Niinpä. Tämän takia kirjoitinkin että melkein joka pelissä. Eipä ne tainnut Blomqvist, Sallinen ja J. Lajunen viilettäessään kentällä SaiPa:a vastaan ollut paljoakaan vanhempia. Tähän päälle Nättiset, Salliset, Ståhlhammarit ja aikanaan Kähköset, Miettiset, Uusivirrat, Kurjet ja Lajuset pelaavat isoja määriä pelejä erilaisissa rooleissa menemättä Tukosiin ja Töykkälöihin.
En nyt tiedä mikä ihme meidän junnu on heikompia ja nuorempi kuin teidän junnu fiilistelyt. Hieno homma että nuoria ja vielä taitavia pelaajia löytyy liigaan, mutta en myöskään ymmärrä mikä ihmeen superihqu juttu tämä yksi junnu ja yksi peli kuvio on että sitä kannattaa fiilistellä. Itse olen todella ylpeä nuorille Espoolaisille jo monta kautta annetusta suuresta vastuusta.
Niin miksiköhän Granlundista puhutaan enemmän kuin Bluessin junnuista(tai Pulkkisesta)? Olisikohan syynä sama kuin miksi Malkinista puhuttiin aikoinaan enemmän kuin Tukosesta tai miksi Hedmanista puhutaan enemmän kuin Kivistöstä, jne.
Jos et ymmärrä millainen taitoero(ja myös ikä suurimpaan osaan noista Bluessin verrokeista) Granlundin ja esim. jonkun Sallisen välillä on, niin sitten et kyllä kauheasti ole kiekkoa seurannut.
Se että Granlund on vielä noin pienikokoinen ja tästä huolimatta tuossa iässä pääsee pelaamaan liigaa korostaa hänen tasoaan.
Tuskin se on Bluesilta yhtään pois, että Granlund saa lahjojensa verran arvostusta(kunhan jatkossakin pysyy jalat maassa). Tai ainakaan pitäisi olla. Itse ainakin arvostan Bluessin työtä junnujen kasvatuksessa(ja haalimisessa köhköh), mutta tällä hetkellä Bluessin junnuista ainoastaan Nättisestä voi puhua edes samassa kappaleessa Granlundin kanssa ja näistäkin toisen potentiaali on luokkaa NHL:n 2-3 sentteri ja toisen NHL:n yksi johtavista senttereistä.
Alatalolle peukkua siitä, että Granlund sai hyvin heti peliaikaa ja vastuuta. Samalla tuota voisi miettiä Ilves-johdossa, missä seliteltiin Rajalan alle 10minuutin peliaikoja sillä ettei pojat jaksa vielä SM-liigassa pelata enempää. Huvittavaa sinänsä että Granlund heti ensimmäisessä ottelussaan sai 15minuuttia, kun Rajala(tai Pulkkinen) ei ole saanut vielä kertaakaan yli tuon 15minuutin, eikä edes montaa kertaa yli 12minuutin(puhumattakaan yv-ajasta).