To 26.1.2012 TPS-KalPa

  • 11 865
  • 57
Suosikkijoukkue
KalPa
No onhan avautumista, rehellisyyden nimissä tepsukoilla oli nimellinen hallinta mutta ei juurikaan paikkoja. Tätä samaa paskaahan me täällä Virran aikana katseltiin monta monituisen vuotta...

KalPa pelasi vieraspeliksi vielä aavistuksenkin passiivisempaa mitä totuttu, tähän kaksi syytä: Porin selkäsauna ja poissa-olot. Tähän kun lisätään että pelin aikana tippui tärkeitä ukkoja lisää pois niin hyvät kolme pistettä.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Älkää nyt helvetti viittikö, vai ei Tepsillä ollut paikkoja. Itse laskin toistakymmentä aivan parhaalta sektorilta ollutta paikkaa, mutta kun ei mene niin ei mene. Myönsihän tämän Tuokkolakin pelin jälkeen.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Tepsi oli kyllä yllättävän väpelö. Ainoa maali syntyi, kun Vahalahti ymmärsi ampua suoraan syötöstä, Toivonen jäi tilanteessa lähtöselvitykseen ja kiekko käytännössä tyhjään pöysään. Pari kertaa tepsukat sitten pomputtelivat hässäköistä kiekkoa maalin ohi, kun Toivonen retkotteli jäissä. Suurin osa ratkaisuyrityksistä oli sitten heikkoja, Toivonen ei joutunut montaa kertaa venyttämään, vaan perustorjunnoilla hoiti tilanteet. Pari löysää kutia patjalla, tuhatkolmesataakahdeksankymmentäseitsemän kiekkoa logoon ja arviolta saman verran yliohi maalista. Schzchzwarchz pääsi vielä helpommalla, olisiko kaksi kertaa joutunut liikuttamaan raajaa laukauksen takia.
 

August

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hirveä tarve on turkulaisten (Scissors) todistella olevansa parempia ottelussa. Sinänsä ihme, koska yleensä hävityn ottelun jälkeen on ainakin itselleni aivan sama, oliko kannustamani joukkue hyvä vai huono, tappio tuli silti ja se on mikä merkitsee. Minulle on ainakin itselleni aivan sama, kuinka monta laukausta ja kuinka hyviltä paikoilta turkulaiset ampuivat, maaleja sattui KalPa tekemään vain vähän enemmän. Tsemppiä sinne Turkuun, toivottavasti kohdattais keväällä. Voi tosin olla aika epätodennäköistä teidän osalta, kun ette osaa niitä maaleja tehdä, ja ne on ne,mitkä yleensä kiekko-ottelussa merkitsee
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eriskummallista analysointia kyllä. Tavallaan näin myös eräänlaisen rutiininomaisen varmuuden ja ei-hätäiltyjä ratkaisuita kiekon kanssa esimerkiksi omassa päässä, kun KalPan esityksestä on kyse. Silti, tapa jolla Palloseura riisti ja ylitti keskialueen kerta toisensa jälkeen oli ihan kivaa katsottavaa. Yleispelaaminen oli hyvää.

Totta tuokin että kulmissa pyörittiin, mutta esimerkiksi uusi kaverimme Mikus järkkäili niistä käsin 3 avotonttia, ja Anttila Mikusille yhden. Ja nämä kaikki ensimmäisessä erässä. Toinen erä oli aivan täysin Palloseuran, ja KalPa oli ylipäätään kiekossa erittäin harvoin. Maalipaikkoja oli aivan tarpeeksi useampaan häkkiin. Palloseura ei kuitenkaan varsinaista kirivaihdetta saanut päälle, ja tästäkin voi tavallaan antaa krediittiä vierasjengin suuntaan mutta muutaman maalin kotivoitto olisi ollut täysin ansaittu. Tai edes voitto.

Sauna ja muutamat bisset kyllä rauhoitti, kiitti vinkistä. Silti olen melko paljon samaa mieltä eilisestä. Tosin, jos jotkut osaa yleisellä tasolla Virran kiekkoa kommentoida, on se kuopiolaisfanit, joten hyväksyn monet pointit joita tuossa tuotiin esille.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hirveä tarve on turkulaisten (Scissors) todistella olevansa parempia ottelussa. Sinänsä ihme, koska yleensä hävityn ottelun jälkeen on ainakin itselleni aivan sama, oliko kannustamani joukkue hyvä vai huono, tappio tuli silti ja se on mikä merkitsee.

Nojuu, viime kaudella sai jatkuvasti kommentoida miten kauheaa tuo pelaaminen oli niin ehkä nyt on juurtunut sellainen alitajuinen tyytyväisyys pelin hallintaan mikäli joukkue pelaa sen mukaan. Maalintekopelihän tämä on, se on selvä. Kyllä itse kuitenkin yritän jotain positiivisia aspekteja kaivaa joukkueen suorituksista mikäli se on mahdollista, ja kuten olen tuonne kausiseurantaketjuun kirjoittanut niin omasta mielestäni joukkue on joulun jälkeen ottanut pelillisesti huikean harppauksen eteenpäin ja tuo kiekollinen pelityyli on näyttänyt jo erittäin hyvälle. Ja sitten taas toisaalta, tuloksellisesti tuo samankokoinen harppaus on otettu taaksepäin. Osatekijöitä huonoihin tuloksiin on nimenomaan maalintekotaidon puute, huono maalivahtipeli, ja paikoitellen jopa erittäin paska säkä, mutta mikäli jotain tästä lajista ymmärtää niin tajuaa sen, että tuon joukkueen peli on tavallaan ihan uomissaan, ja että pitkässä juoksussa pitäisi alkaa pinnoja irtoamaan. Se on sitten täysin eri asia miten nopeasti tämä tapahtuu, mutta selkeästi jotain maalintekijätyyppiä tuonne vielä kaipaisi, kun kerran niitä käsiä Mikusin muodossa jo saatiin.

Jos vielä jotain itse matsista mainitsee niin opiskelijat tekivät tunnelmasta melko hyvän, kun taas kritiikkiä voisi antaa TPS:n fanikatsomon suuntaan. Siellä oli enemmän tyhjiä penkkejä kuin varattuja, miksi? Näytti sille että joku vatsatautiepidemia on kaatanut miehen toisensa jälkeen ja pakottanut olemaan poissa matsista. Tuomarit olivat myös ihan hyvä, vaikka vähän meinasin jo heistä kommentoidakin tuossa ylempänä. Matsi oli melko siisti, ja ihan hyvätasoinenkin.
 

stiffler

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mietin, viitsinkö ollenkaan tästä asiasta sanoa, kun tämä todennäköisesti vain lisää vastakkainasettelua, jota pitäisi yrittää välttää viimeiseen asti omien keskuudessa.

Miettisen tilastot on 4 viime ottelusta 1+4=5 +2 4min.

Tämä olkoon minun viimeinen viestini tästä aiheesta. Kuten olen monta kertaa sanonut, niin toivon vain tasapuolisuutta sen kritiikin suhteen, eikä kaadeta kaikkea yhden miehen niskaan, oli se Miettinen tai kuka tahansa.

Miksi ei viitsisi? Kehua pitääkin silloin kuin siihen aihetta on. Miettinen on parantanut huomattavasti peliään, nyt kun miehen vastuuta/peliakaa on jonkun verran tiputettu. Miettistä on aikaisemmin dissattu mielestäni aivan aiheesta. Peli on ollut lähes koko kauden jopa surkuhupaisaa ja i:nä pisteen päällä vielä ne käsittämättömän typerät jäähyt.

Eilen ihmetytti ja nauratti, että mistä mies ne jalat taikoi kun polki kiekkoa laittamaan tyhjiin kuin Kapanen/Junnila/Salminen konsanaan. Hymystä päätellen vaikutti tekevän aika hyvää. :) Nykyisellä otteella kun jatkaa niin hyvä tulee. Huonompia jaksoja on tullut useammallekin pelaajalle, mutta Miettisellä se kesti vaan kohtuuttoman pitkään. Nyt kumminkin tunnelissa näkyy jo vähän valoa ja se on hyvä se.

-------------------

Pelistä kerrottu, että Palloseura vei ja KalPa vikisi. No, mielipiteet kullakin. Itse en nähnyt KalPalla oikeastaan missään vaiheessa kovin kummoista hätää. Itse näin turkulaisten pelissä maalinteon nihkeyttä oleellisempa seikkana puolustuspelaamisen heikkouden. Aika ajoin ihmeellistä "sählinkiä" jopa melkein mitättömällä paineistuksella. KalPa pääsi tekemään maalinsakin todella vapaasti. KalPalla vastaavasti ilahduttavaa oli huomata, että maalin edustaa varjeli mies kuin mies jämptisti. Porissa se ei ollut ihan niin ilahduttavaa katseltavaa.

Mikus vaikuttaa kyllä oivalta pelimieheltä. Vahalahden kanssa voi tulla olemaan jatkossa aika pelottava parivaljakko.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Eilen ihmetytti ja nauratti, että mistä mies ne jalat taikoi kun polki kiekkoa laittamaan tyhjiin kuin Kapanen/Junnila/Salminen konsanaan. Hymystä päätellen vaikutti tekevän aika hyvää. :)
.

Tämä pisti naurattamaan täälläkin, edellisen kerran nähnyt toman samassa vauhdissa 90-luvulla.

Toma on parantanut selkeesti ja hyvä homma. Oma rooli alkaa löytyä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös