Pakko puuttua näihin munaton venkoilu tms. viesteihin. Kannattaa välillä käydä siellä hallillakin katsomassa niitä pelejä eikä päättää onko peli huono vai hyvä lopputuloksen perusteella.
Tasaisessa sarjassa käy välillä niin perin juurin onnettomasti että mennään ja hävitään peli, vaikka pelattaisiin ihan OK. Useammin Blues on surkealla pelillä tänä vuonna voittanut kuin edes kohtuu hyvällä hävinnyt. Ainakin kotona.
Itse viihdyin tänään hallilla mainiosti. Mielestäni peli oli paras SM-liiga ottelu, jonka olen nähnyt tällä kaudella. Länärillä olen ollut todistamassa pikaisella laskutoimituksella 12 peliä ja kaikki Canalilta tulleet Blues:n TV-pelit tuohon sitten vielä päälle.
Ensimmäisessä erässä Blues pelasi hyvää lätkää. Varsinkin ensimmäinen kymppi vyörytettiin keskialueen yli todella komeasti ja ensimmäisen kerran kiekko pyöri todella lähellä IFK-maalia 45 sekunnin kohdalla.
1. erässä paistoi jotenkin silmään se, että vaikka IFK oli ns. jyrän alla niin joukkue oli selkeästi terävämpi niissä ratkaisevissa kaksinkamppailuissa.
Bluesilta totuttuun tyyliin köykäistä puolustuspeliä maalin edessä ja taululla 0-2 ensimmäisen erän jälkeen.
Se olisi välillä niin helvetin hienoa jos pystyttäisiin tekemään ottelun ensimmäinen maali, ettei aina tarvisi aloittaa sitä epätoivoista puskemista. Plussaa siitä, että tänään sitä ensimmäistä maalia todella yritettiin järjestelmällisesti tehdä, vielä jopa IFK:n onnistuttua, eikä aloitettu peliä perinteisesti seisovilla jaloilla ja (Ismon) maila vastustajan kainalossa.
Toinen erä oli kokonaisuutena melko tasainen. Bluesin peli oli hieman tahmeaa ja hyökkäyksiin lähtö ja hyökkääminen ylipäätään hidasta pään puskemista seinään. Erän loputtua olin varma, ettei Blues saa tänään maalia tehtyä vaan jatkaa samaa puskemista loppusummeriin asti. Toisessa erässä molemmilla oli jotain hajapaikkoja, mutta IFK oli kokonaisuutena jopa lähempänä maalia kuin Blues, vaikka yksi Clarken veto tolppaan kilahtikin.
Kolmannen erän HIFK aloitti jäähyillen ja hetkessä peli oli tasan 2-2. Muutaman minuutin Blues painoi todella komeasti tasoituksen jälkeen ja olinkin jo tässä kohtaa varmaa, että nyt mennään vielä ohi ja komeasti. Sitten jäälle pantiin Ryhäsen kenttä ja yhden heikon vaihdon jälkeen peliä pyöritettiinkin yht'äkkiä Bluesin päässä. Siihen pari jäähyä ja jälkimmäisellä pehmeä maalineduspelaaminen tai oikeastaan sen puute johti IFK:n maaliin. Lopussa Blues oli vielä todella lähellä tasoitusta sen jälkeen kun Wärn? onnistui kertaalleen sutimaan, Blues pakin(Huzzer?) täydellisen tunaroinnin jälkeen, kiekon ohi maalin.
Tälläistä tämä välillä on. Mielestäni pelattiin hyvin ja hävittiin. Ja pitkästä aikaa taklattiin pelissä komeasti. Illan paras hetki oli Puustisen ja Kähkösen Heikkiselle? tarjoama sandwich, jonka jälkeen päätypleksi irtosi molemmista yläkannakkeista. IFK pelasi pirteän vieraspelin ja oli pikkaisen terävämpi. Se riittii komeaan kolmeen pisteeseen, jota Espoosta on helvetin vaikea hakea ainakin silloin, kun sitä tullaan Kehä 3:sen ulkopuolelta hakemaan.
Olen aivan varma, että palsta täyttyy paraikaa kaikennäköisistä itkuviesteistä. Joku filmasi ja joku teki sitä ja tätä ja tuomaritkin oli ihan paskoja ja Keller hakkasi tai ei hakannut poikittaisella selkään ja ämmää ja homoa jne... Mielestäni tämä on turhaa. Kokonaisuutena hyvin lähellä parasta mitä tuote (SM-liiga) pystyy tarjoamaan ja kiitokset siitä kaikille osapuolille.
Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun. Vieläkin ollaan JYP:in kanssa tasoissa jos rästit onnistutaan hoitamaan ja voitetaan viimeinen keskinäinen. Mielestäni tästä on paljon parempi jatkaa kuin esim voitokkaan TPS pelin jälkeen.