To 27.9.2012 SaiPa-JYP

  • 15 456
  • 53

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Nelosen maalikoosteessa näkyy molemmat hylätyt maalit.

Löytyy nelosen netistä täältä: SM-liiga | Nelonenpro.fi

Ilman sen kummempia värilaseja, katsottuani koosteen olen sitä mieltä, että tuomarit olivat oikeassa kummankin "maalin" suhteen. Molemmissa selvä potkuliike jalalla, joka kiekkoon osuu.

Olen kyllä niitä vanhan koulukunnan miehiä, jotka näkee kaikki jalalla ohjaamiset ei maaleina, vaikka toki viime vuosina joutunut pitkin hampain hyväksymään jalalla ohjaamisen sallituksi. Toivottavasti ei sentään tarvitse vielä alistua hyväksymään kaikenmaailman potkuliikkeet ja tahalliset jalalla kurottelutkin laillisiksi, sitten voi jo saman tien hyväksyä maaliksi vaikka kädestä heittelemälläkin ja maaliin kannetut maaliksi, mitä välii, kunhan on maalissa.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Musta tuntuu, että nimimerkki Hans Geering viritti sarkasmimiinan ja siihen ajelivat lähinnä jyväskyläläiset. Eikä edes lähinnä, vaan ainoastaan.

Niin näyttää, meikäläisen mielestä tuo oli aika osuva analyysi Hans Geeringiltä, huuuuuumoria.

Muttajoo, tuomarityöskentelystä sen verran, että oikeastaan ainoa erittäin selvä tuomarivirhe oli SaiPan 2-2 -tasoituksen hylkääminen. Vaikka kuinka värilaseilla katsoo, ei se minun(kaan) mielestäni ollut kyllä potku vaan ohjaus. Sen sijaan Wärnin potkumaalista ei kahta sanaa, selvä potku. Pullin taklaus Välivaaraan oli minun mielestäni myös pelirangaistuksen arvoinen, päähän kohdistuvat taklaukset ovat aina päähän kohdistuvia, ja vaikka puhutaan kuinka taklattavan vastuusta, jääkiekossa kun on vaan aika vaikea pelata selkä pystyssä koko ajan, etenkin kiekollisena ja/tai kun on purkamassa, syöttämässä tms. Huonoa tuuria, ehkä, mutta ei tuossa tuomarit voi muuta tehdä.

Ja mitä tulee JYPin suureen jäähymäärään, ei niissä suurimmassa osassa ollut mitään epäselvyyttä. JYP vain otti paljon jäähyjä, kyse oli kurittomuudesta ja keskittymisen puutteesta ennemmin kuin huonosta tuomarilinjasta. SaiPalta meni ehkä pari rikettä ohitse, mutta kyllä JYP rangaistuksensa ihan itse ottamalla otti.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Eilisestä pelissä tosiaan oli aivan hemmitisti liikaa jäähyjä, mutta tosiaan enemmänkin olisi voinut viheltää, kääntöpuolella sitten osa vihellytyistä jäähyistä oli naurettavia ja aiheettomia. SaiPa pelaajan ulosaja SM-liigan säännöksillä ymmärtää, mutta olishan tuon voinut pelkällä kympilläkin päästää, kun tilannetta on katsellut.

Louhivaara tosiaan sai maalihanat auki, mutta vaikka maalit oli hienoja suorituksia, niin Opa kuskasi liikaa ja nuo maalitkin tuli kuskaamisesta, noh tällä kertaa se kannatti, mutta alkukaudesta sen on näyttänyt vaikealta.. Toivottavasti hanat aukesi lopullisesti ja Opakin ottaa ketjun muut lenkit paremmin mukaan.

Pelin JYP maalit: 1,2 & 3 (linkit youtubeen)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös