Ti 31.10.2006 JYP - Blues

  • 14 386
  • 121

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelleenkin leijun eilisen pelin takia.
Se oli hyvä (Ässät -JYP vieraspeli nro 210) mutta jonkun verran on pelko perseessä että se oli vain vastaisku kaikille niille jotka luulivat että:
T Kovanen tapaus kertoi joukkueen ongelmista.
Itse pelistä odotan 3-pisteen voittoa koska:

JYP voittaa aina ja muilla joukkueilla ei ole mitään mahdollisuuttakaan.

Ainoa mikä voi meiltä voiton viedä on Ikävä tuomari tai Bluesin ylivoimapeli (sama asia)

"Onko tonni paljon vai vähän?"
Tiistain peli on minun JYP:n peli nro 1000.
 
Viimeksi muokattu:

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Bluesin viimeiset kaksi peliesitystä ovat olleet vähintäänkin sekavia. Pelin sisällä on hiukeita tason nousuja. Toisaalta taso, josta on noustu, on ollut umpisurkea. Tasakentällisin maaleja ei juuri ole pystytty tekemään, vaikka Lukkoakin vastaan avopaikkoja oli 2 tai 3. Ylivoima on yskinyt pahemman kerran. Siitä huolimatta saldona on neljä pistettä, joten johonkin voi kai olla tyytyväinen.

Puolustuspää on sitävastoin toiminut hyvin. Viimeisessä kuudessa pelissä on päästetty kahdeksan maalia. Tästä voisi päätellä, että JYP ei pääse kurittamaan Bluesia aivan samalla tavalla kuin viimeksi Espoossa.

JYP on aina vaikea pala. En kyllä käsitä miksi. JYPillä on makea vierasvoitto alla, joten Kovasen lähtö herätti joukkueen ainakan hetkellisesti. Ässät oli raporttien mukaan aivan vastaantulija. Mielenkiintoista nähdä miten Blues-apu Källarsson pelaa. Hyvä, että mies saa vähän pelituntumaa siltä varalta, että Bluesilta loukkaantuu puolustajia.

Mielestäni Bluesilla on kaikki eväät JYPin katoon, jos oma peli, etenkin liike, on omalla tasolla ja jäähyaitiosta pysytään poissa. Toinen on ehkä seurausta ensimmäisestä. Tärkeintä on kuitenkin tehdä paikasta maali. Tässä voi auttaa Sinuhen kuumennus. Lukko-ottelussa Rajamäki tuijotti Myllyniemeä silmiin puolen metrin päästä koko ylivoiman ajan. Olisiko siinä Bluesin mahdollisuus?
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kapo 00 kirjoitti:
"Onko tonni paljon vai vähän?"
Tiistain peli on minun JYP:n peli nro 1000.

Melko hienoa Kapo, hieno suoritus sulta, toivotaan onnistunutta peliä!

Melko mielenkiintoinen tiistai-illan peli tulossa, Kovas-pommin jälkeen ensimmäinen kotipeli, 2 uutta miestä esiintyy myös JYP-paidassa, tai ainakin toivon niin, eiköhän Hannus jo ehdi mukaan tuohon peliin.
Ja Tomi Källarssonille varmaan myös mielenkiintoista kohdata Blues hippoksella JYP-paidassa, saa nähdä saako mies jatkoa tämän viikon pestiinsä, kuulemma mukaan ihan varma perussuoritus mieheltä Porissa.

Sitten viimesen Blues pelin jossa voitettiin Espoossa 5-0, siitään Blues on saanut miehiä telakalta ja peli on parantunut selkeesti joten varmaan tiukemmille joudutaan jos halutaan se 3 pistettä tällä kertaa, Blues lähtee otteluun ennakkosuosikkina. Mielenkiintoista myös nähdä pääseekö A.A pelaamaan tutussa paikassa vaiko ei.

