Ti 26.1.2021 HPK - Kärpät

  • 4 118
  • 69

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kelaa kuunnella tota mikromanagerointia 60 peliä ja treenit kaudessa päälle. NHL:ssä naurettais ulos tollanen koutsi joka ei luota omaan valmentamiseensa ja pelaajiin, vaan pitää mikromanageroida kaikki vaihdot yms. Toi syö itsensä todella todella nopeasti.
Kyllä! Katsokaa NHL:n valmentajia. Katsokaa Jukka Jalosta tai vaikkapa Jussi Ahokasta. Ei siellä huudeta pelaajille kurkku suorana mitä tehdä missäkin tilanteessa. Pelaajien pitäisi itse tietää, mikä pelitilannevalinta pitää missäkin tilanteessa tehdä. Se on valmennuksen tehtävä!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllä! Katsokaa NHL:n valmentajia. Katsokaa Jukka Jalosta tai vaikkapa Jussi Ahokasta. Ei siellä huudeta pelaajille kurkku suorana mitä tehdä missäkin tilanteessa. Pelaajien pitäisi itse tietää, mikä pelitilannevalinta pitää missäkin tilanteessa tehdä. Se on valmennuksen tehtävä!
En tiedä oliko viestisi sarkasmia, vai ei, mutta sen takia minun käsittääkseni siellä treeneissä treenataan sitä peliä, että ne pelaajat oppisi itse pelaamaan ja valmentajan pitäisi mahdollisimman vähän joutua ohjaamaan niitä. Se käsittääkseni myös kasvattaa niistä parempia pelaajia kun ne itse oppii paremmiksi tunnistamaan niitä tilanteita. Mutta jokainen taaplaa tyylillään, olen vain aina ihmetellyt tuota. Lisäksi aika vahva on Mannerin track record kuitenkin, että vaikea on sinällään tuomita.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä oliko viestisi sarkasmia, vai ei, mutta sen takia minun käsittääkseni siellä treeneissä treenataan sitä peliä, että ne pelaajat oppisi itse pelaamaan ja valmentajan pitäisi mahdollisimman vähän joutua ohjaamaan niitä. Se käsittääkseni myös kasvattaa niistä parempia pelaajia kun ne itse oppii paremmiksi tunnistamaan niitä tilanteita. Mutta jokainen taaplaa tyylillään, olen vain aina ihmetellyt tuota.
Ei ollut sarkasmia. Tätä juuri yritin sanoa: pelitapa harjoitellaan treeneissä, ja pelin aikana korjataan ne virheet mitä huomataan. Ei huudella pelaajille jokaisessa tilanteessa, että mitä pitäisi tehdä.
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
"Jossa kurkkaa! Jossa kurkkaa Arto Laatikainen!"
 

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Maalitykki Lada vie kerhon johtoon.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei ollut sarkasmia. Tätä juuri yritin sanoa: pelitapa harjoitellaan treeneissä, ja pelin aikana korjataan ne virheet mitä huomataan. Ei huudella pelaajille jokaisessa tilanteessa, että mitä pitäisi tehdä.
Tästä olemme täysin samaa mieltä. Tosin vaihtasin vaikka heti patsas Mattiin.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Ehkä ihan hyvä, että tuomio jäi tuohon kakkoseen. On noista joskus arvottu vitosiakin ja se olisi kyllä ollut kaamea virhe jo.
 

Benkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, NUFC
Sääntö: ” Myöhästynyt taklaus. Kun kiekko on selkeästi ammuttu/syötetty pois, vastustajaa ei voi taklata, etenkin jos pelaaja on haavoittuvassa asemassa ja taklaajalla on mahdollisuus jättää taklaamatta.”

No, Byyriström kuittasi sikailun.
Tämä oli kyllä ensimmäinen kerta kun itse nään tälläisen vihellettävän. Onko joku muu todistanut näitä?
 

Äimänkäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät suoritukset ja Kerttu
Juu ihan sika. Hyvä ettei vastustaja kuollu kentälle. Hieno sääntö ja tosi hyvä ettei jätetä tulkinnanvaraa niin saadaan nää pois. Siellähän voi olla lapsia kattomassa.

Tiedän mitä säännöllä yritetään kitkeä pois ja se ei mielestäni ole kyllä tämä tapaus. Mutta kaikkien taklausten kitkeminen toki vähentää loukkaantumisriskiä, että antaa mennä vaan. Ei tosta nyt enää paljoo vähempää viihdyttävää pysty tekemään.

Tämä oli kyllä ensimmäinen kerta kun itse nään tälläisen vihellettävän. Onko joku muu todistanut näitä?

Muistaakseni jonkun vuoden takaisissa junnukisoissa näitä alettiin viheltää enemmänkin?
 
Suosikkijoukkue
HPK
No perkele, itse ollut kokoajan siinä uskossa, että pelaaja katsotaan vielä kiekolliseksi kun syöttö juuri lähtenyt lavasta.

Onhan se edelleenkin, mutta "aika" on lyhyempi milloin luetaan kiekolliseksi. Todella tulkinnanvarainen sääntö, mutta pääosin tuo on mielestäni vihelletty oikein.
 

OPEX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Melkoista jääkiekkoilun riemukulkua molempien peli. Kerhon peleissä tähän on jo tottunut, mutta että kärpätkin alentunut tälle tasolle.

Ei kyllä ole kuin (hyvät) muistot parin kauden takaa jäljellä niistä kekkereistä.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei kyllä ole kuin (hyvät) muistot parin kauden takaa jäljellä niistä kekkereistä.
Olihan muuten hyvää lätkää silloin! Materiaali vastaan pelitapa, näin kärjistetysti. Pelitapahan sen lopuksi ansaitusti voittikin.

Ehkä joskus sitten taas.
 

OPEX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olihan muuten hyvää lätkää silloin! Materiaali vastaan pelitapa, näin kärjistetysti. Pelitapahan sen lopuksi ansaitusti voittikin.

Ehkä joskus sitten taas.
Pitää toivoa, mutta kerhon osalta matka sinne asti on kyllä auttamattoman pitkä. Kärpät saa varmasti koneiston käyntiin viimeistään ensi kaudella.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät saa varmasti koneiston käyntiin viimeistään ensi kaudella.
Olet hurjan optimistinen. Kärppiä valmentaa ensi kaudella ensimmäistä kauttaan päävalmentajana aloittava Lauri Mikkola. Varmuus on kaukana.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: OPEX
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös