Tieteen kuvalehden älykkyystesti

  • 23 188
  • 115

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hauska bugi tossa oli: Sain tulokseksi 127 ja halusin tietenkin todistaa älykkyyteni muillekin, joten tallensin sen tulosliuskan koneelle myöhempää tarkastelua varten. Noh avasin ja leuhottelin tuloksella, kunnes...mitä vittua!! Tulokseksi oli jotenkin helvetinlailla "korjaantunut" 71. Menipä naama punaseksi ja voi vittu sitä naurunremakkaa ku kaikki helvetin perjantaifiiliksissä todistelee mua TYHMÄKSI!!
 

J.Petke

Jäsen
Vähän kieltämättä haiskahtaa tämä testaus. 130 oli tulos ja kun naamaani katsoo niin ei tuo voi pitää paikkaansa. Paljon laajemmat testit pitäisi olla jos oikean pitävän tuloksen haluaisi saavuttaa. Minkälaisia kysymyksiä siellä Mensan testeissä sitten on ja kuinka laaja se testi on? Kuinka kauan siinä menee kun sen tehdä pätkäyttää?

Ai niin, olen nero!
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Aika typeriä nämä älykkyystestit yleensäkin. Eihän noilla voi mitata mitään älykkyyttä sen kummemmin. Pintaahan nuo testit vain raapaisevat. Älykkyyttä on niin monenlaista. Joku testissä pärjäävä ei välttämättä pärjää päivääkään oikeassa elämässä ja taas toisaalta huonot pisteet saava voi olla älykäs muulla tasolla mitattuna.

Pitihän se omakin testi tehdä. Pisteet olivat 150
 

KumiAnkka

Jäsen
Koskenkorva kirjoitti:
Hauska bugi tossa oli: Sain tulokseksi 127 ja halusin tietenkin todistaa älykkyyteni muillekin, joten tallensin sen tulosliuskan koneelle myöhempää tarkastelua varten. Noh avasin ja leuhottelin tuloksella, kunnes...mitä vittua!! Tulokseksi oli jotenkin helvetinlailla "korjaantunut" 71. Menipä naama punaseksi ja voi vittu sitä naurunremakkaa ku kaikki helvetin perjantaifiiliksissä todistelee mua TYHMÄKSI!!
Hahaa!

Tulos oli sama, ja pitihän se testata tuota tallennusta...

Niin vain se oli tällekin sankarille "korjattu" siihen 71, eli luultavasti se todellinen ÄO... :)
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KumiAnkka kirjoitti:
Niin vain se oli tällekin sankarille "korjattu" siihen 71, eli luultavasti se todellinen ÄO... :)
Sama juttu. Muistaakseni 133 näytti alunperin.

Ekassa osiossa mietin aika kauan, siis niissä kuvioissa, muissa painoin lähestulkoon samantien eteenpäin kun olin saanut sen kysymyksen ja vastausvaihtoehdot luettua. Itselleni vaikeimpia olivat ne numerosarjojen muistamiset, helpoimmat taas ne muistaakseni viimeisenä olleet matemaattiset tehtävät.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
150 pistettä sain aikaiseksi, mutta olen kyllä sitä mieltä, että ei siinä paljotta kolmiot, neliöt tai ympyrät auta, jos maalaisjärki on kadoksissa. Aika vaikeaa se on rakentaa kattavaa testiä, joka lahjomatta kertoo ihmisistä kaiken olellisen.
 
Random Hero kirjoitti:
Jaaha, tyhmyyteni on todistettu jälleen, tulos on mahtava 110!! Tämä tosin selittyy sillä, että olen 16-vuotias amis.
Älä turhaan masennu, sillä olet lähes yhtä älykäs kuin 22v insinööriopiskelija. :)
 

Hyperhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seahawks, Supersonics, Tappara, Kiekko-Vantaa
Pete2004 kirjoitti:
Sama juttu. Muistaakseni 133 näytti alunperin.

Ekassa osiossa mietin aika kauan, siis niissä kuvioissa, muissa painoin lähestulkoon samantien eteenpäin kun olin saanut sen kysymyksen ja vastausvaihtoehdot luettua. Itselleni vaikeimpia olivat ne numerosarjojen muistamiset, helpoimmat taas ne muistaakseni viimeisenä olleet matemaattiset tehtävät.

Mulle kävi tavallaan samalla tavalla. Sain tulokseksi 121 ja olin siihen tyytyväinen. Tallensin sen ja näytin illemmalla vaimolle ja tulos näytti 71121. Not bad, not bad at all. Tosin vaimo totesi lakonisesti, että huijasin kuitenkin....
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hyperhawk kirjoitti:
Mulle kävi tavallaan samalla tavalla. Sain tulokseksi 121 ja olin siihen tyytyväinen. Tallensin sen ja näytin illemmalla vaimolle ja tulos näytti 71121. Not bad, not bad at all. Tosin vaimo totesi lakonisesti, että huijasin kuitenkin....

Näin jälkiviisaana, itsekin saman kokeneena, on helppo todeta että oisi voinut EHKÄ käyttää sitä Print Screeniä. Mutta enpä jaksa alkaa toista kertaa ihan sitä varten tekemään. Olenhan kuitenkin jo viisauteni todistanut, ainakin itselle :)
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Koskenkorva kirjoitti:
Näin jälkiviisaana, itsekin saman kokeneena, on helppo todeta että oisi voinut EHKÄ käyttää sitä Print Screeniä. Mutta enpä jaksa alkaa toista kertaa ihan sitä varten tekemään. Olenhan kuitenkin jo viisauteni todistanut, ainakin itselle :)

Minullakin kävi äsken mielessä kun olin tulossivulla mutta luotin että "kyllä se mulla näyttää oikein", eipä näyttäny vaan se 71 tuli sinne joka saatanan osion pisteiden eteen. No hälläkö väliä, 121 pamahti anyway. Olen tyytyväinen tulokseeni. :)

EDIT: Alkoi vaivaamaan se 71 siinä pisteluvun alussa jotenka koodia tutkittuani siellä on "ylimääräinen" pätkä rivillä 89. Sen kun poistaa ja tallentaa uusix niin jo näkyy oikein. En jaksanu selvittää eri osioiden vikaa mutta veikkaan sinnekin jotain skripti mokaa.
Ja se koodin pätkähän oli:
<script>document.write(Math.round(fullScore));if(Math.round(fullScore) > 149){document.write("+");}
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Bourque

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Boston Bruins
Tuloksena 132. Ilman vahvuuksia tai heikkouksia... Näillä mennään...(nukkumaan).
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
134 tuli. Vaikeuksia aiheutti numerosarjojen muistaminen, varsikin väärinpäin :D
Matikassahan aina pitäis kirjottaa se laskukaava paperille. Noh, mä en ollu koulussa opettajan suosikki. Laskin yleensä aina päässä laskun(myös prosentti-laskut yms.) ja vihkoa käytin vaan noiden "numerosarjojen" kirjaamiseen kesken laskua. Epäili tietysti, että oon kattonu kirjan takaa vastauksen ja sitten laittanu vihkoon vaan vastauksen ja summittaisia numerosarjoja. Tais sitten se ei vaan tykännä musta.

Ihan liian lyhyt testi oli antaakseen kertoakseen kunkin äo:n. Pientä osviittaa saattaa antaa, mutta kunnon testeissä on enemmän niitä vaikeita kysymyksiä/testejä. Tässähän suurinosa oli semmosia, että tyhmempikin ihminen saa oikean vastauksen. Tostakin silti 120:n ylittäminen on jo hyvä saavutus. Tänne vaan lähetetään parhaat tulokset, peukaloituina tai ei. Tai siten voitais perustaa oma valtio. Onhan täällä huippuluokan älykköjä niin paljon, että saadaan yksi maapalanen kikkailtua järkeilemällä itsellemme.

Mä oon tehny sen "oikea" testi muutama vuos takaperin. Ei mitään Mensan, joka viittaa ainoastaan matemaattiseen älyyn(näin siis olen kuullu).
Seän ei ole mikään salaisuus, että mä oon kerran jääny luokalleni. Ei, en sen takia että olisin tyhmä jota opettajatkin epäili aluks. Olin 3/4 tunnista pois koulusta. Liikkatunneilta en tietenään ollu koskaan poissa, joskus jopa kävin pelkästään niillä.
Noniin. Eli koulussa epäiltiin, että oon niin tyhmä, etten älyy oppi-aineita, jonka takia olisin aina pois koulusta. Todellisuudessa pidin "välivuotta", eli ei vaan huvittanu.
Testistä tuli tulokseks 137. Siitä sai opettajat ja muut epäilijät nenilleen :D
Muin vuosina olin sitten 150-200 tuntia poissa lukuvuotta kohden. Kuitenkin ihan OK numerot sain todistuksiin, eikä enään tullu epäilyksiä älykkyydestä.

Eli eli. Nää nettihommat on vaan pikkupuuhaa joita ei kannata vakavissaan ottaa. Toki ne antaa pientä viittausta "älykkyydestä", mutta todellisuudessa se voi heittää jopa +/-40 oikeasti.
Muutenkin tää "älykkyyden" mittaaminen on tyhmää puuhaa. Ei mikään testi voi todellista älykkyyttä mitata. Kirjaviisautta yms. kyllä voi näillä mitata.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Hutaisemalla 125 pinnaa. Se on kuulemma paremmin kuin 95%:lla futisfoorumin kirjoittajista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös