#28 kirjoitti:
No perustan väitteen pitkän ajan kokemuksiin siitä, että kun tulee puhe taklauksista ja tappeluista niin kärppäfanien kommentit menevät ihmeelliseksi kitinäksi pisteistä ja niiden tärkeydestä. Tämänkin pelin joku kerkesi jo tuomita suorastaan tylsäksi katseltavaksi. Itse kun taas näin pelin viihdyttävänä, niin en keksi mistä muusta näinkin iso kontrasti syntyisi.
Haha.. Nyt olisi tipahtanut kahvit näppikselle, jos kuppi olisi kädessä ollut.
Kyllähän joka jengin kirjoittajat kirjoittavat pisteiden merkityksestä. Etenkin tiukkojen matsien jälkeen. Siivutit muuten kätevästi argumentit kirjoituksestani, mutta ne olivatkin verhoiltuna huonoon sarkasmiin. Yritänpä uudelleen..
Kärpät on parina viime vuotena pyrkinyt olemaan kiekkoa hallitseva joukkue. Tämä alentaa taklaus määrää automaattisesti, koska pelissä saa taklata vain ns. kiekollista pelaajaa. Sitten taas, kun kiekkoa ei ole, niin äijiin ajellaan kuten muissakin joukkueissa. Tosi kovia pommittajia ei joukkueessa ole ja taklauksien hakeminen ei ole itse tarkoitus. Samalla tavalla kuten Ilveksellä eilen eli yhden tapauksen takia, minkä jälkeen jokainen taklaa eikä välitä kiekosta, on tämä käynyt kärpillekin.. ja varmasti kaikille muillekin sm-liiga jengeille. Vai onko Ilves kunnostaunut eritoten fyysisessä pelissä viime vuosina? Itse taivun sille kannalle, että Ilves pelaa siinä suhteessa melko peruskiekkoa.
Sitten tuohon kitinään. Pitäisikö puhua tappeluista, jos niitä ei pelissä ole? Itse en muista tappeluja piru ties kuinka pitkän ajan taakse. Olisiko Smyth tapellut pelikaania vastaan viimeksi? Haku toiminnalla löytänet sen ketjun itkut varmasti. Taklauksista tulleet "itkut" ovat myös aika vähissä. Parikin ketjua luettuani, löydän 1-2 kärppäkirjoittajaa, jotka ovat jonkin tapahtuneen ottaneet raskaammin tapahtumat ja jotka loput ohittavat lähinnä olan kohautuksella, koska tällaisessa pelissä nyt taklauksia tulee ja joskus kolahtaa. Toki.. ketjun loppuun joku toteaa, kuinka kärppäkirjoittajat itkee näitä, mutta kyllähän tuollainen teksti löytyy monesti ennen kuin kukaan on ehtinyt edes itkeä.
Ja mitä tulee eiliseen peliin, niin mitä JA:sta olen lukenut kirjoituksia Ilves peleistä ja muutaman nähnytkin, niin eihän ne mitään erityisiä juhlatapahtumia pelillisesti ole olleet. Monta hyvää ja vauhdikasta (jopa kovaa.. apua, tarkoitinko fyysistä peliä?!) on varmasti moni tällekin kaudelle nähnyt ja jos tuo yksi peli ei jonkun mielestä ollut erityisen hyvää kiekkoa niin siihen saattaa olla syynä jokin muu kuin pelin intensiteetti tai fyysisyys. Toiset katsovat myös muutkin kuin taklauksia. Tämä ei kuitenkaan sulje pois sitä, että niitä tällainenkin kirjoittaja haluaisi nähdä.