Kokoonpanoja odotellessa...
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tästä kolmea pistettä pitää odottaa, välillä soisi kotivoitonkin tulevan että niitä katsojiakin vielä hallille löytäisi. Voitto voisi napsahtaa vaikka ihan Kapon komean tuhannen JYP:n pelin kunniaksi!

Mielenkiintoa nostattaa Hannuksen tulo, toivottavasti pelaa jo huomenna. Kokoonpanoja odotellessa tosiaan... Jatkaakohan Tuokkola maalissa...
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähtökohdat tähän matsiin ovat vaihteeksi ihan mukavat. Pukukopista on poistunut pari 'ongelmaa' ja peruspeli on vaihteeksi ollut parissa viime pelissä kuosissaan. Vastassa siis neljä viimeistä otteluaan voittanut Blues, joten pistetäänpäs vaikka tuo voittoputki poikki? Vähämaalista saattaa taas olla, kun molemmilla joukkueilla on kaksi hyvää maalivahtia. Periaatteessa toivoisin Tuokkolan jatkavan maalilla. Pitäähän nollapeli jotenkin palkita?
Kapo 00 kirjoitti:
"Onko tonni paljon vai vähän?"
Tiistain peli on minun JYP:n peli nro 1000.
Täytynee onnitella, kun tuntuu olevan eräänlainen juhlaottelu sinulle. Eihän tuo mikään ennätys ole, mutta mahtava määrä JYPin pelejä joka tapauksessa. Ei muuta kuin selvänä peliin? No, vitsivitsi. Itselläni ei ole mitään hajua näkemieni JYPin pelien määrästä, mutta määrällä ei sinänsä olekaan väliä minulle.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Varmat pisteet! Kovanen ei häslää kentällä, joten vain 3 pistettä tyydyttää! Koti voittoa tukee myös tuttu itkuvirsi: "Blues pettää aina!" Jypillähän on paljon kovempia nimiä joukkue täynnä (Yeah right)!

Plussaa Jyp:n riveissä:
Nyt ykkös YV:n uusi pyssy Niskavaara sai pistehanat auki!
Tuokkola osaa pelata! (Toivottavasti on maalinsuulla)
Hannuksen mukaan tulo aiheuttaa kilpailua pelipaikoista, joten hyökkääjiltä taitaa löytyä astetta enemmän yritystä.

Varma ykkönen lapulle!
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Korppi kirjoitti:
Vähämaalista saattaa taas olla, kun molemmilla joukkueilla on kaksi hyvää maalivahtia. Periaatteessa toivoisin Tuokkolan jatkavan maalilla. Pitäähän nollapeli jotenkin palkita?

Veikkaan, että tulee tiukka peli jos Wallinheimo maalissa, mut jos tämä Tuokkola siellä nollapelin jälkeen jatkaa, voi tulla rumatkin lukemat tyylin 0-5. Pellehyppyjen suomenmestarin torjuessa, ottelusta tulee tasaista 1,2-1,2 vääntöä. Wallinheimo on Bluessille aina paha. Eli toisin sanoen helppoa kauraa, jos Wallinheimo ei veny parhaimpaansa.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Dhearted kirjoitti:
Veikkaan, että tulee tiukka peli jos Wallinheimo maalissa, mut jos tämä Tuokkola siellä nollapelin jälkeen jatkaa, voi tulla rumatkin lukemat tyylin 0-5. Pellehyppyjen suomenmestarin torjuessa, ottelusta tulee tasaista 1,2-1,2 vääntöä. Wallinheimo on Bluessille aina paha. Eli toisin sanoen helppoa kauraa, jos Wallinheimo ei veny parhaimpaansa.

Miksi luulet, että Tuokkolan pelatessa homma menisi noin överiksi? Minä ainakin uskon, että Tuokkola pystyy torjumaan Bluesin siinä missä sinkkukin nykykunnossaan. Ellei paremminkin. Minä laittaisin Tuokkolan maaliin, mutta minähän en sitä päätä. Enkä myöskään sitä, keiden kanssa Hannus pelaa. Kokoonpanoja odotellessa...
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Humpauttaja kirjoitti:
Miksi luulet, että Tuokkolan pelatessa homma menisi noin överiksi? Minä ainakin uskon, että Tuokkola pystyy torjumaan Bluesin siinä missä sinkkukin nykykunnossaan. Ellei paremminkin. Minä laittaisin Tuokkolan maaliin, mutta minähän en sitä päätä. Enkä myöskään sitä, keiden kanssa Hannus pelaa. Kokoonpanoja odotellessa...

Osittain siksi, että Tuokkolalla on takana helppo nollapeli Ässistä (joka ei ole mittari mihinkään suuntaan), joka ei välttämättä tee hyvää todelliseen otteluun. Toiseksi siksi, että joukkueella on helppo murskavoitto Ässistä ja itseluottamus ehkä liian korkealla. Maalinvahdin vaihdolla voitaisiin herätellä joukkuetta
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kapo 00 kirjoitti:
Edelleenkin leijun eilisen pelin takia.
Se oli hyvä (Ässät -JYP vieraspeli nro 210) mutta jonkun verran on pelko perseessä että se oli vain vastaisku kaikille niille jotka luulivat että:
T Kovanen tapaus kertoi joukkueen ongelmista.

Nii-in, yhden matsin voitto tuollaisen tapahtuman jälkeen ei vielä kerro muuta kuin sisuuntuneesta joukkueesta. Vähän sama kuin valmentajavaihdosten jälkeen, jolloin aika usein joukkue herää hetkellisesti, mutta palaa aika nopeasti tylyyn arkeen. Erinomaisena esimerkkinä tästä myös tämän kauden SM-liigassa toistaiseksi ainoana joukkueena koutsiaan vaihtanut KalPa.

Todellisesti JYPin nykytilanne JKL (=jälkeen kapteenin lähdön) mitatataan vasta tällä viikolla, kun vastassa on kolme sarjataulukossa selvästi ylempänä olevaa joukkuetta. Oma kutinani on sellainen, että ainakin tämän matsin ajan "kuherruskuukausi" jatkuu ja Bluesin voittoputki napsahtaa poikki.

Korppi kirjoitti:
Itselläni ei ole mitään hajua näkemieni JYPin pelien määrästä, mutta määrällä ei sinänsä olekaan väliä minulle.

Samat sanat. Näkemieni vierasotteluiden määrän pystyisin vielä ainakin lähes oikein laskemaan, kun omaan sen verran hyvän muistin ("Kapo 00":n vierasmatseista keräilemiä "otteluesitteitä" ei minulla ei ole yhtään), mutta kotipelien määrästä onkin jo liki mahdoton sanoa juuri mitään.

Sen voi kuitenkin todeta, että kun joukkue on JYP, niin ainakaan laatu ei ole ollut kummoinen. Minulle kun tärkeintä JYPin otteluissa on suosikkijoukkueeni voitto eikä esim. pelin taso.

Joka tapauksessa hyvä suoritus Kapolta tuo 1000:s näkemänsä JYPin peli. Nimimerkkiin/fanipaitaan yksi nolla lisää? :)
 
Viimeksi muokattu:

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Dhearted kirjoitti:
Toiseksi siksi, että joukkueella on helppo murskavoitto Ässistä ja itseluottamus ehkä liian korkealla. Maalinvahdin vaihdolla voitaisiin herätellä joukkuetta

Uhh, tuskinpa siellä hirveästi henkseleitä paukutellaan yhden voiton jälkeen, toivottavasti ainakaan. Eiköhän tässä olla kuitenkin melkoisessa suossa rämmitty ja sen varmaan joka jätkä joukkueessa ymmärtää... Itsekin ehkä toivoisin näkeväni Tuokkolan maalin suulla, varsinkin jos Sinkku ei ole ihan täysissä ruumiin ja sielun voimissa..
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Tiistai illan tasonmittari sanoisin minä. Ässillä on pakka niin sekaisin ettei siitä kannata tehdä paljoa johtopäätöksiä. Mitä maalivahtitilanteeseen tulee niin Ässillähän ei varsinaisi vaarallisia/hyviä maalipaikkoja lauantain pelissä. Heti perään täytyy todeta, että tämän kauden toinen maalivahtimme on huomattavasti tasokkaampi kuin edellinen.

Mitä tulee huomisen peliin niin toivottavasti Hannus depytoin Hippoksen illassa ja niinkuin yleensä on trendinä ollut naputtaa ainakin yhden maalin, se on sitten taas arvoitus, että pystytäänkö yhtä maalia parempaan suoritukseen.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hypodermic kirjoitti:
Uhh, tuskinpa siellä hirveästi henkseleitä paukutellaan yhden voiton jälkeen

Niinpä. Varsinkaan kun ainakaan minä en laske 5-0 -lukemia miksikään murskavoitoksi, kuten "Dhearted". Selvä voitto se on, mutta ei murskavoitto.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ensiksi alkuun Kapolle suuri hatunnosto, kunnioitettava suoritus!

Samoilla linjoilla monen muun kanssa, huomenna Hippoksella on edessä testi sille, auttoiko Ässä-voitto JYP-junaa raiteilleen, vai käykö samallalailla kuin KalPa-voiton jälkeen. Sarjasijoitus on huono, mutta tilanne paranee ihmeellisesti jo yhdellä-kahdella voitolla.

Mielenkiintoa huomenna lisää tietysti Hannuksen JYP-debyytti mikäli mies hurrikaanipaidan päälleen pukee. Pelaamisen voisi olettaa riippuvan siitä, millaiseksi JYP-valmennusjohto näkee miehen pelituntuman, tosin edellisestä pelistä on vain viikko aikaa.
Myös Källärsson esittäytyy uudelle kotiyleisölleen. JYPiltä puuttuu ainakin Kangasniemi ja Grünnin pelaamisesta ei ole tietoa.

Pilliin vislailee Mika Sinkkonen, joten taas nähdään uusi tuomari JYPin peleissä tällä kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Mielenkiintoinen ja tasainen peli tulossa. Saa nähdä miten Källarsson pelailee hurrikaanipaidassa.

Bluesilla on 4 pelin voittoputki alla, se lupaa hyvää. Parempaan peliin on pystyttävä kuin Ilvestä ja Lukkoa vastaan.
Onko JYPin sisällä asiat kuinka sekaisin, voittoa Ässistä ei voi pitää minkäänlaisena mittarina.

Eiköhän Blues tämän vie, jatkoajalla tai rankkareilla.

EDIT: Kapon juhlapelille nostaisin hattua jos sellaista käyttäisin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kapo 00 kirjoitti:
"Onko tonni paljon vai vähän?"
Tiistain peli on minun JYP:n peli nro 1000.
Onneks olkoon Kapo, on kyllä huikeat lukemat. Minä jään jokusen sata noista lukemista vaikka olenkin ensimmäisen kerran käynyt Ässämatsissa ennenkuin Jyp edes pelasi liigaa. En ole kyllä edes ikinä laskenut monessako Ässien pelissä olen käynyt mutta jos karkeasti arvioidaan runkosarjassa noin 30 peliä/kausi. 90-luvun alussa oli enemmän ja vuosituhannen vaihteessa taas vähemmän niin siitä tulee sellaiset 600 matsia (vähän vielä pienensin lukua kun eihän koko aikaa ole ollut yli 50/peliä kaudessa) ja vielä semmoiset sata playoff tai harkkapeliä päälle niin kyllä minä varmaan jotain 300 olen perässä virhemarginaalilla +-50 ...

Blues 2,35 Unibetillä taitaa kuitenkin olla paras veto tähän matsiin. Jypin tarttisi antaa ainakin 2,70 että se olisi pelikelpoinen mielestäni.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Minulla ei nyt sen kummemmin muuta mutta kummallista että puhutaan kuitenkin Tuokkolan helposta nollasta kun kuitenkin oman havaintoni mukaan nollapelin helppouteen iso tekijä oli sekin että Tuokkola oli varma eikä pomputellut kiekkoja ihan mihin sattuu ja näin ei tarvinnut paljon reboundeistakaan huolehtia. Eihän Ässät välttämättä pelaamalla saanut pahoja paikkoja mutta jos joka kiekko putoaa niin siinä kiireesti syntyy ilmaisia hyviä paikkoja, nyt näin ei käynyt. Pekka jatkakoon.

Ei muuta kuin uusille tulokkaillekin vastuuta, Källarson oli hyvä pari Marttiselle lauantaina ja Hannukselle kaverit viereen jotka saavat kiekkoa vauhtiin ja ohjeena että vetoja kun paikka tulee. Näillä mentäköön sitten. Ja tekeehän Männikkökin toki sen syvyyshyökkääjälle ominaisen maalin.

Edit: Tulipahan mieleeni, eikö Bluesin vieraspeleistä tule selostusta mistään, ei edes miltään paikallisradion taajuudelta? Pitääkö tässä kuunnella merisäätäkin samalla, ei se kiinnosta, voinhan minä mennä tonne ulos kattomaan mikä se milläkin hetkellä on?
 
Viimeksi muokattu:

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Siis 1000 ottelua!!! Aika hyvä saavutus. Laskin -85 Liigan nousun jälkeen pelattu noin. 1140 sm-liiga ottelua. Kapo00 on tosin varmaan jo tätäkin ennen käynyt katsomassa jyp:n divari matseja joten peukkua sinne.

Näyttäs oleva A.Ahosella revanssin paikka tänään Hippoksella!
 
Viimeksi muokattu:

vsop

Jäsen
Köpi kirjoitti:
...Pilliin vislailee Mika Sinkkonen, joten taas nähdään uusi tuomari JYPin peleissä tällä kaudella.
Hyvä huomio. Mielestäni Sinkkonen on näitä tuomareita, jotka ovat tehneet etukäteissuunnitelman tuomioistaan, näin olen itse tulkinnut aikaisemmin nähdyistä otteluista, joissa Sinkkonen on ollut pillipiipari. Ottelun tiimellyksessä JYPin pelaaja saa 2+10 min. laitataklauksesta, koska Sinkkoselta ei voi muuta odottaa pohjautuen etukäteissuunnitelmiin, jotka perustuvat siihen, että tuo pelaaja voidaan laittaa huoletta jäähylle ilman turhia purinoita. Toivottavasti on parempi kuin Laaksonen, Kruus tai Vuohtoniemi tällä kaudella. Epäilevin mielin suhtaudun Sinkkoseen.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Blues tänään:

30 Bernd Brückler, Maalivahti
31 Ari Ahonen, Maalivahti AK

1. kenttä
3 Santeri Heiskanen, Vasen puolustaja AK
2 Juha Gustafsson, Oikea puolustaja AK
17 Ladislav Kohn, Vasen laitahyökkääjä AK
48 Kent Manderville, Keskushyökkääjä AK
26 Jari Tolsa, Oikea laitahyökkääjä AK

2. kenttä
8 Kimmo Pikkarainen, Vasen puolustaja
42 Arto Laatikainen, Oikea puolustaja
13 Markku Hurme, Vasen laitahyökkääjä
39 Ville Viitaluoma, Keskushyökkääjä
75 Martin Kariya, Oikea laitahyökkääjä

3. kenttä
14 Tuomas Eskelinen, Vasen puolustaja
34 Ismo Kuoppala, Oikea puolustaja
18 Erkki Rajamäki, Vasen laitahyökkääjä
78 Kari Kalto, Keskushyökkääjä
71 Mikko Laine, Oikea laitahyökkääjä

4. kenttä
80 Samuli Suhonen, Vasen puolustaja
85 Toni Kähkönen, Oikea puolustaja
19 Mikko Lehtonen, Vasen laitahyökkääjä
12 Joni Töykkälä, Keskushyökkääjä
28 Semir Ben-Amor, Oikea laitahyökkääjä

Ahonen maalissa ja kokoonpanossa 8 puolustajaa. Muuten samat kentälliset kuin Lukkoa vastaan. Ahosen soisin nyt onnistuvan kasvattajaseuraansa vastaan. Se tekisi miehen itseluottamukselle varmasti hyvää. Saapa nähdä kumpi saa enemmän peliaikaa 4. puolustajaparissa.

JYP on saanut muutaman uuden kaverin ruotuun. Kotisivut kertovat Bluesin lainamiehestä seuraavaa: "Källarsson tunnetaan oman pään luotettavana luutijana, joka ei juuri pisteillä juhli. Alkukauden otteluistaan Källarsson keräsi vain yhden pisteen, mutta plus-miinus-saldo oli kolme pykälää plussan puolella. Sujuvasti liikkuva puolustaja on alustavasti lainalla marraskuun 4. päivään saakka." Sujuvasti liikkuva? Häh? Tomi Hannusta on vaatimattomasti verrattu Chlubnaan. Sillä erotuksella tietysti, että Hannus on vähän teknisempi. Joopa joo.

Unibetin kerroin Bluesille on kyllä hyvä ja sitä on pakko pelata. Toivottavasti tulee rahaa (ja pisteitä).
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
1. Kenttä

#17 Jääskeläinen - #15 Hytönen - #23 Louhivaara
#58 Marttinen - #8 Källärsson

2. kenttä

#81 Filppula - #29 Vänttinen - #14 Männikkö
#7 Niskavaara - #5 Huczkowski

3. kenttä

#39 Sipiläinen - #37 Niemi - #38 Piiroinen
#33 Salmu - #36 Forsberg

4. kenttä

#12 Alanen - #28 Lahti - #16 Piispanen
#40 Hannus - #22 Tenkanen

#18 Tuokkola (#72 Wallinheimo)

Hannus siis 13.hyökkääjä, toivottavasti saa peliaikaa. Mutta voi luojan jumala tuota neloskenttää, mitä pahaa Lahti on tehnyt, että joutuu noiden kahden velttoperseen vieressä pelaamaan. Eikä tuon kakkosketjunkaan oman pään hoitaminen kauheasti luottamusta herätä.

Koivu, Rahikainen, Grünn ja Kangasniemi pois.
 
Viimeksi muokattu:

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Mikäs vitun idea on laittaa Hannus ylimääräiseksi hyökkääjäksi!!!!!!!! Toiseksi millä perusteella Louhivaara on laitettu ykköseen???
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ton neloskentän vois kyllä huoletta vaihtaa niin, että Hannus ja Tenkanen nostettais pelaamaan ja Alanen ja Piispanen puotettais tonne vilttiin, siinä ois heti suht hyvä ketju kasassa, Tenkanen-Lahti-Hannus. Jännä nähä miten toi Vänttisen ketju toimii, olikos se kasassa jo Porissa?

Ei kyllä taaskaan tiedä yhtään mitään peliltä odottais, no toivottavasti tulis kolme pistettä.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Hukkaviiva kirjoitti:
Jännä nähä miten toi Vänttisen ketju toimii, olikos se kasassa jo Porissa?

Kolme ensimmäistä ketjua pelasivat noissa muodoissa jo Porissa jossa jokaiselle saldoksi kertyi tehty maali, eli enpä näe syytä miksi hajottaa. Ykkösketju on hauska, siinä ei ainakaan työnteko lopu kesken.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös