(vapaa)lipulla katsomossa...
...vaikka olisihan tuosta voinut jotain maksaakin, kuitenkin keskimääräistä parempi liigapeli tasoltaan. Ei silti varmasti läheskään paras peli mitä tuolla Espoossa on pelattu. Tosin se täytyy sanoa vuodesta toiseen, että jostain syystä Espoon Areenalla on eniten nättejä naisia katsomossa, hmmm...
Omasta näkökulmastani kolmas erä oli kaikkein viihdyttävin. Harvoin näkee, että ote siirtyy noin totaalisesti toiselle joukkueelle, niinpä oli tosiaan vain ajan kysymys koska Jokerit tasoittaa ja menee ohi, pieni pettymys tuli siitä, ettei kolmea pistettä saatu, niin totaalisesti Blues oli jyrän alla varsinaisen peliajan lopussa. Toisaalta Blues kyllä hallitsi kahta ensimmäistä erä, joten siinä mielessä tasuri oli oikeutettu tulos - Jokerit oli jotenkin väsynyt ja unessa kaksi ensimmäistä erää.
Ja nyt voi todeta, että olen sitä mieltä, että rankkarit pois, ottelut pitäisi voida päättyä tasan. Jos Jokerit olisi hävinnyt rankkareilla, en olisi voinut tätä kirjoittaa...tosin nähtiinhän nyt kaksi hienoa rankkari-maalia, mutta silti, vähän keinotekoinen ratkaisu ja pidentää turhaan peliä.
Tietysti voidaan spekuloida sillä, jos Lehtonen olisi tehnyt maalin siitä paikasta, silloin Jokereita ei olisi pelastanut mikään. Paljon parempaa paikkaa ei kyllä voi tulla, olin 100 % varma että nyt kolisee, mutta onneksi ei. En tiedä oliko sitten muodon vuoksi, mutta vähän oudolta tuntui Bluesin fanikatsomon huudot tuomarille peliajan jälkeen. Kyllä Blues ihan itse perseili johtoasemansa ja toisaalta nousu tasoihin oli myös Jokerien hyvyyttä, jäähyt mistä maalit tulivat olivat selviä tilanteita. Onneksi tänne kirjoittavat eivät ole syyttäneet tuomaria tappiosta.
Heleniuksen ja Lostedtin tappelu toisessa erässä oli odotetusti varsin yksipuolinen näytös, kyllähän Sami niin kova seppä noissa talkoissa on. Tilanne oli sikäli hassu, että muut pelaajat ja kiekko oli toisessa päässä, samoin itse istuin toisessa päässä, joten en lainkaan nähnyt mistä tilanne lähti. Jotain asiaa kaveruksilla oli jo ekassa erässä toisilleen...tai sitten Matikainen käskytti Lostedtin samin kimppuun...
Ensimmäisessä erässä oli nimittäin edellistä jopa mielenkiintoisempi episodi, kun valmentajat Shedden ja Matikainen kävivät melkein toistensa kimppuun aitioiden välillä, en muista minkä tilanteen jälkeen. Näkyi selvästi vastapäätä, no sentään sanailuksi jäi, vaikka hetken jo muulta näyttikin. Eikö sitten muut huomanneet tätä, kun tällä palstalla ei ainakaan siitä ole kirjoitettu?
Sheddenin kuumuus tiedetään ennestään, mutta taitaa Matikainenkin olla yksi liigan kiihkeimmistä valmentajista, muutenkin eläytyy voimakkasti ja fanaattisesti - ainakin tänään.