Tieteen kuvalehden älykkyystesti

  • 23 188
  • 115

carpenter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
156, mutta olen tehnyt tuon joskus aikaisemminkin.

34, 35, 37 ja 39 jäivät vastaamatta. En sitten tiedä oliko muissa tehtävissä paljon virheitä, mutta ainakin luulen keksineeni niihin jonkun logiikan. Noihin neljään en tosiaan keksinyt yhtään järkevää ratkaisua, kuinka moni on näihinkin löytänyt ratkaisun?
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Enemmän pisteitä kuin Teemu Selänne NHL:n tulokaskaudellaan! En olisi silti päässyt Mensan jäseneksi, joten jatkan Jatkoaikaan kirjoittamista...
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti carpenter

34, 35, 37 ja 39 jäivät vastaamatta. En sitten tiedä oliko muissa tehtävissä paljon virheitä, mutta ainakin luulen keksineeni niihin jonkun logiikan. Noihin neljään en tosiaan keksinyt yhtään järkevää ratkaisua, kuinka moni on näihinkin löytänyt ratkaisun?

152, aikaa jäi yli 20 minuuttia käyttämättä. Joitain virheitä varmaan tuli alkupuolella turhaan, koska ei noita alkupuolen helppoja jaksanut oikein ajatuksen kanssa miettiä, kun olivat liiankin simppelin tuntuisia.

37:aan keksin logiikan värillisten palikoiden sijainnille, mutta värien määräytyminen jäi taas ihan arvan varaan.

34:n vastauksen uskoin keksineeni, mutten ole siitä yhtään varma. Kuitenkin logiikkaa löytyy. En paljasta sitä tässä julkisesti, kun eivät tuolla sivuillakaan paljasta vastauksia. Jos carpenter haluat testata logiikkani pitävyyden, pistä yv:a.

35 ja 39 taas jäivät hieman omituisiksi, varsinkin tuon 39:n logiikkan ratkaisemiseen ei edes oikein näkö riitä, kun on niiin pientä piperrystä.

Mutta ihan mielenkiintoinen testi oli.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Itse asiassa se oli ensimmäinen kerta, kun tein juuri tämän nimenomaisen testin. Muuten olen kyllä kieltämättä tehnyt näitä tämäntyyppisiä palikkatestejä aika paljon, mikä on edesauttanut siihen, että niiden tekemiseen on muodostunut tietty rutiini. Sanovat testien laatijat mitä tahansa, niin rutiini auttaa melkoisesti, koska testeissä vaadittava peruslogiikka tulee ns. selkäytimestä, mikä säästää varsinkin alkupäässä huomattavasti aikaa

Juuh, eihän siinä mitään. Lähinnä vain huomasin, että samat kyssärithän tuossa tietenkin ovat samoissa paikoissa, joten sinänsä uudelleentekemisellä saa helposti paremman tuloksen kun voi miettiä edellisellä kerralla vaikeita tarkemmin.
Lisäksi tuo välitön nokitus omaa tulosta parempaan tulokseen hieman hymyilytti.

Rutiinihan noissa auttaa tiettyyn rajaan asti, koska rutiinista muodostuu myös rajoitus, jos etsii ratkaisua aina tietyn kaavan mukaan. Pitäisi joskus jaksaa tehdä tuollainen kunnolla, mutta en usko, että tulos tuosta olennaisesti nousisi. Fiksua (ainakin minua paljon fiksumpaa) väkeä jatkoaika tuntuu olevan täynnä, mutta jostain syystä ei ei aina tunnu heijastuvan keskusteluun.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Viestin lähetti HN
Niin, sitähän ei (ihanko totta??!!!11) oikeasti koskaan tapahtunut, kuten ei Kaivannon 167:kään.

Ah niin tietenkin, näkeehän välittömästi eron >30 pisteellä tuloksissa.
Jos joku nyt ensin saa sen tuloksen 166, joka on tuolla 24 deviaatiolla sitä promilletasoa niin ei se seuraavan 167 toisaalta tunnu mahdottomalta, tai sitten toisaalta, onko kumpikaan tuloksista realistinen.
Ja miksi sitten ylipäätänsä pistää esille tuloksia, jotka eivät olekaan todellisia.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Sain vain 148, mutta yhtäkin tehtävää pähkäilin ainakin 5 minuuttia ja aika loppui tästä syystä kesken. Lisäksi tein testin kahden aikaan yöllä. Eli suomeksi sanottuna ihan rehellisesti puhuen vituttaa niin pirusti heikko tulos.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi muuten tällaisissa ketjuissa se tulos paranee kirjoittaja kirjoittajalta koko ajan? Ehkä siihen ei ole mitään syytä, mutta pitää paikkansa miltei joka kerta.

Arvostan helevtisti jos joku saa alle sata ja kertoo sen meille!
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti tri Pipifiltteri
Yllättäen kaikki tänne vastanneet ovat keskimääräistä älykkäämpiä ellei jopa Mensan tasoa.....

Tuskin kaikki viitsivät vastata, varsinkaan, jos tulos on heikko. Toisaalta ehkä ei ole älykästä kertoa kovaakaan tulosta.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Viestin lähetti HN
Olen kerran osallistunut epäviralliseen, mutta valvottuun ja Mensan sääntöjen mukaan toteutettuun älykkyystestiin. Siinä oli mukana näiden kuvioiden lisäksi verbaalista ja matemaattista hoksaamista mittaavia tehtäviä. Saavutin tuolloin (18-vuotiaana) tuloksen 158.
Katsos, fiksu mies. Itse olen tehnyt 19-vuotiaana sen ihan virallisen, josta sain myöskin 15-alkuisen. Tulosta joko paransi tai todennäköisemmin huononsi kohtuullinen krapula-tutina ja hienpyyhkiminen otsalta.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti pygmalion
En jaksanut kuin vähän alusta... tulos 43 pistettä. Pääsenkö Mensaan? SM-liigan hallitukseen? Edes Kokoomusnuoriin?

Sä olet ehdottomasti tervetullut meidän kokoomusnuorien iloiseen ja isoon joukkoon! Me voidaan sun kanssa vaikka leikkiä nukeilla sillä välin kun ne toiset puhuu politiikasta.
 

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti sampio
Höh. Odotin, että Kaivanto olisi tehnyt testin yön aikana uudestaan, ja saanut tulokseksi 169.

En ehtinyt, koska tappelin koko yön ikiliikkujaprojektini kimpussa. Ei tullut mitään: muutaman ensimmäisen minuutin ajan viipperä pyörii hyvin, mutta sitten vauhti kiihtyy liikaa ja laakerit palavat. Olen aivan neuvoton.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Puolihuolimattomasti tehty alta 20 minuutin, tulos 132.

Muutaman kerran olen aiemminkin vastaavia testejä tehnyt, tulos aina 130-140 välillä.

Joskus olen tehnyt laajemmankin äo. testin, senkin tulos mahtuu tuohon 130 - 140 haarukkaan.

Tunnustan etten kuitenkaan ole parhaimmillani näissä testeissä, ei mielenkiinto tahdo riittää tällaisten testien räpeltämiseen.

vlad.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Muuten tismalleen sama kuin edellisellä kirjoittajalla, erotuksella että käytin kaiken ajan ja sain siten tulokseksi 139.

Vaikka testit tuntuvatkin sujuvan siedettävästi, täytyy silti todeta, ettei tuo "avaruudellis-matemaattinen" hahmottaminen ole meikäläisen leipälajeja. Suuntavaistonikin on sitä luokkaa, että eksyn vaikka kotikaupunkiini, jos tulee vähänkin tuntemattomampi katu vastaan. Orientoituminen ja mielenkiinto ovatkin meikäläisellä suuntautuneet vähän muihin juttuihin, tällä hetkellä tarkemmin ottaen naapurihuoneen neidin navan alle.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
127.

Yllättävän paljon tällä "loogisella ajattelulla".
 

Hordi24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Nyt kun käytin aikaa enemmän kuin eilen niin tulos parani,mutta vain minimaalisesti eli 115--->124. Edelleen jäi silti n.25 minuutia käyttämättä! Viimeisistä en todellakaan jaksa edes alkaa mitään ajatteleen kun on niin saatanan vaikeita(ainakin mulle).
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Varsinainen tyhmyystestihän tuo olikin... tein sitä siinä luulossa, että aikaa on vähän, maksimissaan 15 minuuttia. Ja nyt joillakin on jäänyt käyttämättä 25...

taitavaa...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Kaivanto
Olen aivan neuvoton.
Neuvo:
Lisää hivenen moottoriöljyä ja yksi ruuvi. Sitä toista ruuvia voit löysätä, reunimmaisen voi ottaa kokonaan pois.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyihän se nyt sitten käydä testaamassa, kun siellä on kaikki muutkin jatkoaikalaiset käyneet. Noin 20 minuutin tuskaisen keskittymisen jälkeen 134 sieltä sitten räpsähti. Ei kyllä yhtään pidempään kyseisiin palikoihin jaksaisi kyllä keskittyäkään. Yllättävän paljon Jatkoajassa on kuitenkin keskivertoa fiksumpaa porukkaa...
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
139 pinnaa ja aikaa vierähti 11 minuuttia. Loput kolme meni arvalla pienen ihmettelyn jälkeen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Euroviisutyylillä...

-Guud iivning, Istanbul.

-Guud iivning, Helsinki. Mei wii hääv tö risalts of tö finis zöri, pliis?

-Jees, hiö aa tö risalts of tö finis zöri:

"Iker, wanhandredändtwenttifoo points... l´Ikeer, saantvääntkatröpuään. Hiö wöö tö risalts of tö finis zöri."

-Tänk juu foo tö risalts of tö finis zöri.

Eli, 124 pistettä. Jatkoajan tyhmempää kastia, yllätys pyllätys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös