Ne jotka eivät ymmärrä, eivät edes halua ymmärtää. Tuomitsevat vain onelinerilla noloksi tai turhaksi.
Guitar Hero ja Rock Band kaivoivat minusta muusikon esiin ja nyt soittelen omilla rummuillani lempibiisejäni, mikä on kuulkaa todella upea asia musasta kiinnostuneelle ihmiselle. Yhtäkkiä vain huomaa kuukausien Rock Band -soittelun jälkeen, että osaa jo auttavasti soittaa kannuja, vaikka ala- ja yläasteen sekä lukion musiikintuntien perusteella olen huono ja tymä mussiikisa.
Halo loi aikoinaan todella tiiviin sosiaalisen ringin (Halo loi ringin hööhöö) meidän junnujen kesken, josta on vielä tänäkin päivänä jäljellä ne parhaat kaverit sekä monia upeita kouluvuosimuistoja. Entisenä hiljaisena hissukkana kasvoin ihmisenä aika paljon tuona aikana.
Englanninkielen taidon kehittyminen on jo mainittu, ei siitä sen enempää. Historiaa, mytologiaa ja erityisesti kärsivällisyyttä olen oppinut todella paljon peleistä.
Tunnen pari pariskuntaa, jotka ovat löytäneet toisensa WoW:ista. Joku WoW-pari, ilmeisesti briteistä, on mennyt naimisiinkin.
Nettipokeri (juu, se on videopelaamista) on tuonut minulle paljon niin sanottua turnauskestävyyttä ja kilpailutilannehermoja, mistä on ollut sanoinkuvaamattoman paljon hyötyä ampumakilpailuissa. Olen SM-tason ampuja, eli ihan oikea urheilija oikeassa elämässä, ja tiedän, että nupin sisällä käydään se suurin kamppailu kilpailutilanteessa. Toki pokeri on tuonut myös rahaa, jolla olenkin rahoittanut jo edellä mainitut rumpuni.
Lisäksi minulla on lievästi kehitysvammainen sisko. Hän on minun vanavedessäni innostunut peleistä. Pelit ovat opettaneet hänelle keskittymistä ja kärsivällisyyttä, jotka häneltä puuttuvat luonnostaan. No ei nyt kokonaan puutu, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan. Lisäksi hän saa niistä sisältöä elämäänsä, jota lievä kehityshäiriö ja erakkoluonne rajoittaa. Enkä nyt puhu tuntikausien pelaamisesta päivittäin.
---
Jep, nolo ketju ja pelaamisesta ei ole kenellekään mitään hyötyä. Tekisivät jotain hyödyllistä ja rentoutuisivat vasta haudassa, saatanan vässykät. Kunhan saan äänestää persuja ja mököttää pirtin nurkassa kiikkustuolissa, niin olen tyytyväinen. Mutta nörtit! Ne ovat stereotyyppejä kaikki. Minä olen normaali.
(Huom. käytin ironista näppäimistöäni äsken.)