Tiktakin Fan Club kokoontuu täällä...

  • 8 930
  • 52

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tyypillistä. Kukaan ei ole vielä avannut omaa otsikkoa tälle tyttöbändille. Avaajan pitää sitten olla tällainen "vanhempi" nuorista naisista kiinnostunut äijä. Ei sen puoleen, olen AINA ollut kiinnostunut nuorista naisista, jopa nuorena ollessani. Väittäisin että olin kiinnostunut nuorista naisista jo öbaut kahdeksannen ikävuoteni kynnyksellä, koska noihin aikoihin opettajani oli nimenomaan nuori nainen ja hän teki sensuellilla olemuksellaan (sensuelli = raskas Kalevalakoru riippui aina terhakkaiden rintojen välissä) minuun vaikutuksen, joka ei haihdu koskaan nevö minun surkeasta aivostani.

Mutta asiaan! Myönnän heti alkuun omistavani Tiktakin DVD:n ja kolme älppyä. Neljättä en ole vielä hakenut, kun ei ole ollut niin pimeää kassatiskillä että kehtais mennä sen itselleen noutamaan. Tietysti aina voisi kassatytsylle heittää legendaa että "tässäpä kiva joulari lapsenlapselle taijotain".

Tästä bändistä fanitan ehottomasti eniten laulajaa - Petraa. On siis niinku niin ihana! Se oli ihana jo silloin kun ne lauloivat sen "Sekoitat mun maailmain" - mutta silloin ei vielä voinut julkisesti sanoa että se on niin ihana kun se oli silloin vasta 14-vuotias tai jotain. Nyt kun se on nainen, niin nyt voi fanittaa. IIIIK!

Ai niin - bändi osaa myös soittaa. Ja IHAN ITSE! Tää ei ole mikään Bay City Rollers tai Monkees!

Miksi JUURI SINÄ OLET TIKTAKIN FANI?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paitselo kirjoitti:
Miksi JUURI SINÄ OLET TIKTAKIN FANI?
Fani ja fani, mutta onhan se sentään ihan oikeata musiikkia tekevä oikea bändi. Eikä mitä tahansa musiikkia, vaan varsin iskeviä, ihan oikeasti hyviä kappaleita. Ja kun kyseessä on läjä nuoria naisia, niin mikä ettei heihin olisi aina kiinnittänyt ns. extrahuomiota. Ja hei, 14 tai 20-v, mitä väliä?

Nylon Beat, puhumattakaan koottava-muotista pusketusta Gimmelistä eivät yltäneet musiikillisesti samanlaiseen tykitykseen kuin TikTak, siinä on yksi syy mikä lisää arvostusta kyseiseen, yhä hengissä olevaan yhtyeeseen. Jatkuvasti ovat pukanneet ulos laadukasta materiaalia, ja kuten Paitselo sanoi, tekevät itse sitä musiikkiansa.

Eli monien asioiden summa. Arvostan sitä, että ovat ns. oikea bändi, eli kaveriporukka joka on jo nuorina aloittanut yhdessä, sen sijaan että olisi joku kasattu tuote, joka hajoaa Gimmel-tyyliin yhden levyn jälkeen. Vai kahden..? Toiseksi, TikTak on mielestäni noussut selvästi Suomen ykköstyttöbändiksi, osaksi kilpailun rajoittuneiuudesta johtuen, toisaalta sen vuoksi, että ovat tehneet jo pitkään tätä hyvää työtään.

Ja Petra on hyvännäköinen.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Paitselo kirjoitti:
Tästä bändistä fanitan ehottomasti eniten laulajaa - Petraa. On siis niinku niin ihana! Se oli ihana jo silloin kun ne lauloivat sen "Sekoitat mun maailmain" - mutta silloin ei vielä voinut julkisesti sanoa että se on niin ihana kun se oli silloin vasta 14-vuotias tai jotain. Nyt kun se on nainen, niin nyt voi fanittaa. IIIIK!


Miksi JUURI SINÄ OLET TIKTAKIN FANI?

Samaa mieltä, paitsi että sanoin jo silloin julkisesti. Taisimme olla lukion ykkösellä silloin, kun Tiktak nousi pinnalle. Alkuun se aiheutti sellaista perus ininää(tyyliin, tosimies ei tollasta kuuntele), mutta sitten kun pöly laskeutui ja riittävän moni oli tunnustanut fanittavansa tätä bändiä, niin soraäänet hävisivät. Itse myönsin heti faniuteni.

