Shejbal kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään sääntöjen vastaista, joten siitä vaan muutkin kopioimaan. Samahan se on miten sitä maskia tekee, kunhan vaan ei koske maalivahtiin. Lähes joka ainoan pelin jälkeen kuulee vastustajan "leiristä", että "Komarov saa vielä/ansaitsee joskus turpaansa", mutta jostain kumman syystä tuota turpaanvetäjää ei koskaan siellä pelin aikana näy. Sinänsähän olisi ihan ok, jos joku Leksaa haluaisi niistää. Leksa varmasti tiedostaa tämän itsekin.
Ei siinä tosiaan mitään sääntöjen vastaista ole, ja siksi tuomarit eivät siihen voikaan puuttua. Aina säännöistä löytyy joitain porsaanreikiä joita käyttämällä voi esimerkiksi vahingoittaa vastustajan pelaajia sääntöjen mukaisesti. Mielestäni tuo Komarovin maskipelaaminen vaan menee sen rajan yli, jota ei tässä lajissa saisi ylittää, ns. kirjoittamattomien sääntöjen rikkomista siis. Olisi siis toivottavaa että hän saisi myös rottailustaan maksaa. Pelin pysyminen mahdollisimman siistinä perustuu kuitenkin myös pelaajien väliseen kunnioitukseen. Kyllähän sitä jokainen voisi vaikka "vahingossa" astua luistimellaan kaverin nilkan päälle (kuten tuomo ruudulle kävi viime kaudella) ja sitten jannua sairaslomalle loppukaudeksi tai pahimmassa tapauksessa ura loppuu....luistimilla tapahtuvia vahinkoja ei säännöissä erikseen kielletä, joten onko ne sitten oikein? Yleensä kun joku päättää ylittää tiettyjä rajoja, hän provosoi myös muita tekemään niin, eikä se ole mikään tervetullut nokituskilpailu. Voisihan siihen maalivahdin eteen mennä vetämään vaikka haarahyppyä ja laulamaan ukko-nooaa.
Komarov varmasti itse tiedostaa että jotain saattaa tulla, ja minä toivon että jotain tuleekin, ennen kuin hän alkaa miettimään että saa tehdä ihan mitä vaan. Kyllähän Leo saattaa välillä "vahingossa" kaatua ja valua täydellä vauhdilla päin maalivahtia, jos maalivahti sattuu olemaan liekeissä. Onko se sitten oikein, kun tasapainon menettämistä ei ole vielä säännöissä kielletty?
Liiga on ihan itse luonut tämän ongelman ottamalla puolustajilta työkalut pois maalin edustalla. Pelaajaa ei saa viskoa siitä helvettiin kuten ennen, joten pienikokoinenkin rotta voi siinä pelleillä ja filmailla kuinka paljon huvittaa ja jos kosket niin menet itse jäähylle. Ei Komarovia voi syyttää sääntöjen typeryydestä, mutta hän on kyllä itse vastuussa niiden väärinkäytöstä pelin henkeä vastaan. Valitettavasti liiga on tehnyt mahdollisimman hankalaksi sen, että yhteisö itse pitäisi pelin puhtaana, sanktioimalla kurinpitotoimenpiteet (tappelut). En itsekään ole mikään tappelujen ystävä, mutta niillä on pieni paikkansa kaukalossa, ja tämä on yksi niistä paikoista.
Levonen entisenä pelaajana ilmeisesti tajuaa millainen temppu on kyseessä, ja miten se vaikuttaa pelin siisteyteen, ja siksi sanoi Komaroville etukäteen jossain pelissä että jos hanskamaskia tulee niin 10 minuutin käytösrangaistus paukkuu aina. Siitä propsit Levoselle, hänen tehtävänsä on pitää peli reiluna ja mahdollisimman siistinä.