Mainos

Timo Soini

  • 35 344
  • 227

OLLI58

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuuntelin tuota Stillerin ohjelmaa, täytyy sanoa että vaikka en mikään Abdulkarim-fani olekaan niin kyllä hänen juttunsa sentään menivät enemmän maaliin kuin Timpan diipadaapa.
Toisaalta, kun persujen kannatus nousi silloin jytkyn aikaan niin paljonkin kuin nousi, niin vaikea sieltä varmaan olisi ollut suodattaa sitä sakeinta porukkaa veke. Edustajien määrä nousi niin paljon että väkisinkin sekaan mahtuu jos minkälaista sukankuluttajaa, mallia Viikinki, Huhtahyvä ynnämuut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oli itse Soinin mielipiteistä mitä mieltä hyvänsä, maaliin Ylen värväys on ainakin osaltaan mennyt, kun Jälkiviisaat kiinnostavat jälleen ja herättävät keskustelua. Joskus taannoin Kalle Isokallion avautumiset olivat allekirjoittaneellekin yksi viikon kohokohdista, mutta eipä ole tullut enää vuosiin katsottua. Nettoavatkohan ohjelman "panelistit" ajastaan riihikuivaa, vai onko palkkiona lähinnä julkisuus ja platformi näkemyksille?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Oli itse Soinin mielipiteistä mitä mieltä hyvänsä, maaliin Ylen värväys on ainakin osaltaan mennyt, kun Jälkiviisaat kiinnostavat jälleen ja herättävät keskustelua.

Tämä nimenomaan osoittaa epäonnistumisen, kun ihmiset keskustelevat keskustelijoista enemmän kuin keskustelunaiheista. Mainostelevisio saa toimia huomiotalouden keinoin, mutta yleisradion toivoisi toimivan eri tavalla.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Miten vihreä siirtymä eroaa öljyteollisuudesta rahantekokoneena?

Siten että veronmaksajilla teetetään infraa ja subventoidaan joukkoliikennettä ja kaikkea skeidaa siirtymän suuntaan. Aivan helvetinmoinen ero.

Sinällään olen samaa mieltä että siirtymä on tehtävä mutta kaikki tasapuolisesti huomioiden. EU kieltää polttomoottorit 2035. Vitun ääliöt. Ongelma ei ole polttomoottori vaan se mitä siellä moottorissa poltetaan. Sähkö ei riitä eikä infra, edes 2035.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä nimenomaan osoittaa epäonnistumisen, kun ihmiset keskustelevat keskustelijoista enemmän kuin keskustelunaiheista. Mainostelevisio saa toimia huomiotalouden keinoin, mutta yleisradion toivoisi toimivan eri tavalla.
Eivätkö ne keskustelunaiheet olleet juuri niitä, mistä ihmiset keskustelevat jo muutenkin, viikon mittaan käsiteltyjen asioiden uudelleen nostoja kuten Sanna Marinin perse? Miksi niistä pitäisi keskustella myös YLE:n tai Soinin ketjussa?
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sinällään olen samaa mieltä että siirtymä on tehtävä mutta kaikki tasapuolisesti huomioiden. EU kieltää polttomoottorit 2035. Vitun ääliöt. Ongelma ei ole polttomoottori vaan se mitä siellä moottorissa poltetaan. Sähkö ei riitä eikä infra, edes 2035.
Eikö tuo kuitenkin ole vain uusien polttomoottoriautojen myyntikielto? Autojen keski-ikä on Suomessa 10 vuotta, joten sähköautoihin vaihdettaisiin asteittain 2035-2045.

Suomessa sähkö taidetaan kyllä saada riittämään. Nyt on tuotanto jotain 70 TWh vuodessa, ja sitten vuonna 2045, jos kaikki nykyiset 50 miljardia ajokilometriä ajetaan silloin sähköllä, pitäisi olla 10 TWh lisää. Olkiluoto 3 sitten kun on käytössä tuottaa arviolta ainakin 12 TWh vuodessa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eivätkö ne keskustelunaiheet olleet juuri niitä, mistä ihmiset keskustelevat jo muutenkin, viikon mittaan käsiteltyjen asioiden uudelleen nostoja kuten Sanna Marinin perse? Miksi niistä pitäisi keskustella myös YLE:n tai Soinin ketjussa?

Keskustelua on muuallakin kuin Jatkoajan keskustelupalstalla. Ymmärsin toki väärin, jos @Ann Arbor tarkoitti viestillään vain tätä foorumia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Eikö tuo kuitenkin ole vain uusien polttomoottoriautojen myyntikielto? Autojen keski-ikä on Suomessa 10 vuotta, joten sähköautoihin vaihdettaisiin asteittain 2035-2045.