Yhdellä klubi keikalle olen ollut ja muutamia kertoja nähnyt festareilla. Loistava live-bändi ja hyviä biisejä on riittävästi mielenkiintoisen setin muodostamista varten.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iker kirjoitti:
Jatkuvasti ovat pukanneet ulos laadukasta materiaalia, ja kuten Paitselo sanoi, tekevät itse sitä musiikkiansa.
Esiintyjinä ok ja näpsäkän näköisiä mutta biisejään eivät tee itse. Soittavat toki. Eivätkä näe asiassa mitään ongelmaa "koska homma toimii näinkin".
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse innostuin Tiktakista musikaalisessa mielessä puolitoista vuotta sitten. Päädyin jopa ostamaan itselleni Tiktak-paidan. Kerran olen nähnyt bändin livenä ja keikan jälkeen pääsin haastattelemaan tyttöjä yhteen lehteen. Suurin osa tytöistä on ihan fiksujakin kauniin ulkonäön lisäksi. Ja tottakai teekkarihaalareissa lukee kaikkien tyttöjen nimmarit sydämellä varustettuna.

Suosikkini on ehdottomasti Mimmu. Toisena ehkä Emppu rokkilookillaan. Bändi on kehittynyt todella paljon alkuajoistaan, tosin ehkä se on ollut aika luonnollistakin jo pelkästään ikääntymisen ansiosta. Uudet biisit ovat jo melko syvällisiä verrattuna alun renkutuksiin. Paras biisi bändin historiassa on melkeinpä Satuprinsessa.
 
En omista yhtään TikTakin levyä, mutta Petra on minustakin ollut aina jotenkin hot. En edes oikein osaa selittää, notta miksi.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
bisnesman kirjoitti:
Esiintyjinä ok ja näpsäkän näköisiä mutta biisejään eivät tee itse. Soittavat toki. Eivätkä näe asiassa mitään ongelmaa "koska homma toimii näinkin".
Ok, itse asiassa arvelinkin, että näinhän se varmaan on.

Mutta koska on perjantai-ilta ja puhuttin TikTakista, piti heittää pientä ylimääräishehkutusta mukaan. Ja loppujen lopuksi se on tässä vaiheessa sama, kuka niitä biisejä tekee, tytöt ovat osoittaneet joka tapauksessa kuuluvansa Suomen musiikkikartalle.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iker kirjoitti:
Ok, itse asiassa arvelinkin, että näinhän se varmaan on.

Mutta koska on perjantai-ilta ja puhuttin TikTakista, piti heittää pientä ylimääräishehkutusta mukaan. Ja loppujen lopuksi se on tässä vaiheessa sama, kuka niitä biisejä tekee, tytöt ovat osoittaneet joka tapauksessa kuuluvansa Suomen musiikkikartalle.
Ei se ihan sama ole kuka ne tekee. Soittajina ok mutta en sen kummemmin jaksa arvostaa taiteilijoina.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Paljon puhuu suuren yleisön asenteesta tätä bändiä kohtaan se, että esim. sen DVD-levyn nimeksi piti laittaa " Hei, me soitetaan ITSE!" Tai jotain.

Petra muuten kertoi, että Risto Asikainen, Asikaisen Risto, oli tarjonnut Tiktakille sellaistakin biisiä kuin "Roviolla" - noh, tytöille ei tämä kelvannut ja niinpä sen sitten levytti eräs Gimmel.

Eikös tämä Asikainen ole tehnyt biisejä myös Nylon Beatille?

Nii, ja nainen rumpalina herättää aina outoja fiboja. Onnksmä siis niinku jotenki sairas?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Mielestäni todella ihmeellistä on se, että nämä kuusi tyttöä ovat kaikki nämä menneet vuodet jaksaneet YHDESSÄ samassa bändissä soittaen - lapsuudesta teini-iän läpi aikuisuuteen. Eikö tällainen ole harvinaista jo ihan globaalisissakin mittasuhteessa? Missä on nyt se paljon puhuttu naisten keskeinen kateus, joka syö kaverisuhteet ja kaiken muun tieltään?

Toisaalta täytyy kyllä myöntää, että noin niinkuin globaalisti minä en ainakaan ole tutustunut esim. Udmurtian, Slovenian tai Ecuadorin tyttöbändeihin, joten se siitä vertauksesta globaalisuuteen.


HEI ME HEILUTAAN TAAS!
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tik Tak 4-ever

Itsehän olen fanittanut Tik Takia alusta alkaen. Eli koko huiman 8 (?) vuoden ajan. Kasvaminen teinipop-poppoosta hieman raskaamman kuuloiseen tyttöenergiaa sisältävään rockpoppiin.

Tyttöjen ulkonäkö sen kuin paranee vuosi vuoden perään. Torstain TJE:n (Tuomas Juuso Experience) haastattelussa olleet Noora & Petra hyvänä esimerkkinä asiasta myöskin, sekä ohjelmassa esitetty kuva Tik Takin alkuajoilta ja nykyään.

Viime levy sisälsi huikeita singlelohkaisuja, pl. "Rannaton", joka oli todella ponneton. AOR:ksi jopa kutsuttava kappale. Uuden levyn, jota en ole kuullut kuin yhden biisin verran, avaussingle vetää maton alta. Aivan huima biisi. "Sankaritar" noussee kategoriassani Tik Takin kaikkien aikojen parhaimmaksi vetäisyksi. Odotan innolla koko levyä kuunteluun.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Ah, TikTak. Lähes legendaarisia biisejä. Jotenkin toimii, kuulostaa aina yllättävän raikkaalta. Ja Petra on kuuminta hottia.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Omassa, varmasti kovin pienessä, mielessäni Tik Tak on aina bändikoulusta kasattu pikkutyttöjen bändi, joka on pistetty soittamaan muiden kirjoittamaa&tuottamaa musaa. Ja eihän siinä mitään väärää ole, tietystikään. Eihän Antti Tuiskukaan tee itse omian biisejään, joten miksi sitten Tik Tak.

Enivei, siitä saakka kun silloin n. 1-vuotias siskopuoleni silminnähden innostui aina kuulleessaan Tik Takin Satuprinsessa-biisin radiosta, en ole voinut suhtautua bändiin missään mielessä vakavasti. Mutta mun mielihän kääntyy kaikissa triviaaleissa asioissa todistetusti tuuliviirin lailla, joten ehkä tyttöjen seuraava sinkku jo voittaa minut puolellensa.


Mainittakoon vielä, että naurahdin ääneen nähdessäni Tik Takin levyn/sinkun(?) mainoksen, jossa tytöt vetivät kuin pahimmat angstigootit konsanaan tummanpuhuvaa taustaa vasten synkillä ilmeillään viestien. Oli se vaan huvittava.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Czescku kirjoitti:
Toivottavasti soittavat musiikkia vielä pitkään.

Korjasin virheen viestissäsi.
 

Hannus#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
TikTakilla ei oo mitään muuta hyvää biisiä, ko se uusin. kitarariffi tuntuu siin yhes kohtaa niin heikolta, ko ei oo oikeen kokemust viälä ja nopeutta sormissa :D
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Lähinnä kännipäissään tulee kuunneltua, uutta biisiä kuuntelen vain pakkosyöttönä (kiitos eräälle palstalaiselle, joka varmaan ilmaantuu tänne kunhan kiireiltään kerkiää) Eli tämä uusin biisi ei kyllä nappaa yhtään.

Kehitystä on kyllä ensimmäisestä levystä tapahtunut paljon.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Hannus#10 kirjoitti:
TikTakilla ei oo mitään muuta hyvää biisiä, ko se uusin. kitarariffi tuntuu siin yhes kohtaa niin heikolta, ko ei oo oikeen kokemust viälä ja nopeutta sormissa :D

Siis tässä ketjussa piti kokoontua Tiktakin FANIKLUBI! Et oikein tunnu fanilta, ko tuota sinun tekstiäsi luki? Ai jaa, siellähän oli kaksoispiste ja iso dee lopussa... noh, enivei.
Ja jos tässä ketjussa vielä kerrankin mainitaan Antti Tuiskun nimi, niin minä tulen ovelle ja lataan naamatauluun muutakin kuin Cosa Nostran hevosenpäitä! Kerpele.

Tiesittekö muuten että Tiktak on keikoillaan esittänyt myös englannin kielistä materiaalia? Hyvänä esimerkkinä versio Kim Wilden hitistä Kids in America.

Petra muuten sanoi taannoin eräässä haastattelussa näin:
- jotkut lehtijutut ärsyttävät, mutta niitä pitää vaan sietää jos tätä duunia meinaa tehdä. Myös netissä liikkuu kaikenlaisia kirjoituksia, jotka pitävät hyvin harvoin paikkansa. Meidän bändillä taitaa tällä hetkellä olla kahdeksan ns. virallista kotisivua ja niistä yksikään ei ole se virallinen. Joskus frendit käskee käydä lukemassa näitä nettijuttuja ja se on jopa hauskaa. On sitä tullut monasti ihmeteltyä, kuinka pitkälle ihmisen mielikuvitus voi mennä, Petra naurahtaa.

No nyt niillä on Jatkoajassa yksi fanitusväylä lisää...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ruutuässä kirjoitti:
Ehkä tämä Jatkoajan ketju on sitten se virallinen fanisaitti.

Puhut vähän mutta asiaa. Tietääx joku Petran iimeilin? Laittakaa se mulle yyveenä, niin minä hienovaraisesti laitan sen tähän ketjuun kaikkien pällisteltäväksi. On se nii ihq.
 

JAgE

Jäsen
Paitselo kirjoitti:
Tiesittekö muuten että Tiktak on keikoillaan esittänyt myös englannin kielistä materiaalia? Hyvänä esimerkkinä versio Kim Wilden hitistä Kids in America.
Onhan Tiktak heittäny rundin jenkeissäki, ja myös julkaissut englanninkielisen albumin. Siitä tosin on jo aikaa, eivätkä tytöt viimeisen tiedon mukaan vastaavanlaista suunnittele.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
JAgE kirjoitti:
Onhan Tiktak heittäny rundin jenkeissäki, ja myös julkaissut englanninkielisen albumin. Siitä tosin on jo aikaa, eivätkä tytöt viimeisen tiedon mukaan vastaavanlaista suunnittele.

No niinpä onkin. Se oli sitä vaihetta kun himokkaasti oltiin menossa ulkomaiden hittilistoille. Nykyään tytöillä on tämän asian suhteen "jalat tukevasti maassa".
Eivätkä muutenkaan ole mitään "blondimateriaalia" - käsittääkseni esim. tämän Petran haaveena on lakimiehen (lakinaisen?) ura. Kun opiskelu sitten tosissaan alkaa, niin tämä bändi taitaa siinä vaiheessa olla historiaa? En minä ainakaan pysty kuvitteleman Tiktakia ilman Petraa. Hänen olemuksensa ja etenkin äänensä on kuitenkin se bändin tärkein instrumentti?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tiktak? No tottakai. Tunnustaudun yhtyeen faniksi, ehdottomasti. Levy levyltä paranevaa materiaalia. Kuten bändi itsekin sanoi, pari ensimmäistä levyä olivat ihan silkkoja täsmäiskuja lapsiyleisöön (eivätkä ne itsellenikään oikein näinollen toimineet), mutta tämä "uudempi" tuotanto on kyllä hyvää shittiä.

SuosikkiTiktak? Ehdottomasti Emppu, ei mitään muuta vaihtoehtoa.

Kaikille nillittäjille tiedoksi, että Tuuleksi taivaanrantaan on muuten Empun sävellys. Ja kun oikein nillityttää, niin miettikääpä, mahtoikohan muuten Rockin Kuningas tehdä biisinsä itse? Entäpä Tapsa Rautavaara? Nii-i.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
BigRedBob kirjoitti:
SuosikkiTiktak? Ehdottomasti Emppu, ei mitään muuta vaihtoehtoa.


Mulla ikisuosikki tuntu olevan Neea (yhdellä vai kahdella e:llä?), mutta Mimmu kiilasi kuin puskista ohi, ja fanitin eniten häntä pidemmän aikaa. Nyt kovin tuntuu olevan Noora. Ja sekin pitää myöntää, että Petrakin paranee koko ajan. Koska Tuuli tahi Emppu pääse listoilleni?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Ink

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
Paitselo kirjoitti:
Tiesittekö muuten että Tiktak on keikoillaan esittänyt myös englannin kielistä materiaalia? Hyvänä esimerkkinä versio Kim Wilden hitistä Kids in America.

Tämä on varmasti tapahtunut ennen kuin se biisi suomennettiin muotoon "kaupungin lapset". On aika hyvä coveri ja sopii tiktakille.

Myös meikäläisen kaveripiirissä on esiintynyt bändin aiheetonta sorsimista, kun vähän liian vakavasti itsensä ottavat wannabe-rokkarit eivät ole tajunneet Tiktakin suuruutta. Nyt on monella muuttunut ääni kellossa kun niistä onkin yhtäkkiä tullut melkoisia kissoja ja imago on muuttunut astetta rankemmaksi. Omasta mielestäni on aika perseestä kun nykyään jokainen rokkia soittava bändi yrittää näyttää hevibändiltä.

Tiktakin muuntumisesta tulee mieleen (The) Rasmus, joka ennen soitti iloista funk-poppia ja nyt synkistelee mustissa soitellen ylituotettua radiorokkia. Molemmat näyttää nyt lähinnä naurettavilta. Uusimman levyn kansi ainakin näyttää aivan Rasmus-tehtaalla valmistetulta. Enää nimenvaihdos puuttuu.(sitä odotan innolla, koska onhan Tiktak ehkä maailmankaikkeuden surkein bändin nimi) Mutta se negatiivisuudesta. Kyllähän mä niiden musasta tykkään, varmaan nykyään ne uskaltaa sanoa ei Asikaisen huonoimmille tuotoksille. Ja sanoinko jo, ne on aika kissoja. Ja Petra osaa laulaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös