To 23.10.2008 Jokerit - HPK

  • 13 649
  • 90

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän laukaukset kertovat AINA jostain hallinnasta, varsinkin kun erot ovat noin suuria..... Enkä muutenkaan nää mitä järkeä tollasessa pullistelussa on..vai onko oma itsetunto niin alhaalla, että täytyy tuollaisilla asioilla pullistella??
Jos minun kirjoittamaani viittaat niin tarkoitus ei todellakaan ollut pullistella vaan tuoda aitoa sisältöä keskusteluun. Erittäin tarpeellinen se kirjoitus näköjään oli, jos katsoo sinunkin viestiäsi. Laukaukset todellakin kertovat pelin painopisteestä, maalivahtien torjunnat eivät niinkään. Mistä muuten tiedät, että laukausmäärissä oli noin suuri ero ja ettei Jokerit laukonut kertaakaan ?
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Jos minun kirjoittamaani viittaat niin tarkoitus ei todellakaan ollut pullistella vaan tuoda aitoa sisältöä keskusteluun. Erittäin tarpeellinen se kirjoitus näköjään oli, jos katsoo sinunkin viestiäsi. Laukaukset todellakin kertovat pelin painopisteestä, maalivahtien torjunnat eivät niinkään. Mistä muuten tiedät, että laukausmäärissä oli noin suuri ero ja ettei Jokerit laukonut kertaakaan ?

Käytännössä väität siis, että näkemättä peliä, ei toisen erän torjuntatilastoista voi tehdä päätelmää, kumpi joukkue on erää vienyt?
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Käytännössä väität siis, että näkemättä peliä, ei toisen erän torjuntatilastoista voi tehdä päätelmää, kumpi joukkue on erää vienyt?

Varmasti HPK oli eilen painostavampi osapuoli toisessa erässä, mutta kuten bozik oivasti avasi, niin huomattavasti tärkeämpi kriteeri kuin torjunnat on joukkeiden laukaukset ja erityisesti ykkössektorista. Tällä kaudella jokeripeleissä nämä torjunnat ovat hämänneet todella paljon, sillä laukaksia tulee paljon, mutta ylivoimaisesti suurin osa kaukaa ja huonosta sektorista.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Kyllähän maalia kohti voi ampua vaikka keskialueelta viisikymmentä kertaa erässä ja saada mahtavat torjuntatilastot.

Laukaisutilastoista jankuttamista huomattavasti mielenkiintoisempaa olisi pohtia miksi Jokerit on ry:lle niin suuri mörkö? Helsingissä ei uskalleta voittaa ja saippuaa ollaan nostamassa suihkun lattialta poikkeuksetta myös keskinäisissä play-off-sarjoissa.

Ehkä 'ei me noita voiteta kuitenkaan' -mentaliteetti on organisaatiossa niin syvällä ettei toimarin tai valmentajan vaihdotkaan auta?

Ehkä pelaajia jänskättää, että 'ostaakohan Hjallis mut ensi kaudeksi' -tyyppisesti niin paljon, että homma menee puristamiseksi?

Siinä olisi jollekin urheilusosiologille/-psykiatrille tutkittavaa.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Ehkä pelaajia jänskättää, että 'ostaakohan Hjallis mut ensi kaudeksi' -tyyppisesti niin paljon, että homma menee puristamiseksi?
Tässä voi piillä syy. Jokereiden (menestyvät) joukkueet rakennetaan Kerhossa breikanneiden pelaajien varaan, joten he tietävät, miten pelata vanhaa seuraansa vastaan. Niin nytkin.

Laitinen taitaa olla seuraava Kerho-kapteeniston jäsen narreissa?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käytännössä väität siis, että näkemättä peliä, ei toisen erän torjuntatilastoista voi tehdä päätelmää, kumpi joukkue on erää vienyt?
No ainakin sen väitän, että itse pelin nähneenä pystyn paremmin arvioimaan kumpi kakkoserää vei kuin se, joka tsekkaa torjuntatilastoista torjunnat. Tämän lisäksi eilinen kakkoserä oli malliesimerkki siitä, että pelkillä torjuntatilastoilla pelistä tai erästä voi saada aivan väärän kuvan.

Kyllä minäkin eilisen kakkoserän Kerholle merkkaisin johtuen kolmesta ylivoimasta. Tasakentällisin täysin tasainen erä, jossa erittäin vähän jos ollenkaan todellisia maalipaikkoja.

EDIT. Lapaselle, se on Höördis-mörkö, joka yleensä asuu areenan ilmanvaihtokanavissa, mutta hyppää koppiin sekoilemaan kun Kerho tulee vierailulle. Se on ihan pervo oranssin perään ja siksi muut kuin kerho eivät siitä juuri huomaa.
 

ditrim

Jäsen
Ehkä pelaajia jänskättää, että 'ostaakohan Hjallis mut ensi kaudeksi' -tyyppisesti niin paljon, että homma menee puristamiseksi?

Mitä jännitettävää siinä nyt on? Kai nekin nyt tekstiteeveetä osaavat käyttää? ;)

Siinä olisi jollekin urheilusosiologille/-psykiatrille tutkittavaa.

Kyllä. Samalla hän voisi konsultoida hieman HPK:ta asiasta. Aina on pakko hävitä saatana. Vielä kun nuo Kerhon saavutetut voitotkin ovat vähän sellaisista turhista peleistä..
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kyllähän maalia kohti voi ampua vaikka keskialueelta viisikymmentä kertaa erässä ja saada mahtavat torjuntatilastot.
No jos tuon eilisen pelin näki, niin näki myös, että niitä laukauksia tuli kyllä aika reilusti sieltä ykkössektorilta. Vaikka täällä toista väitetäänkin.
Lapanen kirjoitti:
Laukaisutilastoista jankuttamista huomattavasti mielenkiintoisempaa olisi pohtia miksi Jokerit on ry:lle niin suuri mörkö? Helsingissä ei uskalleta voittaa ja saippuaa ollaan nostamassa suihkun lattialta poikkeuksetta myös keskinäisissä play-off-sarjoissa.
No esim. eilen minä en ainakaan keksi mitä HPK:n pitäisi tehdä toisin, että voitto tulisi. Mitään pelkoja tms. siellä ei nähty, kiekkoa nyt vaan ei saatu maaliin, vaikka peliä hallittiin täysin.

Jokerit on kieltämättä uskomattoman paha mörkö Kerholle, ei sitä käy kieltäminen.

Mitä tulee jäähyihin, niin kuusi kaksiminuttista koko ottelun aikana ei kyllä selitä Kerhon hallintaa alkuunkaan. Minusta se selittää vain sen, että Jokerit oli pakotettu rikkomaan, kun Kerho painoi. Kerholle olisi toki myös voinut pari antaa lisääkin (kuin myös kotijoukkueelle).
 

saluzci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä tulee jäähyihin, niin kuusi kaksiminuttista koko ottelun aikana ei kyllä selitä Kerhon hallintaa alkuunkaan. Minusta se selittää vain sen, että Jokerit oli pakotettu rikkomaan, kun Kerho painoi. Kerholle olisi toki myös voinut pari antaa lisääkin (kuin myös kotijoukkueelle).

Ottelun paikan päällä nähneenä ja kokeneena, ei voi yhtyä näkemykseesi Jokerien pakosta rikkomiseen, ei todellakaan. Syy jäähyjen epätasaiseen jakautumiseen löytyi ainoastaan ja vain, liigatasolle kelpaamattomasta tuomarikaksikosta. Sen ovat täälläkin jo monet todenneet kummastakin leiristä, valmentajia myöten. Kerholla oli muutama jakso pelissä, jota voi kutsua hallinnaksi ja niin oli Jokereillakin. Kyllä pallokerholaisista paistoi vaikka kuinka kauas tämä kuuluisa rautakorven koukkukiekko, josta seeprakaksikko ei välittänyt tuontaivaallista.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Ottelun paikan päällä nähneenä ja kokeneena, ei voi yhtyä näkemykseesi Jokerien pakosta rikkomiseen, ei todellakaan. Syy jäähyjen epätasaiseen jakautumiseen löytyi ainoastaan ja vain, liigatasolle kelpaamattomasta tuomarikaksikosta. Sen ovat täälläkin jo monet todenneet kummastakin leiristä, valmentajia myöten. Kerholla oli muutama jakso pelissä, jota voi kutsua hallinnaksi ja niin oli Jokereillakin. Kyllä pallokerholaisista paistoi vaikka kuinka kauas tämä kuuluisa rautakorven koukkukiekko, josta seeprakaksikko ei välittänyt tuontaivaallista.
Vaikka tämä nyt taitaa olla aika turhaa jankkaamista, niin vastataan nyt lyhyesti kysymyksellä, kun kerran minua lainattiin.

Uskotko sinä itse näihin juttuihisi, vai onko tämä vaan jotain omaa hauskaa?

Täytyy kyllä myöntää, että tässä otteluketjussa olen nähnyt ehkäpä kaikkein puusilmäisimmät kirjoitukset kautta aikojen. Ja minä olen sentään lueskellut Lukko ja Ässät ketjujakin.
 

Lättfil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
HahaH!

Olin eilen seuraamassa ottelua paikanpäällä saatuani ilmaisliput kaveriltani.Lähdin lähinnä vakoilemaan viikon päässä siintävää Hifk-pelin vastustajaa Hpk:ta.
En ymmärrä sitä, miten jokerifanit pystyy vakavalla naamalla sanomaan ,että peli olisi ollut edes lähellä tasaista kamppailua. Itse en koko elämäni aikana ole ollut pelissä, joka olisi ollut yhtä yksipuolinen kuin eilinen peli. Ensimmäinen erä oli suht tasaista peliä mutta sen jälkeen jäällä tuntui olevan vain yksi joukkue eli Hpk.

Myös väitteet siitä, että Hpk ei olisi päässyt kunnon maalipaikoille, oon täyttä huuhaata. Ainakin Virralla oli yksi tyhjä maali ja Vihkolla toinen(kiekko kimposi ylärimasta Vihkolle).

Jokereiden avauspeli oli olematonta ainoa keino millä kiekko saatiin omalta aluuelta pois oli heittää korkea roikkukiekko pois omista.

Minulle se nyt on ihan sama, vaikka narrifanit täällä selittelee olemattomia, eiköhän kuitenkin jokainen jääkiekkoaymmärtäväihminen nähnyt todellisen tilanteen...
 

saluzci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
vaikka narrifanit täällä selittelee olemattomia, eiköhän kuitenkin jokainen jääkiekkoaymmärtäväihminen nähnyt todellisen tilanteen...

Täällä nämä palloseuran ja pallokerhon pojat käyvät kilvan nimittelemässä, mutta täytyy kyllä totuuden nimissä todeta, että eipä vakuuta.

Siinä olet täysin oikeassa, että paikalla olijat näkivät todelliset tilanteet. Se kun vaan tuntuu olevan sama ilmiö pelistä toiseen, että ne näkemykset eroavat kuin yö ja päivä jokeri/vierailijafanin silmin.

Hauskaa luettavaa ovat kyllä...
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse en koko elämäni aikana ole ollut pelissä, joka olisi ollut yhtä yksipuolinen kuin eilinen peli.
Oliko eilinen eka vai toka pelisi ?

Tämä on varmaan aika pitkälle käsitelty ketju. Vääntää voisi loputtomiin, mutta jos ihan rauhassa tilannetta katselee, niin ei tässä nyt kerho-kannattajien kanssa mitenkään erityisen kaukana eriävien näkemystemme kanssa oltu. Perjantai ehtoona kiteytetään muutamaan täppään, veikkaan että suht lähellä ollaan;

- eka erä lievästi Jokerien,
- toka Kerhon lähinnä 6 minuutin YV takia, muuten tasaista,
- kolmas täysin Kerhon, jolloin tuhannen taalan paikkoja varmaankin 10 kpl. Ennen lopun kiriä, noita tuhannen taalan paikkoja oli kuitenkin suhteellisen vähän.

Jotakin tähän suuntaan, ihan OK linjalla tässä minusta keskusteltiin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Eiköhän tämänkin ottelun voi jo paketoida pariin kliseiseen sanontaan:

"Koirat haukkuu ja karavaani kulkee" ja "Kun meno kiihtyy, paska tippuu rattailta".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös