To 14.4.2011 Blues - HIFK 2. finaaliottelu

  • 25 012
  • 106

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loppuun on pakko sanoa, että mikä neppailukulta. HIFK taklaa ihan samoja määriä kuin Blues. Ja mukana ei ole edes Petrelliä. Se että jengissä on taitoa ja kovuutta on vain hyvä asia. HIFK:lla on vain tällä hetkellä parempi materiaali ja hurja itseluottamus. Se on tällä hetkellä ero hyvin pelaavaa Bluesia vastaan. Blueshan on ihan eri jengi kuin runkosarjassa.

No se on näitä nettifaneja, mitkä yrittävät näin jotenkin alentaa voiton tunnetta voittajilta jne. Ne voi kuitata kun tsiigaa matsia ja taklaustilastoja. Tänään Blegiläinen lennätti HIFK:n jätkää komeasti. Viime kerralla samainen HIFK jätkä kolasi blegiläisen tolppien väliin ihanasti. Sattuu ja tapahtuu, ihanat finaalit.

Sailio sai kyllä tänään paskahousun leiman. Se Wärnin korkea maila oli tietysti vahinko, mutta olisi nyt edes käynyt uhoamaan sitten Maxille. Kankihan sitä vitutti mutta tuollainen sucker punch ja vielä takaa...turha alkaa espoolaisten elostelemaan äijämäisyydellä ja soturimaineella. Samanlaisia vintinpimenemisiä ja kurahousuja sielläkin on yhtälailla joskus, aivan kuten muissakin liigajengeissä.

Puhumattakaan nyt siitä miten vitun idioottimainen jäähy se oli. Oma jengi tappiolla eikä lanttu kestä. Tsaijai.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Miten muuten meni yleisön taisto pelissä? TV-kuvan perusteella katsomo näytti kovin punaiselta ja yleisän kannustus vaihteli. Toki lopussa ymmärrettävästi meni HIFK:lle, kun ottelu ratkesi.

Klubipuolella ja 401-403:ssa oli jonkin verran punapaitaisia, lopuista en tiedä keitä olivat. Bluesin fanikatsomossa olleena en pysty sanomaan miten paljon tuolta puolelta tuli ääntä, aika vähän ilmeisesti kuitenkin. Bluesia kannustavia tuolla puolella oli aiempiin sarjoihin verrattuna paljon vähemmän (joku voi korjata jos olen väärässä).

Kaikki merkittävä ääni tulikin sitten vaihtoaitioiden puolelta. Alussa ehkä tasan tai vähän enemmän IFK:lle. Yleisön taistoon vaikuttaa pelitilanne, joten pelin edetessä homma meni selkeämmin naapureille. Ainakin itselleni Bluesin kannustus oli pettymys.
 
Mulle tuli mieleen Bluesista Suomen maajoukkueen parhaat taistelut Kanadaa / Venäjää vastaan. Vauhdissa ja fyysisyydessä pysytään mukana.

Tai kenties 2006 finaali HPK-Ässät? Kova tsemppi ja huippuunsa hiottu pelitapa riittävät vain tiettyyn pisteeseen asti, kun vastaan asettuu joukkue jolla on niin ikään peli kunnossa ja lisäksi kertaluokkaa enemmän hyökkäyspelin taitoa.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Kyllä Blues tekee tästä sarjasta hienon. Se taklaa ja taistelee, vaikka ei ehkä pärjää. Granlund käänteli melko ahkerasti selkää, muutaman kerran todella typerässä paikassa juuri kun taklaus oli tulossa. Jättivät taklaamatta siniset, mutta tuohon tapaan kun yrittää Atlantin takana kääntyillä, tullee tammiarkussa takasin tai pyörätuolipaikalla.
Ihan komea matsi. Harmi että tuollaiset liian räväkät sm-liigaan tyyliset varakkaat nuoret miehet ajetaan ulos. Sääntöihin sen verran muutosta että loukkaantumisesta ei heti tuomittaisi taklaajaa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Miten muuten meni yleisön taisto pelissä? TV-kuvan perusteella katsomo näytti kovin punaiselta ja yleisän kannustus vaihteli. Toki lopussa ymmärrettävästi meni HIFK:lle, kun ottelu ratkesi. Maanantaina itse saavun paikalle katsomaan tilanteen ja antamaanoman panokseni.

