Odotin suht positiivista otteluketjua, sillä tänään nähtiin hyvä ja tasainen kamppailu, missä molemmat painoivat kun tilaisuuden saivat.
Minun mielestäni oli hyvätasoinen matsi, jonka vieraat lopulta käänsivät itselleen. Kärpät oli muutenkin aivan erinäköinen joukkue kuin mihin ihmiset ovat tottuneet muutamassa viime pelissä. Tuon näköisellä pelillä kehtaisi mestaruutta tuulettaakin, toisin kuin sillä kilpikonnaruiskimisella.
Bluesilla oli jälleen paikkansa, mutta ei sisään ei sitten millään. Siihen oli toki syynä ajan puute ja jälleen loistavasti pelannut Tarkki. Niistä paikoista ei monesti ehdi tähtäilemään pahemmin, koska Kärppäpakit ovat yleensä olleet vedoissa kiinni, jos ei muuten niin pää edellä liukuen. Melkoista taistelua. Kärpillä oli myös paikkoja kahteen ensimmäiseen erään useaan otteeseen ja olisi saattanut tehdä tylsän loppupelin, mikäli itse olisivat onnistuneet. Tai sitten oltaisiin nähty raivoisa Bluestaistelu takaa-ajon alkaessa aiemmin.
Mutta tänään voitti parempi. Blues tuli ihan samalla höyryllä kuin aikaisemmin ja sai niitä omia pyörityksiään heti tilaa saatuaan. Kärpät kuitenkin käytännössä karvasi ja luisteli Bluesin nurin. Näin tällä kertaa. Myös huikeat taidonnäytteet maalitilanteissa oli Kärppien erikoisuutta. Kuriositeettina todettakoon, että Paakkolanvaara on tehnyt niitä maaleja, missä Raju-Eki on tällä kaudella ollut tunnettu. Vahvaa punnerrusta.
Yksi suurimmista voiton tekijöistä oli tänään, ettei Bluesille annettu kiekkoa koko ajan ilmaisiksi takaisin. Omasta päästä yritettiin välillä riskilläkin nostaa syöttelemällä peliä. Juuri näin. Hyökkäys on paras puolustus ja paikkoja aukeaa enemmän. Tästä on hyvä jatkaa lauantaille. Uskonpa, että lauantain isännät tekevät kaikkensa lyödäkseen sarjan poikki heti. Mitä lienee Matikainen keksiä estääkseen sen? Sittenhän sen näkee.
Ja oli se selvä maali, mitä videolta tarkisteltiin. Itseä vain huoletti, minkälainen kuvakulma on maalituomarilla. Olen myös tottunut siihen, että mikäli videolle mennään eikä maalia näy niin sitten maali hylätään. Liekkö sitten kysyi, oliko kiekko maalissa, vai kysyikö vain millä se oli tehty?