Mä odotin Ässiltä vähän parempaa peliä aiemmin nähdyn perusteella kuin mitä eilinen oli. Raporteissa sanotaan että Ässät taisteli ja peli oli kovatasoinen mutta mun mielestä Ässät oli huono.
Kerho pelasi fiksun vieraspelin mutta sai sen maalinsa harmillisesti vähän epäselvässä tilanteessa. Me ei silti tehty yhtäkään joten ei me voittoa ansaittukaan. Hyvässä vauhdissa ollaan silti mutta voitto olisi ollut arvokas siihen nähden että kahdesta seuraavasta ottelusta ei ole pisteitä juurikaan odotettavissa (HIFK vieraissa ja Kärpät kotona).
Kerhon tasokaan ei silti häikäissyt. Voitto tuli heille erinomaisen Lassilan ja Ässien heikon viimeistelyn takia. Kerho antoi aloitteet meille ja me sählättiin. Ei siinä muuta. Paremmalle hävittiin vaikka ei se parempikaan mikään hyvä ollut.
Mun tapaan ei kuulu kitistä tuomareista mutta Henriksson oli aika kuutamolla. Ei se Partanenkaan ollut oikein tutkalla. Viheltelivät vähän miten sattui molemmille.
Pataljoona jatkaa tästä huomenna bussillisen voimin kohti Helsinkiä missä koitetaan ottaa pisteitä Nordikselta. Jospa Rockyn viesti menisi perille ja saataisiin niitä laukauksia aikaiseksi namuttelun sijaan. Ässillä ei ole oikein tuota varaa namutteluun. Kilpeläinen antaa meille kyllä mahdollisuuden voittoon jos saadaan muutama maali värkättyä.
Matka jatkuu ja periksi ei anneta.
Miksi hitsaajat muuten taputtavat vain kahdesti siinä "Ässät tap tap" -kannustuksessa? Ei taida rytmitaju riittää.
Porilaiseen katsomokulttuuriin on juurtunut tuo lyhyt ja ytimekäs kannustus. Täällä ei paljoa lauluja luritella mihinkään keskieurooppalaiseen tyyliin. Kun Isomäen Seisomakatsomo saa tyylitajuttoman mylvinnän päälle, siinä ei paljon nuotteja kysellä ja vertailussa muuttuu kuuluisa Sikakatsomokin äkkiä possukatsomoksi.