Suomessa sähkö taidetaan kyllä saada riittämään. Nyt on tuotanto jotain 70 TWh vuodessa, ja sitten vuonna 2045, jos kaikki nykyiset 50 miljardia ajokilometriä ajetaan silloin sähköllä, pitäisi olla 10 TWh lisää. Olkiluoto 3 sitten kun on käytössä tuottaa arviolta ainakin 12 TWh vuodessa.

Voi toki olla että olen epäileväinen täyteen sähköilyyn menossa mutta milläköhän pohjoisen reissut heitetään tuohon maailmanaikaan, toki minun tuskin tarvitsee hirveästi heitellä mutta kunhan pohdiskelen. Toki itsekin uskon että sähköautojen kantama on jo viiden vuoden kuluttua 1000km:n haarukassa. Siihen asti ajelen dieselillä. Tuo 1000km on itselle se virstanpylväs jolloin mennään töpseliautoon että heilahtaa.

Infran suhteen olen sitten epäileväinen ja kuka sen maksaa,toivottavasti ne sähkön myyjät eikä veronmaksajat. Näin menee maksu ainakin jotenkin käyttäjän loppumaksuun.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Toisaalta, kun persujen kannatus nousi silloin jytkyn aikaan niin paljonkin kuin nousi, niin vaikea sieltä varmaan olisi ollut suodattaa sitä sakeinta porukkaa veke.
Kyllähän Soini sitä hieman yritti, esimerkiksi ministereissään ei mamuosastoa juuri ollut ja Soini itse piti turpansa visusti kiinni aiheesta. Valitettavasti - hänen kannaltaan - Timo arvioi itsensä vähän liian arvokkaaksi ja uskoi, etteivät halla-aholaiset kykenisi puolueen valtaamiseen.

Soini ja mamukriitikot ovat äärimmäisen mielenkiintoinen symbioosi. Soini sai kannatusta ja valtasi kokonaisen poliitikan lohkon, mamuväki sai uskottavuutta sekä pehmeämmän imagon. Halla-aho yksinään ei olisi puoluetta voinut perustaa, koska siitä olisi tullut pienen väen hämärä porukka ilman kansanomaisuutta. Kumpikaan ei tätä tietenkään halua myöntää.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Siten että veronmaksajilla teetetään infraa ja subventoidaan joukkoliikennettä ja kaikkea skeidaa siirtymän suuntaan. Aivan helvetinmoinen ero.

Sinällään olen samaa mieltä että siirtymä on tehtävä mutta kaikki tasapuolisesti huomioiden. EU kieltää polttomoottorit 2035. Vitun ääliöt. Ongelma ei ole polttomoottori vaan se mitä siellä moottorissa poltetaan. Sähkö ei riitä eikä infra, edes 2035.
Siis käykö muka niin että 1.1.2035 alkaen EU alkaa pistämään sakkoja jokaiselle ihmiselle jolla on käytössään polttomoottoriauto? Onko mielestäsi joukkoliikenteen tukeminen automaattisesti paha asia, vai miksi niin vihaat sitä? Pitäisikö valtion mielestäsi subventoida ennemmin sitä että jokainen saa hankittua itselleen bensiinikäyttöisen henkilöauton?

Toki aina voi miettiä sitä mikä itku pääsi kun turpeen verotukea oltiin leikkaamassa. Koko maa oli tuhoutumassa kun ei enää ollut taloudellisesti kannattavaa polttaa turvetta.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Pitäisikö valtion mielestäsi subventoida ennemmin sitä että jokainen saa hankittua itselleen bensiinikäyttöisen henkilöauton?

Toki aina voi miettiä sitä mikä itku pääsi kun turpeen verotukea oltiin leikkaamassa. Koko maa oli tuhoutumassa kun ei enää ollut taloudellisesti kannattavaa polttaa turvetta.

Kunhan nyt perkele jossain vaiheessa ymmärrettäisiin että se sähkövatkaimen hankinta on 2035 vielä vaikeampaa kuin nyt kun tässä vielä 13 vuotta köyhdytetään. Jospa jossain vaiheessa lyödään se sähköauton hankintatuki Norjan tasolle, silloin alkaa tapahtumaan.

Turpeesta? Et kai ole tosissasi. Saatana jos ensi talvesta sattuu tulemaan kylmä niin kusessa ollaan. Koko Eurooppa on mutta me aivan omaa tyhmyyttämme.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kunhan nyt perkele jossain vaiheessa ymmärrettäisiin että se sähkövatkaimen hankinta on 2035 vielä vaikeampaa kuin nyt kun tässä vielä 13 vuotta köyhdytetään. Jospa jossain vaiheessa lyödään se sähköauton hankintatuki Norjan tasolle, silloin alkaa tapahtumaan.

