To 26.10.2006 HeKi - Sport

• 2 447
  • 19

Winger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Heinola vs Vaasa. Ei kyse kaupungeista, ei todellakaan. Vaikka olisikin, Vaasa veisi 100-0. Yksi niistä otteluista, jotka on pakko voittaa, jos halutaan taistella runkosarjan voitosta. Jos hävitään, niin tilenne ei kovin ruusuiselta näytä. Uusimmassa valossa Sportilla on heittää Kevin "Alice Mini" Cooper ja pelirangaistuksen saanut Matti Höylä kehiin. Matti lienee läksynsä oppinut. Cooper alkusäväyksen jälkeen ei ole ihmeellistä esittänyt. En ottaisi joukkueeseen, ellei lähes ilmaiseksi pelaa. Fakta on se, että ulkomaalaisen on täytettävä vahvistuksen merkit. Cooper pelannut pisteiden valossa ok, mutta muuten ei ole säväyttänyt.

Henkilökohtaisesti en hyväksy, että pelaajat lähtevät hävityn pelin jälkeen baariin vetämään perseitä. Ei näin Manner :(

Mielummin pelaajat vetämään 30 kertaa hallin ympäri lenkkiä. Jos pelaajat vetää kännit joka toinen viikonloppu, se vaikuttaa väistämättä suorituskykyyn. Ihan fakta homma. Koita ite vetää treenit tuhannen krapulassa. (olen itse kokeillut, ei tuntunut hyvältä).

En heitä tulosveikkausta kovin montaa kertaa, mutta tällä kertaa tulos on 3-3.

Ps: Itsehän olen paikan päällä Heinolassa kaverini kanssa kannustamassa Sportia. Muita tulossa?

Viimeksi muokattu:

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Onpas täällä valtava kiima tämän pelin osalta. No joo, Jukurit jo tänään vähän väsyttää HeKiä joten kovaa luistelevalle Sportille pitäisi sopia ihan hyvin tämä lähtöasetelma.

Kotisivuilla lupailtiin Kikua ja Pahkalaa takaisin tositoimiin. A-junnuilla on viikonloppuna pari peliä joten Pahkala on varmaan siellä sitten suuressa roolissa. Westerback on huomenna sivussa varmuudella.

Pakkovoitto edessä ja eiköhän sieltä kaksi pistettä tule. Muu tulos kuin vierasvoitto olisi melkoinen yllätys. Tuskin kuitenkaan niin suurta eroa tulee kuin kauden avauksessa.

jjhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Yllättävän hyvin Sportin otteluihin riittää kirjoituksia ja lukukerratkin ovat esim. kolmesta viimeistä ottelusta (Hokki, KooVee ja SaPKo) 6-7000 paikkeilla, kun vastaavasti monen liigajoukkueen lukukerrat ovat pienempiä, jos vertailuksi ei oteta jotain liigan paikallistaistoja. Eli kiinnostus tuotteeseen on hyvä.
Heki jaksoi puoli erää Jukureiden vauhdissa, kuinka lie huomenna virtaa ja kuinka suuri on halu voittaa Sport, kun Jukurien kaataminen ei onnistunut. Vaasassa Hekillä ei ollut mitään jakoa, mutta muuten ovat aloittaneet sarjan positiivisesti ja tasapisteissä TuTon/KooKoon kanssa muutama ottelu enemmän pelattuna.
Toivottavasti Höylä otti opikseen ja jättää sirkustemput ainakin tällä kertaa väliin ja keskittyy voittamaan ottelun ja koko joukkue haluaa kuitata lauantain tappion palaamalla huomenna voittojen tielle.

Winger voisit kertoa tarkemmin, mitä tarkoitit sanoilla... pelaajat lähtevät hävityn pelin jälkeen vetämään perseitä. Onko näin tosiaan tapahtunut vai onko muutamasta olusesta kysymys vai onko tämä vain joku ankka?

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Nyt on kaikki edellytykset alkaa Sportille tuttu syyskriisi. Ollaan pelattu hyvin, sitten pelataan vähän huonommin, sitten loukkaantuu "pari" tärkeää pelaajaa ja sitten yhtäkkiä hävitäänkin kaikille niin, että ne tekee kuusi maalia. Sen kruunaisi vielä tappio U20-maajoukkueelle, Sporthan on heille tavannut olla se salettipistepotti.

Nojoo. Hokki-pelissä oli paljon hyvää. Liike oli loistavaa, samoin taistelu ja sen semmoinen. Nyt taas jätetään turhat jäähyt pois (niin kuin parissa pelissä jo onnistui) ja laitetaan ylivoimaa hieman simppelimmäksi.

HeKiä on turha aliarvoida, koska sen avauspelin jälkeen he ovat pelanneet jopa hyvin. Mielestäni Sportin yksi vahvuus on tällä kaudella ollut juuri se, että kaikkia vastaan on lähdetty satalasissa, miinus tuo viime viikon KOO-VEE-peli.

Kikua ja Pahkalaa on ollut ikävä. Pahkala nyt ei pelillisesti hirveästi tuo, mutta semmoista duunariasennetta, liikettä ja taklauksia. Herättelee kokeneempia varmasti. Kiku taas tuo ratkaisijaosastolla uuden vaihteen. Kikun laukaus on loistava ja hän on maalintekijä, toki nyt varmasti ottaa aikansa ennen kuin on täydessä iskussa.

Tästä pelistä pisteet niin ollaan taas "vauhdissa". Kajaanista ne tulee lauantaina varmasti, mutta jos täyttä pottia havitellaan niin ei saa jättää asemaa välistä.

Kiekkolijat dokaa varmasti niin kuin muutkin ihmiset. Jos seuraavana päivänä ei ole "työpäivä" niin olutta saa varmasti ottaa. Jos on "työpäivä" niin sitten ei varmaankaan oteta. Sportilla oli varmasti viime sunnuntaina vapaapäivä. Muut kiellot kuuluu 70-80-luvulle, ellei tilanne sitä ehdottomasti vaadi.

Winger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
jjhunter kirjoitti:
Winger voisit kertoa tarkemmin, mitä tarkoitit sanoilla... pelaajat lähtevät hävityn pelin jälkeen vetämään perseitä. Onko näin tosiaan tapahtunut vai onko muutamasta olusesta kysymys vai onko tämä vain joku ankka?
No allekirjoittanut on törmännyt usein tilanteeseen, jossa vähintään kentällinen, usein enemmänkin, Sportin pelaajia on ollut baarissa (jätetään baarin nimi mainitsematta). Höylä, Kiku, Pahkala, Leetch, Jämsät, Spädä, Vito. Nämä ainakin. Monesti itse jutellut kyseisten herrojen kanssa lasit kädessä. Myös Cooper oli (ilmeisesti?) hävityn lauantai-matsin jälkeen. Tämä annettakoon anteeksi, pitäähän miehen totutella Vaasan viinakulttuuriin.

Imhotep

Jäsen
Winger kirjoitti:
No allekirjoittanut on törmännyt usein tilanteeseen, jossa vähintään kentällinen, usein enemmänkin, Sportin pelaajia on ollut baarissa (jätetään baarin nimi mainitsematta). Höylä, Kiku, Pahkala, Leetch, Jämsät, Spädä, Vito. Nämä ainakin. Monesti itse jutellut kyseisten herrojen kanssa lasit kädessä. Myös Cooper oli (ilmeisesti?) hävityn lauantai-matsin jälkeen. Tämä annettakoon anteeksi, pitäähän miehen totutella Vaasan viinakulttuuriin.

Huoh! Oletko pelaajien huoltaja, äiti vai mustasukkainen wannabe? Anna olla! Pelaajillakin on elämä ja sinulla ei siihen ole sanomista. HANKI ELÄMÄ!

btw... Mistä tiedät jokaisen kerran kun pelaajat ovat olleet ulkona? Tiedäthän että moni yksinäinen ihminen sulkeutuu alkoholin ja baarin apuihin sulkeakseen taakseen heikon itsetuntemuksen ja psyykkiset ongelmat. Onhan sinulla ystäviä kenen kanssa jutella?

Viimeksi muokattu:

Winger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Imhotep kirjoitti:
Huoh! Oletko pelaajien huoltaja, äiti vai mustasukkainen wannabe? Anna olla! Pelaajillakin on elämä ja sinulla ei siihen ole sanomista. HANKI ELÄMÄ!

btw... Mistä tiedät jokaisen kerran kun pelaajat ovat olleet ulkona? Tiedäthän että moni yksinäinen ihminen sulkeutuu alkoholin ja baarin apuihin sulkeakseen taakseen heikon itsetuntemuksen ja psyykkiset ongelmat. Onhan sinulla ystäviä kenen kanssa jutella?
Normaalisti olisit vain nyökytellyt, jos olisin jutellut sulle livenä. Ainoo asia, mitä mun mielestä pitäis tehdä on olla huomioimatta tämä viesti, mutta en voi olla siltikään kommentoimatta. Ooksä koskaan urheillut? Juossut enempää kuin 100 metriä? Entä vähän enemmän vakavissaan harrastanut mitään joukkuelajia? Jos puhutaan normaalista elämästä; A: En ole pelaajien huoltaja, B: pelaajien äiti, C: mustasukkainen wannabe. Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että ihmiset käy baareissa. Pistää silti silmään, että jääkiekossa, etenkin tämän tason, on kuitenkin tietty ammattimaisuus, johon ei TODELLAKAAN kuulu, että ryypätään lähes joka viikonloppu baarissa.

Jos sun elämääs kuuluu, että vedät perseet viikon välein, en tuu siitä sulle mitään sanomaan, koska se ei mulle kuulu. Fanina kuitenkin tulee nähtyä, että tietyt pelaajat viettää baarissa aikaa normaalia enemmän. Mulla on aika vahvoja mielipiteitä asioiden suhteen ja tässä ei oo puoliakaan, mitä mä oon mieltä, mutta käsittääkseni mulla on oikeus tuoda ne mielipiteeni julki. Tämä menee jo niin offtopicciin, että annetaan olla. Ps: tätä kirjoittaessani olen tuhannen päissäni baarista tultuani, koitetaanpa hankkia elämä.

Itse ottelusta: Jännä nähdä, miten ketjut elävät tässä matsissa. Onko Cooper edelleen kakkosketjussa. Mikä on Westerbackin tilanne? Ratkaisuja tehdään nilkan suhteen. Toivottavasti olisi mahdollista tehdä ratkaisu, jossa Westergod voisi pelata ainakin loppukauden.

Aquilon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jukurit hoiti HeKin rutiinilla ja Sportin pitäisi pystyä samaan. Onko HeKiläisillä tarpeeksi potkua luistimissa eilisen pelin jälkeen tulla alussa kovaa päälle jää nähtäväksi. Harmittaa, kun en itse pääse paikan päälle katsomaan, Helsingistä Heinolaan ei olisi paha matka ollenkaan. Cooper olisi ollut kiva nähdä livenä, seuraava realistinen sauma tälle etelän vetelälle on vasta 25.1. (HeKi) tai 26.1. (K-Vantaa).

PS. Pääkaupunkiseudun ex-patriaateille juhla-aikaa oli 2003-2004, jolloin sarjassa pelasi Haukat ja Ahmat nykyisten Samalien ja K-Vantaan lisäksi. Tuolloin oli mukavasti "lähivieraspeli"-tarjontaa. Harmittaa ensiksimainittujen poistuminen mestiksestä. Asia on toki kuitattu, kun Sport nousee liigaan!

PPS. Mielestäni pelaajat saavat käydä raflassa siinä missä muutkin, eiköhän Manner sen verran katso perään, ettei tuulettuminen vaikuta suoritustasoon. Pelaajien tapaaminen ravintolassa on sitäpaitsi helppo tapa päästä juttusille heidän kanssaan. Muistan vuonna x Hullussa Pullossa, kun tuli joku väärinkäsitys ja Jari Kesti lämpeni kaverilleni ja haukkui häntä läskiksi. Kaveri kuittasi, että: "Mä voin aina laihduttaa, mutta sä et kasva enää ikinä pituutta". Siinä vaiheessa paikalle tuli lisää Sport-äijiä kummastelemaan ja katsoin parhaammaksi ohjata kaverini pois tilanteesta.

Rocco

Jäsen
Tahko Pihkalan sanoin:

"On se parempi että nuoriso ryyppää ja urheilee, kuin se että ne vain ryyppää".

Jääkiekkoilijat ovat samaa työssä käyvää kansaa kuin jokainen meistä. Itsekin vedän viinaa oikeastaan joka viikonloppu, usein jopa pe ja la. Ravintolat ovat K-18 paikkoja, joten kai se nyt on ihan sama kuka siellä käy. Ja pelaajat ovat usein lauantaina baarissa, oli voitettu tai hävitty.

Menee jo niin off topic, mutta annan itselleni anteeksi.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Winger kirjoitti:

Normaalisti olisit vain nyökytellyt, jos olisin jutellut sulle livenä. Ainoo asia, mitä mun mielestä pitäis tehdä on olla huomioimatta tämä viesti, mutta en voi olla siltikään kommentoimatta.

En tiedä Imhotepista, mutta mä voin kirjoittaa tämän tähän ja sanoa sulle päin naamaa asian myös livenä. Mun mielestä on todella tarpeetonta ja typerää kirjoitella pelaajien ravintolakäynneistä internetissä nimimerkin takaa! Lisäksi listaan on liitetty mukava joukko pelaajia, jotka eivät edes baareissa viihdy kuten esim. Höylä, Kiku, Jämsä. Kikukin tunnettiin aiemmin kaiketi tämän kylän kovimpana pintaliitäjänä, mutta on tainnut löytää sielulleen rauhan kun miestä ei enää ainakaan Gigglingissä ole näkynyt herran aikaan. Itse siellä kuitenkin kolmisen kertaa viikossa käyn.

Jätkät käyköön baareissa ja pitäkööt hauskaa. Muut miettiköön baarikäyttäytymistään mun puolesta.

EDIT: Ai niin. Otteluketju. Tulee varmaan hyvä matsi tänään heinolalaisille katsottavaksi. Nyt sitä Sportin henkistä kanttia katsotaan ja kun HeKi pelasi jo eilen ja varmasti se painaa myös jaloissa, niin veikkaampa, että Sportille voisi olla luvassa jopa suurimaalinen voitto. Toivottavasti on edes joku fani paikallakin.

Suosikkijoukkue
Vaasa
Tutkikaa suurkulutuksenne tuomia ongelmia muualla. Juopot pois forumilta, täällä keskustellaan kiekosta.

Heki kaatuu tänään luistelulla. Sport on tänä kautena vieraissa kolme kertaa noussut 3. erässä häviöltä voittoon, Vantaalla viimeinen erä 3-0, Kouvolassa samoin ja Kooveeta vastaan 4-0. Jos luistin kulkee, voitto tulee.

Olisi hyvä että voitto tulisi, "kriisin" ainekset muuten kasassa, koska lauantaina Nälkämaan Kiekko (NäKi) vieraissa.

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Saas nyt nährä tosiaan kuinka se eilinen peli kotijoukkueen kintuissa painaa... HeKi on muuten kova kotijoukkue ja mikäli Sport sortuu aliarvioimaan heinolalaisia ensimmäisen pelin perusteella, rankaisee HeKi varmasti.
Pisteenkin rosvoaminen Sportilta edellyttäisi kuitenkin nappisuoritusta ja vaasalaisten pientä löysäilyä...

Kix71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sport tänään

Jämsä - Suonpää - Myllyaho
Laine - Erholtz

Salmivirta - Riska - Koistinen
Leppiniemi - Varakas

Cooper - Joki-Erkkilä - Niemi
Hallbäck - Pernaa

Hjerpe - Laitinen - Oksa
Kuusisto - Pahkala (H)

Kiku is back! Cooper siirretty takaisin Niemen kanssa. Hyvinhän niillä toimi Tampereella ainakin.

Vaihtorotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hyvältähän nuo ketjut nyt näyttävät. Itse olen erityisen mielissäni Cooperin sijoittamisesta Niemen ja Joki-Erkkilän rinnalle, tämä trio toimi ainakin Tampereella. Tuon kolmikon piteleminen voikin olla HeKille melkoisen kova haaste, varsinkin kun jaloissa painaa eilinen Jukurit-peli.

Kikun ja Pahkalan paluu osuu hyvään saumaan, tässä vaiheessa kyseisten kavereiden taistelu varmasti herättelee muuta joukkuetta. Eiköhän sieltä Heinolasta normaalisuorituksella pisteet saada!

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
HeKi lähtee otteluun samoilla kentällisillä kuin Jukureitakin vastaan. Kakkosvitja J.Sinkkonen-Kiiskinen-Väkeväinen sai ainakin hyvin painetta jugurttipäätyyn ja ketju on myös isäntien vahvin lenkki tänään Sportia vastaan. Kohtahan se olisi paikan päälle kömmittävä ja ihmeteltävä kuin käy...

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Hiljaista on... Ei ihme, koska Sportin peli on taas ollut kai aikamoista tuubaa. Klassinen "ei sitä kukaan muista miten ne pisteet tuli"-lausahdus ei helpota ainakaan minun oloa, koska minä muistan NYT ja se vituttaa.

Höylä pelaa ilmeisen surkeasti ja puolustus vuotaa. Jotain pitää tehdä tai kohta on taas edessä se klassinen syyskriisi. Jotenkin se vain on tuolla nurkan takana ja yhtäkkiä hyppää kotkan niskaan. Ja hetkessä ollaan hävitty kuusi peliä putkeen.

No onneksi se ei alkanut täysillä vielä tänään.

Jos ja kun tähän ketjuun tulee nyt niitä viestejä, että HeKi oli terästä ja Sport saa olla onnekas, että pystyi vääntämään voiton niin sanon jo nyt, että en usko.

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
mendieta kirjoitti:
Jos ja kun tähän ketjuun tulee nyt niitä viestejä, että HeKi oli terästä ja Sport saa olla onnekas, että pystyi vääntämään voiton niin sanon jo nyt, että en usko.

No joo, onhan se niin että tässä on ollut pelejä joissa on ollut lähellä, että Sport olisi hävinnyt ennakkoon heikommalleen huonolla pelillä. Erona toistaiseksi edellisiin kausiin on ollut se, että niitä pelejä ei ole hävitty, ainakaan vielä. Hokki peli olisi ollut voitettavissa ilman sitä hermoilua ja jäähyilyä. Mutta toivotaan ettei kriisiä tulisi. Tosin nyt pitäisi jo alkaa voittamaan kärkijoukkueitakin (Jokipojat tosin jo voitettu).

Luottavainen olen silti. Lauantaina Hokkia vastaan ei pitäisi olla asenneongelmia. Jos siellä Sportin peli on laiskaa niin sitten onkin vaikea tilanne.

Winger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Peli ei mitään erikoista tosiaan ollut, mutta ei se toisaalta Sportilta ihan täyttä paskaa kuitenkaan ollut. Varman tuntuinen 5-2-johtoasema ryssittiin. Meinas alkaa vähän jännittämään, kun tulivat maalit niin helpolla. Höylältä ei paras peli tällä kaudella.

Mendieta: eiköhän tulevan lauantain Kajaanin peli näytä taas, missä mennään. Se lauantainen häviö viikko sitten Hokille oli kuitenkin Sportin vientiä tasakentin. Siinä nyt vain tapahtui, että jäähyt ja Höylän ulosajo ja Männikkö sekoittivat pelin. Jos sitten tulee kolmas häviö kärkijoukkueelle, niin sitten pitää alkaa miettimään, mikä mättää.

jjhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Hyvin meni Heki-matsi, tärkeintä on loppujen lopuksi voitto ja 2 pistettä. Jotenkin ottelun alussa oli pientä epävarmuutta kun radiokuuntelun perusteella Heki vei ottelua. Alivoimatasoituksesta eteenpäin alkoi tuntumaan, että kyllä Sport tulee jatkamaan hyviä vierasotteluitaan ja niinhän kävi. Kotikentällä Sportilla on ollut muutaman kerran tätä samaa, että pelin ratkettua annetaan vastustajan tehdä muutama turha kavennus.

Kaksi pistettä ja nyt on hyvä lähteä Kajaaniin hakemaan ensimmäistä päänahkaa kärkijoukkueilta (jos ei TuToa, joka varmasti tulee nousemaan sarjataulukossa lasketa mukaan). Hokilla on mahdollisuus voitoilla Sportista ja Jukureista (tiistaina) nousta paalupaikalle.
Hokin kannattaisi lähettää Kai Suikkanen katsomaan muutama NHL-peli, kun ei ole nähnyt tällaista Vaasan fanien tapaista käytöstä NHL:ssä. Siellä kun Koivu ja kumppanit on saanut suojautua, kun tuomari hyväksyi vierasjoukkueen maalin (vrt. teksti-tv tänään). Tämä ei tarkoita, että itse hyväksyisin asian.

ASF

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ensimmäisen erän alun HeKin vahva alku selittyi jäähyillä, jonka jälkeen hallinta siirtyi enemmän Sportille. Varsinkin ensimmäinen erä oli Sportilta huonoa ja kiekko poltti lavassa paljon. Ei ihan huonon jään piikkiinkään sitä viitsisi laittaa. Taas tehtiin ne tarvittavat maalit, kun ote oli kunnolla itsellä ja se riitti. En missään vaiheessa pelissä ollut kunnolla huolissani viimeistä minuuttia lukuun ottamatta, kun aika lähellä kävi.

Eipä siinä ihmeempää. Kyllä mulle 2 pinnaa riittää, jos taas sitten parempia vastaan pystytään pelaamaan koko peli hyvällä asenteella. Höylältä on hyvän alun jälkeen alkanut tulemaan lähes jokaisessa pelissä ihmeellisiä hörppyjä. Hyviä jengejä vastaan tuohon ei ole varaa. Nyt todellakin lauantain peli on kunnon mittari. Siinä on enemmän pelissä kuin 2 pistettä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy