Valmentaja Jarkko Nikander
"Tuomarit eivät puuttuneet peliin ja panelialaiset kävivät tiukemmin päälle. Ikävä episodi sai alkunsa, kun Raikkaan pelaaja taklasi Willmania maalin takana. Nikanderin mukaan selkään osunut taklaus ei ollut puhdas ja se poltti puolustajan päreet.
- No tämän jälkeen taklaaja sai iskun ja jäi siihen. Willman ei hakannut hänen päätään jäähän, Nikander sanoo.
Nujakka jatkui, kun toinen Raikkaan pelaaja tuli haastamaan Willmania. Päänväännössä Raikas-pelaaja sai kypärän visiiristä - eikä nyrkistä - haavan kasvoihinsa."
Raikas-valmentaja samoilla linjoilla
"Panelian Raikkaan vastuuvalmentaja Toni tunturivuori on pitkälti samoilla linjoilla kuin Nikander. Timo Willman ei ollut ottelun ainoa konna.
- ei se aivan niin mennyt kuin maanantaina kerrottiin, Tunturivuori vahvistaa.
- Kyllä siinä molemmin puolin lämmettiin ja homma karkasi, hän toteaa."
Willman ei puolustele
"- Nuorella joukkueella oli kova hinku voittaa ja heidän pelinsä muuttui koko ajan aggressiivisemmaksi. Olen minä kovempaakin nähnyt, mutta sieltä alkoi tulla poikittaista, kampituksia ja selkään ajamisia.
Flamesin pelaajat kävivät keskustelemassa rajusta pelistä tuomariston ja Panelian pelaajien kanssa. Otteet vai kovenivat ja toisen erän sälkääntaklaustilanteessa mitta täyttyi.
- Raikas oli liikkeellä väärällä taktiikalla, sanoo Wilman ja painottaa, ettei silti olisi saanut kuumentua niin pahasti.
Willman sanoo lyöneensä vain kerran, eikä missään nimessä käynyt hakkaamassa vastustajan päätä jäähän. Jatkotilanteestakaan oli vaikea luistella sivuun.
- Mitä teet, kun kaveri käy maila pystyssä päälle? Vilu kysyy.
Kahakka purki paineet ja päätöserä pelattiin rauhallisesti. Flames voitti ottelun 6-1. Sillä on nyt kuudesta pelistä viisi voittoa. Raikas on kolmella voitolla ja kolmella tappiolla lohkon puolivälissä."
Lainaukset FL 31.10.2006
Jokainen voi sitten itse miettiä, kuinka paljon keltainen lehdistö on asiaa värittänyt.
edit: lisäys ja muokkaus epäselvyykisen estämiseksi.