Turpeesta? Et kai ole tosissasi. Saatana jos ensi talvesta sattuu tulemaan kylmä niin kusessa ollaan. Koko Eurooppa on mutta me aivan omaa tyhmyyttämme.
Siis haluat että Suomen valtio ottaa lisää velkaa jotta sinä saisit Teslan? Mutta mitään infraa ei saisi rakentaa valtion rahoilla latauspisteitä varten?

Ja kyllä jos turpeesta ei olisi turhaan pidetty kiinni kynsin ja hampain niin meillä olisi korvaavat energiat käytössä. En tiedä missä asut, mutta aika harva asunto taitaa lämmetä turpeella. Vai onko minua huijattu ja suurin osa Suomen kaukolämmöstä tuotettaisiin turpeella?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Suomessa on/on ollut noin 240 turvetta käyttävää turvevoimalaa sähköä ja lämpöä tuottamassa. Turvetta on käytetty hyväksi paljon maataloudessa ja puutarhoissa esimerkiksi kuivakkeena. Itse olen ostanut turvemultaa pieniä määriä.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Siis haluat että Suomen valtio ottaa lisää velkaa jotta sinä saisit Teslan? Mutta mitään infraa ei saisi rakentaa valtion rahoilla latauspisteitä varten?

Ja kyllä jos turpeesta ei olisi turhaan pidetty kiinni kynsin ja hampain niin meillä olisi korvaavat energiat käytössä. En tiedä missä asut, mutta aika harva asunto taitaa lämmetä turpeella. Vai onko minua huijattu ja suurin osa Suomen kaukolämmöstä tuotettaisiin turpeella?

Ensinnäkin. Milläs rahalla luulet että autokanta vaihtuu jos ei isolla tuella? Tällä köyhdyttämisellä neliraajahalvaus toteutuu.

Toisekseen. Turvetta en ajatellut muutakuin säätöenergiaksi jos ei ole muuta tarjolla. Toivotaan että on.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi toki olla että olen epäileväinen täyteen sähköilyyn menossa mutta milläköhän pohjoisen reissut heitetään tuohon maailmanaikaan, toki minun tuskin tarvitsee hirveästi heitellä mutta kunhan pohdiskelen. Toki itsekin uskon että sähköautojen kantama on jo viiden vuoden kuluttua 1000km:n haarukassa. Siihen asti ajelen dieselillä. Tuo 1000km on itselle se virstanpylväs jolloin mennään töpseliautoon että heilahtaa.

Infran suhteen olen sitten epäileväinen ja kuka sen maksaa,toivottavasti ne sähkön myyjät eikä veronmaksajat. Näin menee maksu ainakin jotenkin käyttäjän loppumaksuun.

Jotkuthan tekevät niin, että pitävät kaffepaussin jossain välissä silloin, kun on tarve ajaa tuhat kilsaa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jotkuthan tekevät niin, että pitävät kaffepaussin jossain välissä silloin, kun on tarve ajaa tuhat kilsaa.

Itsekin pidän 20 minuutin taukoja ehkä joskus parikin. Meinaatko että vartissa latautuu yhtään mihinkään. Tuossa 1000 km:n ajossa on vauhdin lisäksi aivan oleellista minimoida tauot niin matka jotenkin etenee.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jotkuthan tekevät niin, että pitävät kaffepaussin jossain välissä silloin, kun on tarve ajaa tuhat kilsaa.

Tarvitseeko kaikkialle päästä omalla autolla ja ajaen? Mitä jos olisimme taas joskus homo sapienseja, ja ratkaisisimme asiat luovasti. Auto junaan ja junalla pohjoiseen. Tai junalla/bussilla kohteeseen A, josta vuokra-autolla kohteeseen B.

Aika erikoista, että ensin tuskaillaan, kun Suomen autokanta on vanhempaa kuin Albaniassa, ja kun autovalmistajat lopettavat polttomoottoriautot, suomalaiset haluavat pysyä niissä ja so. vanhassa autokannassa. Ja tätä perustellaan sillä, että Suomi on pitkä maa ja välimatkat ovat niin pitkiä. Ehkä Suomi on, mutta sveitsiläiselle, belgialaiselle ja italialaiselle vielä pidempiä, koska autoilu käsittää muitakin maita, kun taas Suomi on saari, josta ei kovin moni poistu omalla autolla. Mutta kerran vuodessa (jos edes niin usein) tehty Lapin-matka on homo fennoskandiukselle ylitsepääsemätön ongelma.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siis yhtään Perussuomalaisia sympatiseeraamatta, näin "sitoutumattomana liberaalina porvarina", Soinille jos jollekin soisi jonkin kevyen viran vaikka jossain lontoolaisessa ajatushautomossa, tai vaikka CNN:n punditina, juurikin Lontoosta käsin. Oletettavasti kun fyffeä on puskurina ja sijoituksina kohtuullisesti, leppoiset päivät Lontoossa, Millwallin kausikortti taskussa, luulisi olevan mahdolliset.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itsekin pidän 20 minuutin taukoja ehkä joskus parikin. Meinaatko että vartissa latautuu yhtään mihinkään. Tuossa 1000 km:n ajossa on vauhdin lisäksi aivan oleellista minimoida tauot niin matka jotenkin etenee.
Tässä tilanteessa (jos 1000 km rautaperseajo minimaalisilla tauoilla on olennaista) laatisin seuraavan suunnitelman:

Vuonna 2034 hankin uuden fossiili- tai hybridiauton, jolla ajan seuraavat 6 vuotta.
Vasta vuonna 2040 siirryn pakotettuna täyssähköautoon. Timo Soini täyttää tuona vuonna 78 vuotta, jos on elossa.
Hankin sähköautosta "long range" mallin, jolla pääsee täyteen ladattuna 600 km (vuonna 2040 ehkä jo pidemmällekin).
1000 km matkalle lähdetään täyteen ladatulla autolla. Matkalla pidetään 2 kpl 25 minuutin taukoa, joiden aikana suurteholaturi tyrkännee 200-300 km lisää rangea akkuun.
Perille saavutaan akussa vielä hieman varausta jäljellä. Mutta kieltämättä 20 min hitaammin kuin mihin on totuttu (polttomoottoriautolla olisi riittänyt 15 min tauot).
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tässä tilanteessa (jos 1000 km rautaperseajo minimaalisilla tauoilla on olennaista) laatisin seuraavan suunnitelman:

Vuonna 2034 hankin uuden fossiili- tai hybridiauton, jolla ajan seuraavat 6 vuotta.
Vasta vuonna 2040 siirryn pakotettuna täyssähköautoon. Timo Soini täyttää tuona vuonna 78 vuotta, jos on elossa.
Hankin sähköautosta "long range" mallin, jolla pääsee täyteen ladattuna 600 km (vuonna 2040 ehkä jo pidemmällekin).
1000 km matkalle lähdetään täyteen ladatulla autolla. Matkalla pidetään 2 kpl 25 minuutin taukoa, joiden aikana suurteholaturi tyrkännee 200-300 km lisää rangea akkuun.
Perille saavutaan akussa vielä hieman varausta jäljellä. Mutta kieltämättä 20 min hitaammin kuin mihin on totuttu (polttomoottoriautolla olisi riittänyt 15 min tauot).

Tuossa suunnitelmassa on iso järki :D

Mitä enemmän asiaa ajattelee niin ei tarvitse 1000 km:n rangeen odottaa montakaan vuotta. Nythän autotehtaat ovat vasta tosissaan asian äärelle ryhtyneet. Eri asia sitten on onko akkuihin tavaraa tarjolla EU:n suunnitelmien tueksi vai meneekö asia vielä uusiin puihin. En uskalla veikata.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsekin pidän 20 minuutin taukoja ehkä joskus parikin. Meinaatko että vartissa latautuu yhtään mihinkään. Tuossa 1000 km:n ajossa on vauhdin lisäksi aivan oleellista minimoida tauot niin matka jotenkin etenee.

Helsingistä Sodankylään on 954 km ja Google Mapsin mukaan matkaan menee ilman taukoja 10 h 35 min. Jos pidät ne pari 20 min taukoa, niin kyllä niissäkin jonkun verran lisää rangea saa ladattua, mutta en sitten tiedä, miten kova katastrofi on, jos 11 tunnin sijaan matkaan meneekin vaikka 11,5 tuntia, jolloin ehtii esimerkiksi syödä ihan rauhassa. Voi tietysti olla kriittinen puolituntinen.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Analyzer

Jäsen
Kyllähän Poutala-Soini kaksikko toisi melkoista boostia kristillisten kampanjointiin.

Hauska olisi nähdä Soinin menestys. Menestystä en kuitenkaan toivo enkä toivota.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suomen Kepu on pulassa.
Kristillisdemokraatit voivat pärjätä, jos on kyky ja halu kasvaa! - Soinin ploki 15.9.2022
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös