Minä katsoin tuon tilanteen monesti uudelleen ja tulkinnan varainen tilanne. Olen nähnyt tällä kaudella paljon pahempia, missä ei ole maalia hylätty ja sitten heppoisempi missä on hylätty. Ei ole mustaa ja valkoista noissa tilanteissa.
Samaa mieltä, mutta ihmeen vähälle on keskustelu tästä jäänyt. Mediassakin taitaa olla Ika ainoa, joka otti asian esille. Urheiluruudussa todettiin, että Juuso suuttui kun tuli maali, canalilta koko tilanne meni täysin ohi jne. Väkisinkin laittaa ajattelemaan, kuinkahan moni noista toimittajista on joskus kiekkoa pelannut, ainakaan ihan perusasiat eivät tunnu olevan hanskassa. Jos minun pitäisi nimetä eilisestä pelistä jokin käännekohta niin tuo Kärppien maali olisi aika lähellä. Kukaan muu kuin Corso ei tiedä varmasti tekikö liikkeen tahallaan, mutta se on varma, että iso merkitys sillä oli. Jos sitä maalia ei olisi tullut, koko peli olisi ollut eri.
Tämän asian pohdiskelu laittaa Juusonkin toiminnan eilen ihan uuteen valoon. Mun mielestä Juuso toimi täysin asiallisesti, joka ikinen tosissaan pelaava veskari menettää täysin hermonsa, jos viet häneltä mailanhallinnan. Nämä ovat asioita, jotka tuomarin pitäisi AINA nähdä, jäähyt ja muu on loppujen lopuksi kosmetiikkaa, jo tuomarien peruskursseilla painotetaan, että maalitilanteet on saatava aina oikein. Voi olla, että tässäkin tilanteessa tuomarit ovat asian havainneet ja katsoneet ettei siinä ole mitään väärää, jolloin asia on OK. Näillä tiedoilla faktaa on vain se, että Corso pelimiehenä on aika otollisessa paikassa mailan kopauttamiseen ja Juuso menettää mailansa todella tärkeällä hetkellä. Ei se maila itsestäänkään kädestä lähde.
Se Juuson toinen jäähy sitten on sekin minusta ok. Äijä takuulla kiehui tuosta tuomaritoiminnasta, yritti kuitenkin siihen asti kun oli edes teoreettinen mahdollisuus voittoon ja sen jälkeen sai sitten avatua ja lähteä hieman aikaisemmin lepäilemään. Vaikuttaa ihan sopivalta hermokontrollilta, ollaan täysillä pelissä mukana ja suututaan kun tunnetaan tulleen väärin kohdelluksi. Sen jälkeen skarpataan ja jos huomataan että mahdollisuudet ovat menneet niin sitten voi huoletta "purkautua".
OT. Mulla on itselläni lämpimät muistot läpi menneestä veskarin häirinnästä c-junnuajoilta kaukaa menneisyydestä. Pelattiin Jokerien kanssa Lukkoa vastaan Raumalla ja pääsin oikeastaan ihan identtisessä tilanteessa, jossa Corso oli kopauttamaan veskarin mailaa yläpäästä. Lapa nousi jäästä, kiekko längistä maaliin ja tänä päivänäkin muistan, kuinka tuo silloin erinomainen maalivahti kiehui koko matsin raivosta kuin kaistapäinen apina. Ristikon läpi kun katseli, niin äijän naamataulun väri muistutti erehdyttävästi kypsää tomaattia. Maskiin maalin eteen ei siinä matsissa sitten enää huvittanut mennä, mutta ihan saatanan lämpimät muistot tuosta pelistä jäi.