Joo, kontraaminen ei todellakaan ole peruuttelua vaan pelin painopisteeseen reagointia. Kun Jokerit tuli lujaa, pelattiin kurinalaisesti eikä lähdetty yltiöpäisiin vastahyökkäyksiin ellei tullut selkeää paikkaa. Nöyrät purut keskialueelta kolmannessa erässä oli mielestäni osoitus kurinalaisuudesta jota Jalosen kaudella ei ihan samoissa määrin näkynyt. (Jokerien molemmat maalit muuten tulivat vastahyökkäyksistä) Vähintään yhtä tärkeänä näen yksilötason hermokontrollin jota muutamilla vastustajan pelaajilla ei ollut.
Pointtini oli että Jalosen taktiikka oli ylipäätään liian hyökkäysvoittoinen. Mm. 02-03 kauden pelaajat itsekin totesivat näin jälkikäteen että silloin hyökättiin liian innokkaasti. Ainakin kaksi välieräsarjaa kääntyivät Jokereille nimenomaan Jokereiden viime minuutin ylivoimamaaleilla. (Koivisto & Stapleton tekivät maalit. Vuosia en muista)
Ja selvennetään vielä että Jalosen joukkueissa oli paljon hyvää eikä Jalosenkaan niput kuritomasti pelanneet. Toisinaan vaan mielestäni liian rohkeasti ja toisaalta yksilöillä ei vati aina tiukassa paikassa kestänyt. Jalosen HPK voitti hallitsemalla matseja, Alatalon suojatit näköjään pystyy voittamaan vaikka olisi itse pelissä altavastaajana. Se on uutta HPK:ssa ja mä tykkään siitä.
Jos sanoo pitävänsä mustasta, ei tarkoita että vihaisi valkoista. En mä tässä mitään yläastehenkistä "Kumpi on parempi" vastakkainasettelua hae. Mielestäni Alatalon HPK on ainakin eilisen perusteella kurinalaisempi kuin Jalosen HPK. Se ei tee siitä kokonaisvaltaisesti parempaa, mutta pidän siitä ettei ainakaan itse hölmöillä omia saumoja.
Enempää en uskalla sanoa ettei Modet ala taas syyttelemään hulvattomuudesta.