mielestä. Ja jotkut taisivat haukkua valintaa jopa huonoksi.

Malttia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös