Pari hajatelmaa heittäisin tänne kaiken keskelle.
Mitenköhän sellainen ajatusmalli jonkun päässä toimii, että tuodaan joukkueeseen joku toinen valmentaja mentoroimaan sitä ykkösvalmentajaa ja sitten kuitenkin tällä ykkösellä on vielä kaikkien luottamus ja koppi hallussa? Tämä siis vaikka sitten se avustaja lähteekin. Pidän koko ajatusmallia hieman sanotaanko ei niin luottamusta herättävänä.
Toinen ajatelmani liittyy siihen, että mitenköhän joidenkin mielestä homma menee normaalissa elämässä, että jos sinulla on huippuduunari joka tekee vaikka 10 diiliä per päivä, niin sitten on suuret sappaat, joten sen seuraavan ei tarvitse tehdä mitään, koska oli ne suuret saappaat. Tai jotenkin näin ainakin tuntuu tämä ajatusmalli etenevän. Että jos eilen osattiin pelata jääkiekkoa ja tänään ei pelissä ole enää mitään järkeä (50% samoja pelaajia) niin ne nyt vain unohti kaiken ja oli vaan suuret saappaat. Mielenkiintoista.
Kolmantena hajatelmana haluan vain sanoa, että Jukka Jalonen sanoi aikanaan jotenkin niin, että mitä vähemmän on taitoa sitä vähemmän ja selkeämpiä vaihtoehtoja pitää kentällä pelaajalle olla, että mitä tekee. Ei se nyt ihan noin mennyt, vaan siinä oli jotain syöttösuunnista tms. mutta idea ei kai kauhean kaukana ollut tuostakaan. Siellä pelasi jotain Tuukka Mäkelöitä ja jollain Tukka Jukalla oli muistaakseni jotain Jani Honkasta ja Kai Syväjääsalmea finaaleissa pakistossa. Ei minun käsittääkseni kukaan ole ihan rehellisesti Liigassa "meritoitunut" ja arvostettu puolustaja noista millään pelitaidoillaan. Mutta kyllä ne silti pelasi joukkueen finaaleihin asti. Pennasen ajalta voisi kai muutaman nimen kanssa heittää, mutta pointti lieni muualla kuin nimissä.
Ei mulla ollut tähän asiaan muuta. Tiilikaiseen en jaksa/halua ottaa kantaa. Minusta ne päätökset tapahtuu muualla ja ei minun juttuni jatkoajassa mitään merkitse, saati, että aikaisempien valmentajien aikainen viestintäni olisi ollut sellaista, että edes haluaisin juttujeni merkitsevän.
Kai sen voi sitten tänne sanoa kuin mihin tahansa muualle, että anteeksi Antti Pennanen kun kutsuin sinua narsistiseksi kusipääksi. Ihan hirveän ylpeä ei voi asiasta olla. Siitä olen kuitenkin onnellinen, että noiden vuosien aikana sinussa tapahtui se muutos ja kasvu (tämän maan valmentajien eliittiin), mistä sitten myöhemmin usein mainitsit. Kielenkäyttöni oli kuitenkin ala-arvoista ja se häpeä on minun kannettava. Enkä nyt väitä, että minun helvetin ala-arvoiset jutut millään tavalla liittyy jonkun kasvuun valmentajana, jos joku sitä viestistäni ajattelee.