Siltähän se tuntui. Tosin kannustus noudattelee pääsääntöisesti ottelutapahtumien kulkua. Sikäli ymmärrettävää että punaiset olivat niskan päällä. Eilisen IFK:n kotimatsin ja tämän iltaisen Bluesin kotimatsin perusteella jännä havainto: IFK:lla näköjään sama ilmiö kuin Kärpillä. Meteliä pidetään enemmän vieras- kuin kotimatsissa. Toki edelleen se pelitapahtumavaraus; tää peli oli jullien hallinnassa vielä eilistäkin enemän.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten yllä jo mainitaan, IFK:n fanit olivat luonnollisesti edullisessa asemassa kun peli kääntyi punaisten haltuun ja sen myötä tietenkin samaa tahtia omat fanit saavat lisää virtaa ja vastaavasti Bluesin faneilta ääni vähenee kun oma suosikki on alakynnessä ja jo loppua kohti jo pahassa sillassa.

Silti, yllättävänkin punainen oli katsomo ja vaikka istuttiin eri puolella kuin IFK:n suurin faniryhmittymä, hyvin kuului heidän metelinsä ja samalla tavalla sillä meidänkin puolella raikui ihan mukavasti perinteiset IFK-huudot ja taputukset joissa luonnollisesti itsekin tuli oltua mukana.

Varsinkin Kiben viileä läpiajomaali räjäytti hallin IFK:laisittain, ei jäädy Kibe edes finaaleissa vaan laittaa näköjään tämän kauden samalla hurjalla tahdilla runkkarisarjasta ihan sinne päätyyn asti.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
No joo, kyllähän tuo Wärnin korkeasta mailasta alkanut tilanne oli Bluesin pelaajilta yksi pleijareiden idioottimaisimmista tempuista... Matsia jäljellä reilut 6 min, omalle jengille tulossa tappiotilanteessa YV ja jätkät alkaa vihellyksen jälkeen viuhtoa lentopallomailoilla? OK, tuskin olisivat nousseet, mutta näkemättä tuo nyt jäi...
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ajatellaan peliä, 5-5 pelatessa Blues oli tänään hyvä. Jopa parempi kuin IFK. Jonkun ryssän nenästä (tai siis huulesta - tilanteesta voi keskustella toisessa ketjussa) tuli senkka - sen jälkeen kiekko turhaan laidan yli, mikä käänsi pelin flown sillä hetkellä. Eikä Blues saanut sitä käännettyä enää takaisin, vaikka saikin tapettua sen toisen 3-5 av:n sen vitosen aikana.

Tämäntyyppiset jutut ovat tuttuja IFK:lle ja usein juuri se kohta, jossa päästään peliin kiinni tai jopa käännetään peli - ensin 'vääryydellä saatu rangaistus' ja siihen perään 3-5 ylivoima, joka hoidetaan. Ne ovat suorastaan polttoainetta IFK:lle. En ole niin paljon Bluesin otteluita seurannut, että osaisin sanoa toimiiko se yleensä noin myös Bluesilla? Tänään sitä energiaa ei ainakaan saatu kanavoitua oikein.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Taas sai rauhassa kannustaa, kertaakaan ei pelottanut, kun Blues sai kiekon, eikä varsinkaan niiden mukaylivoimassa.

Maanantaina on sitten mestaruusjuhlat.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Vähän nyt itsetuntoa muutamille IFK-faneille: IFK vie sarjaa sen takia että se on niin hyvä, ei siksi että vastus olisi huono. Ei Blues ole siinä mielessä huono, että se olisi jotenkin laskenut tasoaan esim. Jyppisarjasta. IFK on vain löytänyt aseet pelata Bluesin pelitapaa vastaan, toisin kuin Ässät ja Lukko.

