To 1.10.2020 HPK - Kärpät

  • 43 167
  • 541

Kumpi voittaa SM-liigakauden 2020-2021 avausottelun?


  • Äänestäjiä
    104
  • Poll closed .

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Saa nähdä sattuisiko aamulla laitettu pistepörssin voittajaveto osumaan, toistaiseksi näyttää hyvältä. Kunykin kerroin 24 tuntui aivan liian kovalta kun tietää miten hyvä hän on luomaan tilanteita ja Kärpissä vierelle on laittaa sarjan kärkiukkoja. Eikä loukkaantumiset ole liiemmin vaivanneet. Edelleen aika kova sulka Lehterän hattuun ettei saanut joukkueeseen ajettua kunnollista pelitapaa, vaikka joukkueen kärkisentterit olivat Kunyk ja Morley.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olipas hienoa nähdä pitkästä aikaa Liigakiekkoa. Yleisön vähyys toki söi, ja tulee tunnelmaa syömään isolla kädellä mutta minkäs teet. Tähän on nyt tyytyminen toistaiseksi.

Kiitos HPK ja Kärpät!
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Onnittelut Ouluun ansaitusta voitosta. Viimeiset kaksi erää ei ollut kuin yksi joukkue kentällä.

Kerholaisittain ei tästä sen suurempia johtopäätöksiä vielä uskalla vetää. Uuden projektin alku, uuden päävalmentajan ensimmäinen ottelu. Yllättävän valmiin näköistäkin kiekkoa Kerholta lähtökohtiin nähden. Tästä vaan eteenpäin!

Ja niin, mieluummin tänään ottaa tappion kuin vaikkapa seiskafinaalin jatkoilla...
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Tää otteluketju oli siis sitten myös otteluseurantaketju. No, joka tapauksessa, Kärppien puolelta jotain posia:

+ Blomqvist: Hyvä peli kaverilta, joka ei ole juuri liigaa aiemmin pelannut. Voi toki sanoa, että olihan tuo puolustus tuossa edessä pääsääntöisesti peliä helpottavaa, mutta silti nuorelta kaverilta rauhallinen esiintyminen.

+ Karvinen ja Sailio: Hämmentävän hyvää kiekollista pelaamista!

+ Koblizek: Yksi asia, joka nyt tässä pelissä paistoi silmään, on se, kuinka hyvin tällä kertaa Koblin syötöt tulee lapaan ja kuinka hyvin Kobli ottaa syöttöjä. Todella pirteä pelaaja. Koko ajan oli HPK:n puolustuspelaaminen ongelmissa, kun Koblilla oli kiekko (tai edes oli kentällä). Ei tehnyt maalia, mutta tuolla pelaamisella niitä luulisi tulevan.

+ Kärppien AV: mun "takamustesti" (eli kuinka paljon takamuksen alla on kylmä rinki Kärppien AV:lla) sanoo, että tälläkin kaudella Kärppien AV on rautaa.

+ YV-maali: ensimmäiseen otteluun. Miksi ensimmäinen YV aloitettiin kakkosmiehityksellä, Mikko Manner?
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kerhon puolelta vastaavasti posia:

+ Kontiola. Ylivoimaisesti näkyvin pelaaja. Kovia ja tarkkoja syöttöjä sekä erinomaista hakeutumista maalipaikoille myös itse. Sitä, mitä toki odotetaankin, mutta ainakin itse yllätyin positiivisesti, että panos oli näin vahva heti ensimmäisessä matsissa.

+ Voutilainen. Jos näillä otteilla jatkaa, voidaan sanoa, että niitä vaadittuja kehitysaskeleita on otettu, eikä meillä ole lähtökohtaisesti pelättyä maalivahtiongelmaa.

+ Parilta nuorelta jannulta ihan ennakkoluulotonta tekemistä. Maininnat Kombelle ja Jeskaselle.

+ Ykkösketju on muutenkin, Konnan lisäksikin, näköjään ihan hyvin hereillä heti alkukaudesta

Jos nyt kapteenista sanoo jotakin, niin oli toki näkymätön, mutta siitä huolimatta taas puskista muutamia erittäin vaarallisia laukauksia. Tiedetäänhän toki, että juuri tuo on yksi Nenosen vahvuuksista: koko pelaajan olemassaolon melkein unohtaa ja sitten se saattaa ampua vaarattoman näköisestä tilanteesta pakin jaloista ranteella yläriman kautta jonkun tasoituksen. Tänään se valitettavasti jäi siihen ylärimaan.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Rinkelimäen yleisömäärä jäi vähän päälle pariin tonniin. Mikä oli enimmäismäärä, mitä nykypäivänä sai paikalle ottaa?
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tähän peilaten paikalla "oli" tänään siis noin 3500 katsojaa. Olisi yhä pikkuisen vaisu lukema mutta nämä ovat useamman tekijän summia.

Lienee paljon ihmisiä, esim osa seniorimmasta väestöstä tai muista riskiryhmistä, jotka koronatilanteen takia eivät hallille lähde.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Totta. Kunpa seuraavatkin ottelut onnistuisivat ja ihmisten rohkeus lisääntyisi.

Toki hyvä, että riskiryhmäläiset suojaavat itseään, mutta muuten luonnollisestikin sama toive.
Olisi hienoa, jos tämä osoittautuisi tähän tilanteeseen hyväksi tavaksi viedä kautta eteenpäin, ja ehkä jo tämän kauden aikana päästään vielä normaalimpaan suuntaan.

Nyt on kuitenkin pääasia, että pelataan.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kirjoitin jo tästä koronaketjuun, mutta kukaan ei kommentoinut siellä, joten koitan vielä täällä. Eli onko suunnitelmana tosiaan se, että hallien väkimäärää rajoitetaan rajusti, mutta porukka istuu peleissä toisissaan kiinni lähes entiseen malliin? Minun silmiin näytti hurjalta se, että alaosassa oli huomattava määrä rivejä täysin tyhjinä, mutta ylempänä porukka istui kiinni toisissaan. Olisiko tässä tapauksessa suurta merkitystä sillä, että väkeä päästettäisiin sisään enemmän? Sori nyt vaan, mutta mielestäni tämä on tyhmää, vähän tulee mieleen vanha tuttu peiton jatkaminen leikkaamalla jatkopala toisesta päästä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olipas hienoa nähdä pitkästä aikaa Liigakiekkoa. Yleisön vähyys toki söi, ja tulee tunnelmaa syömään isolla kädellä mutta minkäs teet. Tähän on nyt tyytyminen toistaiseksi.
Olitko paikan päällä? Jos et ja katsoit matsin telkkarista, minua hämmentää jälleen kerran että yleisöäkö siellä tuijotetaan? Sen enempää änärin pleijareissa kuin tässäkään pelissä ainakaan itseäni yleisön vähyys katsomossa ei haitannut tipan tippaa. En itse asiassa edes rekisteröinyt koko matsin aikana, että kuinka paljon sitä populaa on katsomossa. Fokus on itse pelissä kun sitä katsoo telkkarin välityksellä. Toki paikan päällä ollessa yleisömäärä on olennainen tunnelman kannalta.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän nuo asiat ole paikallisesta järjestäjästä kiinni. Itse en tuota oikeastaan edes huomannut. Yleisesti vahva respekti Hämeenlinnaan siitä, että esim. maskisuositus oli otettu vakavasti. Lätkä on ylivoimaisesti seuratuin laji Suomessa ja päättäjätkin varmasti muodostavat kuvan koronarajoitteiden noudattamisesta sen perusteella, miltä touhu katsomossa näyttää. Vastuullinen imago on hyväksi SM-liigalle ja saattaa pitää lisärajoitukset loitolla.

Joo tuo terveysvirastojemme parjaama maskitus toivottavasti pelasti tilanteen eilisen osalta. Mutta voidaanko luottaa siihen, että muilla paikkakunnilla toimitaan sen suhteen yhtä esimerkillisesti?

Kyseessä on kuitenkin isoja asioita liigaseurojen kannalta ja oletin, että rajoitetun katsojamäärän ajatuksena on se, että katsojille saataisiin turvavälit. Ei se virus osaa laskea kapasiteettia, joten tiiviit katsomot saattaa olla melkoinen viiruslinko. Mikäli katsojat istuvat eilisen malliin tiukassa sumpussa olisi mielestäni sama päästää halliin enemmänkin porukkaa, sillä ihan turhaan koko katsomon alaosa siintää tyhjänä. Eipä sillä, ketään muuta tuo sumppu ei tunnu häiritsevän.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olitko paikan päällä? Jos et ja katsoit matsin telkkarista, minua hämmentää jälleen kerran että yleisöäkö siellä tuijotetaan? Sen enempää änärin pleijareissa kuin tässäkään pelissä ainakaan itseäni yleisön vähyys katsomossa ei haitannut tipan tippaa. En itse asiassa edes rekisteröinyt koko matsin aikana, että kuinka paljon sitä populaa on katsomossa. Fokus on itse pelissä kun sitä katsoo telkkarin välityksellä. Toki paikan päällä ollessa yleisömäärä on olennainen tunnelman kannalta.

Tuo vähyys riippui kamerakulmasta. Kauempaa kuvattuna näytti siltä kuin lähes koko halli olisi tyhjänä, kun alaosissa katsomoa ei istunut juuri kukaan. Lähikuvissa sitten näytti siltä kuin kaikki olisi ennallaan ja halli täynnä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kirjoitin jo tästä koronaketjuun, mutta kukaan ei kommentoinut siellä, joten koitan vielä täällä. Eli onko suunnitelmana tosiaan se, että hallien väkimäärää rajoitetaan rajusti, mutta porukka istuu peleissä toisissaan kiinni lähes entiseen malliin? Minun silmiin näytti hurjalta se, että alaosassa oli huomattava määrä rivejä täysin tyhjinä, mutta ylempänä porukka istui kiinni toisissaan. Olisiko tässä tapauksessa suurta merkitystä sillä, että väkeä päästettäisiin sisään enemmän? Sori nyt vaan, mutta mielestäni tämä on tyhmää, vähän tulee mieleen vanha tuttu peiton jatkaminen leikkaamalla jatkopala toisesta päästä.

Eikös sama seurue saa istua klimpissäkin? Olisiko tuosta osin kiinni kun useinhan joku perhe tai porukka kimpassa on. Toivottavasti tänään hallille rohkenisi jo enemmän yleisöä.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikös sama seurue saa istua klimpissäkin? Olisiko tuosta osin kiinni kun useinhan joku perhe tai porukka kimpassa on. Toivottavasti tänään hallille rohkenisi jo enemmän yleisöä.

AIka iso seurue kyllä jos koko katsomonosa on yhtä sellaista :) Välillä näkyi laaja alue katsomoa, jossa kaikki oli kiinni toisissaan. Jollain alueilla oli turvavälejäkin, mutta yleiskuvana itselleni jäi sellainen olo, että suurin osa väestä oli kiinni toisissaan kuin ennen koronaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös