Älkää nyt murhatko sen takia, että muistin kaukalonne pienemmäksi : D. Muistin kuitenkin, että se on erikokoinen kuin Nordiksen aski. Mitäkö merkitystä tällä on? Ei sen kummempaa kuin se, että HIFK on pelannut hyvin Espoossa poikkeavan kokoisesta kaukalosta huolimatta.
Surullinen totuus lienee se, että Japa on kuitenkin saatavilla olevista paras pillipiipari. Siitä ei ole mitään mussuttamista kenelläkään, että dumareille sattuu silloin tällöin virheitä. Mutta myös Japan on pitänyt taipua tähän hyvittämispelleilyyn. SM-liiga on pohjimmiltaan aika raivostuttavan demarihenkinen yhteisö. "Meillä ei ole tapana antaa tuomarien ratkaista otteluita", sanotaan sellaisille tuomareille, jotka jostain syystä viheltävät jäähyjä selvästi enemmän toiselle joukkueelle. Suomeksi sanottuna: "Pyri hei tasaamaan minuutit silleen siististi joukkueiden kesken, niin ei tule kenellekään paha mieli". Mua vituttaa yhtä paljon kaikki hyvitysjäähyt. Ne mitkä annetaan vastustajalle ja ne, mitkä annetaan HIFK:lle. Oon istunut usein kanukkifrendien / -frendin kanssa matsissa ja kuunnellut "what the fuck do you mean??" -kommentteja, kun olen voinut heppoisen tuomion jälkeen jo sanoa, että tuo jäähy tullaan hyvittämään lähiaikoina. Seuraavasta hipaisusta lähtee joukkueen A pelaaja lusimaan. Noloa, kun näin käy bautsit aina. Joskushan hyvitysjäähy tarjoillaan pari erää myöhässä ovelana jälkitoimituksena, mutta kyllä se aina päällepäin näkyy. On melko legendaarista, kun aika usein molempien joukkueiden pelaajat ihmettelevät yhtä aikaa, että kummalle jengille toi jäähy siis tulikaan? No, pitää diplomaattisesti sanoa, että tämä on maan tapa. Yleisesti ottaen tuomarityöskentely on mainettaan parempaa varsinkin runkosarjan aikana. Mutta kun pelataan isoista asioista, dumarit palautetaan tasapäälinjaan tarvittaessa pesismailaa käyttämällä. Eilisen pelin ykkössuoritus oli kyllä ne naurettavat 5-3 yv:t nätisti molemmille.