Ja vaikka eilenkään peli ei tuomarilinjaan ratkennut niin ihmettelen miten tuo Jyri "paska housussa" Rönn saa yhä viheltää liigapelejä ja vieläpä finaaleja? Onko joku nähnyt joskus matsin jonka Rönn olisi viheltänyt hyvin? Ite muuten buuasin sekä Bluesille että julleille vihelletyille jäähyille. Aivan naureattavaa ettei tässä vaiheessa kautta anneta miesten pelata jääkiekkoa.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Bluesilla on perustekemisessä paljon parannettavaa. Ihan käsittämätöntä miten esim keskialueella helpot syötöt kaverille eivät napsahda lapaan. Ei tätä selitä HIFK:n hyvä puolustuspelaaminen vaan jonkinlainen hermostuminen/yliyrittäminen.

5-5 pelissä pysytään ihan hyvin mukana. Aloitukset hävitään, ylivoima on edelleen kaverin vastaavaa huonompi ja lisäksi nyt ei löydy ketään joka astuisi esiin. Esim Öhman ja Luttinen - pelasivatko edes eilen?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Bluesilla on perustekemisessä paljon parannettavaa. Ihan käsittämätöntä miten esim keskialueella helpot syötöt kaverille eivät napsahda lapaan. Ei tätä selitä HIFK:n hyvä puolustuspelaaminen vaan jonkinlainen hermostuminen/yliyrittäminen.

Totta tuokin. Mä luulen että avausmaalin merkitys on näihin asioihin suuri. Itsevarmuus ja vapautuneisuus seuraa onnistumisista. Ei oikein osata olla takaa-ajajia. Mutta vastustajakin tekee sen homman pirun vaikeaksi.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Tuon katsomotaiston näin itse niin, että se meni aika tasan matsin puoliväliin asti ja hallissa oli kyllä loistava meininki.

Vähän jäi kuitenkin huijattu olo tuosta käännekohdasta, taklaus oli aivan loistava ja sen olisi pitänyt kääntää momentumia Bluesille kun peli näytti olevan aika vahvassa dead-lockissa. Siihen päälle vielä Sapen tyhmä jäähy ja vielä todella köykäinen Jeren koukku, niin Hifkillä olikin tuomittuna 4minuuttia 5-3-yv:tä, ja mistä kaikki lähti? Niin vitun väärin.

No Ifk hoiti lopun hienosti ja kyllähän sitä kautta kannustukset jne menivät lopussa täysin punaisille. Hyvin Ifk pelaa, mutta niin pelaa Blueskin. Tuollaisesta on vaan oikeasti aika saatanan vaikea selvitä ehjin nahoin. Nuo yv:t, Varakas suihkuun, Ifk-maali jne jne. Siinä oli yksi aika helvetin iso (isoin) ratkaisu matsille.

Lopussa se Wärnin korkea mailakin näytti kyllä hirveältä vaikka ihan vahinko taisi ollakin. 2+2 olisi ollut oikea tuomio noin saatanan huolimattomasta touhusta. Siitä sitten vielä löydettiin niitä nahinajäähyjäkin pelkästään Bluesille, ihmettelin tätäkin.

Meininki hyvä, joukkueet hyvät, tuomarit aivan täyttä paskaa, Ifk parempi. Siinäpä nuo.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tapa, jolla IFK ohjasi Bluesin pois parhailta maalintekopaikoilta oli kuin suoraan jääkiekon oppikirjoista.
Toinen osa-alue, jossa IFK on huikean hyvä on keskialueen totaalinen dominointi. Blues ei pääse lainkaan nopeisiin kontrahyökkäyksiin, joita IFK suorittaa pelistä toiseen todella suuria määriä.

Bluesia on pakko arvostaa aivan saatanallisesta taistelusta ja rouhimisesta. Mopolla ei vain ole mukavaa moottoritien ohituskaistalla. Ja edellisessä ei sitten ole vittuilua lainkaan. IFK vain on ylivoimainen.

