Kerho oli pelillisesti aika hyvä, mutta vallitsevalla maalintekotehokkuudella pitäisi pystyä luomaan hieman enemmän huippupaikkoja. Nyt niitä oli joitakin, mutta hieman enemmän tarvittaisiin.
Normaalisti en tuomaritoimintaan jaksa puuttua. Tässä nyt ei vaan pääse mihinkään siitä, että tuomarit olivat vähintäänkin jossakin määrin ratkaisevassa roolissa eilisessä matsissa. Viitaluoman tilanteen näin yläkatsomoon niin, ettei siitä ainakaan sillä hetkellä jäänyt minulle mitään mussutettavaa. Grönholmin tilanne sen sijaan oli katastrofi etenkin, kun päätuomarit eivät aluksi reagoineet siihen mitenkään: Thangin varusteiden keräilyn ja linjatuomarin vituiksinäkemisen perusteella annettiin kuitenkin jälkikäteen Grönholmille vitonen. Tässäkään vaiheessa en jaksanut repiä peliverkkareita, koska ajattelin Kerhon kestävän alivoiman ja saavan siitä kenties jopa lisää virtaa. Olisi kestänytkin, jos esimerkiksi se sama vitun pätevä linjuri joka näki hienosti Grönholmin suorittaman murhan olisi viitsinyt seurata peliä sen verran, että olisi nähnyt HIFKin pelaavan hyvän aikaa kuudella neljää vastaan ja reagoinut siihen.
Ehkä tämä ei ratkaissut peliä. Asia on nyt kuitenkin niin, että edes välttävällä tuomarityöskentelyllä meidän kannattajien, median tai ylipäätään kenenkään ei nyt tarvitsisi edes spekuloida sillä, että ratkesivatko nämä pisteet paskoihin tuomareihin.
Tämä:
"- Kaverilla oli kiekko hallussa ja näki tilanteen. Onneksi toisella puolella (HIFK) on fiksu valmentaja, joka heitti filmaajan (Thang) ulos, Arvonen sanoi."
Aika rohkeaa sanoa näin, jos tilanne ei tämä ollut, vaan Thang loukkaantui ihan oikeasti.
Jommankumman iltapaskan painettu versio (taisi olla Ilta-Sanomat) kirjoitti Arvosen todenneen lehdistössä, että Summanen olisi Arvoselle sanonut tuon tilanteen yhteydessä jotenkin näin: "ei pelaa muuten enää meidänkään pelaaja tässä matsissa, koska filmasi".
Yllä olevasta virkkeestä ei varmasti saanut tosin kukaan selvää.
En missään tapauksessa halua itse ottaa kantaa siihen, filmasiko Thang vai ei. Sillä ei tosin pitäisi olla minkään vitun valtakunnan merkitystäkään, koska itse taklaus (tai oikeammin kiilaus) ei ollut sääntöjen vastainen.