Voiko todella olla niin, että viime kaudella kivettynyt ja puvun housuihinsa pitkien kalsareidensa läpi paskonut Oululainen on oppinut valmentamaan vai mitä helvettiä tässä on tapahtunut?

IFK vie sarjan 4-0 ellei yksi lipsahdus tapahdu 4. pelissä, jotta kannu nousisi himassa kohti kattoa.

Loppuun: Kimmo Kuhta on Kuningas!
 

Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Blues, pettää aina.

Hieno kommentti siihen nähden, että joukkue on jo tiputtanut Kärpät, Ässät ja JYP:n ja noussut sääleistä aina finaaleihin saakka. Ja joku vielä sanoo, että "Blues, pettää aina".

Olisitte nyt perkele ylpeitä tuosta finaalijoukkueestanne!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Hieno kommentti siihen nähden, että joukkue on jo tiputtanut Kärpät, Ässät ja JYP:n ja noussut sääleistä aina finaaleihin saakka. Ja joku vielä sanoo, että "Blues, pettää aina".

Olisitte nyt perkele ylpeitä tuosta finaalijoukkueestanne!

Vahva sama tälle. En millään vääntämällä saa sellaista yhtälöä että Blues olisi jotenkin pettänyt kun tilanne on 0-2 IFK:lle. Pikkuisen realismia vaikka tottakai kullasta taistellaankin ja tappiot vituttavat.

Minä ainakin olen helvetin ylpeä joukkueesta.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Minä ainakin olen helvetin ylpeä joukkueesta.

Keskity sitten siihen omaan jengiin ja lopeta jullittelut, kun et siitä asiasta mitään tiedä/ymmärrä.
Ihme rutinaa ja mussutusta muutenkin. Blues pelaa mielestäni hyvää lätkää, mutta IFK on tähän saakka ollut koko ajan hieman parempi molemmissa matseissa ja jokaisessa erässä.
Ville Varakkaan taklaus oli auttamatta liian myöhässä. Tuomio oli aivan oikeutettu, vaikka se tulikin taklauksen seurauksesta. Mitenköhän espoolaiset suhtautuisivat asiaan, jos taklaajana olisi ollut Liivik? Kauhea itku olisi päällä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Minä ainakin olen helvetin ylpeä joukkueesta.

Kannattaa ollakkin. Hieno fyysinen joukkue. Itsekin olen ylpeä joukkueestani, mutta samalla todella hämmentynyt. Parasta kiekkoa keväällä? Tätä ei ole tapahtunut vuosikymmeneen.
Uutta kovaa taistelua huomiseen ja paras voittaa!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Keskity sitten siihen omaan jengiin ja lopeta jullittelut, kun et siitä asiasta mitään tiedä/ymmärrä.

Häh? Mä olen luullut että se on ihan yleinen nimitys, johon ei liity mitään loukkaavaa. Olen jopa kuullut IFK-fanien itsensäkin sitä käyttävän. *ihmeissään*

Varakkaan 5+20:stä mussuttamisesta? Siitä annettua rangaistusta ovat täällä kritisoineet kaikkien joukkueiden kannattajat, myös IFK:n. IFK oli eilen parempi, ei kahta sanaa. Mutta tykkäisin että finaaleissa nähtäisiin jääkiekkoa, tuomarit pilasivat eilisestä pelistä varsinkin toisen erän täydellisesti kevyillä jäähyillä ja niistä annetuilla hyvittelyjäähyillä.
 
Viimeksi muokattu:

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Häh? Mä olen luullut että se on ihan yleinen nimitys, johon ei liity mitään loukkaavaa. Olen jopa kuullut IFK-fanien itsensäkin sitä käyttävän. *ihmeissään*

Olet väärässä. Se on Jokeri fanien keksimä nimitys. Btw.itse en enää koskaan puhua Jokereista ja niiden kannattajista mulla nimellä kuin Jokerit ja kirjoian sen myös aina isolla alkukirjaimella. Vieläkin menee kylmät selkäpiitä pitkin kun muistelen sitä puolivälieräsarjaa Jokereita vastaan. Maximum respect!
Olkaa ehdottoman ylpeitä Bluesista. A junnuissa hopeaa, B ja C junnuissa mestaruus! Äijissä loistavaa lätkää pelaava, fyysinen jengi, joka pelaa finaalissa!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Olet väärässä. Se on Jokeri fanien keksimä nimitys.

Aha. No hyvin yleisessä käytössä se kyllä on, niinkuin esim. työtön hitsari -nimitys ässäfaneista (josta tuntuvat itsekin tykkäävän). Ja onko tuon alkuperällä nyt niin väliä? Eka kerta kun olen jonkun nähnyt siitä loukkaantuvan.
 

Skutsari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Granlund käänteli melko ahkerasti selkää, muutaman kerran todella typerässä paikassa juuri kun taklaus oli tulossa.

Olet oikeassa et Granlund kääntää kyljen taikka selkäpuolen kentällepäin ku taklaus on tulossa. Ootkos joskus nähny yhtäkään pelaajaa joka ottaa taklauksen vatsapuolelle kaukalon laidassa vapaaehtoisesti. Saat laittaa keikki löytämäsi esimerkit.

Oleellinen ero näissä selänkäännöissä kuten Grandlundin tapauksessa on se et Granlund on KIINNI laidassa, se on järkevin tapa ottaa taklaus vastaan. Jos oot erimieltä niin senkus oot, ei paljoo kiinnosta.

Ämmämäinen tapa on se et pelaaja siirtyy metrin taikka puoltoista kentällepäin ku taklaus on tulossa, se on sitä ääliömäistä jäähynkalastelua, jossa oikeesti voi sattua pahasti. Laidassa kiinniolevaan pelaajaan ei kuule satu yhtäpaljon ku irti laidassa olevaan.

Ne pelaaja jotka siirtyvät taklauksen tullessa kentällepäin ja jopa kääntävät selkänsä ansaitsivat mun mielestä 2min jäähyn vaikka ÄMMÄMÄISESTÄ pelistä.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Aha. No hyvin yleisessä käytössä se kyllä on, niinkuin esim. työtön hitsari -nimitys ässäfaneista (josta tuntuvat itsekin tykkäävän). Ja onko tuon alkuperällä nyt niin väliä?

Olen muuten ylpeä IFKn joukkueesta ja IFKn faneista, jotka eivät ole nimitelleet Bluesia millään asiattomilla nimillä, vaikka varmasti on monella ollut teksti jo näppiksellä.Onko Jari Sailio Olli Jokisen mummo? Case closed.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt kun tosta eilisestä matsin jälkeisestä, todella armottomasta vitutuksesta on selvinnyt, on pakko kyllä myöntää HIFKin yllättäneen erittäin positiivisesti. Sehän oli ennakkoon tiedossa, että helsinkiläiset ovat ennakkosuosikkeja, mutta jotenkin sitä uskoi, että Blues löytäisi lääkkeet ton törkeän tiiviin viisikon avaamiseen. Eipä ole löytänyt ja lauantain peli ratkaisee koko sarjan. Jos Blues ei pysty silloin löytämään pelistä jotain, joka muuttaa merkittävästi kenttätapahtumia, vie HIFK (täysin ansaitusti) sarjan 4-0. No, ainakin pääsisi paikan päälle katselemaan kannun nostoa, vaikka sen väärä jengi nostaisikin. Ja kyllä, taputtaisin siinä missä fanitkin.

Vaan ei tää sota vielä ole ohi. Nyt se apinan raivo pitää kaivaa jostain esiin ja tehdä tulosta. Helpointa olisi tietysti pistää liigan takuuvarmasti paskimpiin kuuluva ylivoima kuntoon, mutta sitä ei varmaan parissa päivässä tehdä. Joten ei muuta kuin kädet ristiin ja uskoa, toivoa, rakkautta ja kaikkea mahdollista taivaankappaletta oikeaan asentoon, että Blues nappaisi jonkun räkämaalihillovoiton lauantaina. Silloin sarja heräisi uudelleen henkiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös