Ti 22.10.2013 Blues - SaiPa

  • 16 212
  • 92

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Hienoa provoa espoolaisilta voitetun pelin jälkeen. Asialinjalla on tainnut pysyä vain nimimerkki "Pavlovin Koira".

No just tietty näin. Itse laskin 2 jotka voi laskea provoilijoiksi, kerro toki lisää? Vai provoilinko kenties minäkin kun totesin ettei Saipan pelaajilla kasetti kestänyt?
 

rainman

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olihan hieno urheilutapahtuma.

Kaikki alkaa heti hienosti kun puolityhjään halliin ei vaan saa lippua ostettua. Todella paljon ihmisiä oli ulkopuolella kun ottelu oli jo alkanut. Isossa hallissa porukaa vähän yli 4000, joku tuossa yhtälössä mättää. Luulin tilanteen vähän helpoittavan kun lipunmyynnistä tuli tyttö ulos ja tarjosi lippuja mutta vain perhelippuja. Kysyin kohteliaasti olisiko normilippuja tarjolla niin tyttö katsoin ensin pitkään ja sitten nauraa murahti että ei tieteenkään. Kai sitten kysyin jotain todella tyhmää ja ennenkuulumatonta.

Erätauolla yritin soittaa, mutta se ei kuulemma vieressä istuneiden mukaan onnistu koska pienessä tilassa on niin paljon ihmisiä. Jännä että muualla onnistuu, esim nordiksella vaikka vanhempi halli niin ei mitään ongelmaa. Korjatkaa joku ihmeessä että tuo oli vain oman puhelimen tilapäinen vika ja sain väärää tietoa koska eihän tuo nyt nykypäivänä voi noin mennä.

Yleensä katsomoon ei pääse pelin ollessa käynnissä. Tämä on asia joka itseää harmittaa kun bissetauko venähtää, mutta kyllä siihen näköjään ihan syynsä on. Aika paljon nimittäin vitutti ihmisten valuminen paikoilleen milloin sattui kun järjestysmies loisti poisssolollaan. Ei näkynyt jannua koko pelin aikana. Myöskin asia johon en ole aikaisemmin törmännyt.

Peli pelinä oli heikkotasoista, mutta kuitenkin SaiPalla ihan kohtuu hallussa kunnessa Liivik torppasi Markkasen. Giliati sai KalPaa vastaa pelirangaistuksen kun Tuokkala heitti jurkat polven hipaistua Tuokkolaa. Ei jäähyä ja kaikilla hyvä mieli? Väärin. Kyllähän tuo tilanne käänsi pelin. Hetkeä myöhemmin taas oli Bluesin kaverilla asiaa Markkasen alueelle josta Jussi ei ymmärrettävästi enää pitänyt mutta se olikin jo kakkosen arvoinen teko se.

Sellainen kiekkopeli tällä kertaa....
 

Jäämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Borussia Dortmund, Sympatiat HIFK:lle
No just tietty näin. Itse laskin 2 jotka voi laskea provoilijoiksi, kerro toki lisää? Vai provoilinko kenties minäkin kun totesin ettei Saipan pelaajilla kasetti kestänyt?

Et provoillut. Myönnän suoraan etten lukenut jokaista aiempaa viestiä ennen kirjoittamista.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Minkälainen voitto sulle kävis? Yksinkertanen juttu, voitosta saa kolme pistettä tappiosta nolla.Tyylipisteitä ei jääkiekossa kai vielä jaeta?? Jengi alkaa vihdoin heräillä, ja saada jotain aikaan niin ei. Aina pitää analysoida ja valittaa. Musta pahin ongelma on alkukaudesta ollu tappiot.

Voitto on se asia, johon pitää tähdätä. Voitto tulee sen seurauksena, että tehdään enemmän maaleja kuin vastustaja. Tällöin tekemisen pitäisi kohdistua siihen, että kaava p(omien maalien määrä > vastustajan maalien määrä) > 0,5. Ja olen tyytyväinen voittoon silloin, kun myös tuo kaava toteutuu, koska silloin on oletettavissa, että pitkässä juoksussa voittoja tulee enemmän kuin tappioita. Tämän hetken pelillä tuo kaava ei toteudu, joten voitot ovat vain sattuman aiheuttamia, joten en ole tyytyväinen pelaamisen tasoon tällä hetkellä.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Olihan hieno urheilutapahtuma.

Kaikki alkaa heti hienosti kun puolityhjään halliin ei vaan saa lippua ostettua. Todella paljon ihmisiä oli ulkopuolella kun ottelu oli jo alkanut. Isossa hallissa porukaa vähän yli 4000, joku tuossa yhtälössä mättää...

Tiistaisaipaksi 4100 oli jopa ihan hyvä yleisömäärä. Voisi olla tuhannen vähemmänkin. Mutta tuo lipunmyynti on tosiaan ainainen ihmetyksenaihe. Aina kun hallille tulen on siellä luukulla pitkä jono, oli itse ottelussa sitten väkeä 3000 tai 6000. Muistaakseni jonoja oli jo harjoituspeleissä. Joko lipunmyyntipisteitä on liian vähän tai sitten myynti hoidetaan jotenkin ammattitaidottomasti. Tai sitten molempia.

Voisi tietysti sanoa että mikseivät ihmiset osta lippujaan ennakkoon mutta en oikein jaksa uskoa että nimenomaan Espoon halliin ostettaisiin enemmän lippuja paikanpäältä kuin muualle. En ymmärrä.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ainakin sen yläkerran ravintolapalvelun voi laskea naurettavan puolelle. Yhdestä saa suunnilleen kaljaa, suklaapatukoita ja popcornia. Toisesta ei saa kaljaa, mutta hodaria tai nakkikuppia. Ja yhdestä taisi saada alkoholitonta ja alkoholillista olutta.

Kaikki kunnon ravintolapalvelut ovat alakerrassa tai Club-katsomossa. Olin karvalakkilipulla 402:ssa ja hohhoijaa. Se toinen yläkerta on parempi kuin tuo.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Erätauolla yritin soittaa, mutta se ei kuulemma vieressä istuneiden mukaan onnistu koska pienessä tilassa on niin paljon ihmisiä. Jännä että muualla onnistuu, esim nordiksella vaikka vanhempi halli niin ei mitään ongelmaa. Korjatkaa joku ihmeessä että tuo oli vain oman puhelimen tilapäinen vika ja sain väärää tietoa koska eihän tuo nyt nykypäivänä voi noin mennä.

Mulla on sama ongelma Baronalla Soneran liittymällä. En suostu uskomaan, että se johtuu mistäön ihmismäärästä kun vieressä kaverit käyttävät kännykkää. Itse en pääse edes nettiin puhelimella matsien aikana, aluksi epäilin jotain häröä faradayn häkkiä, mutta kai se vain sitten johtuu tosta liittymästä. Ihan mielenkiinnosta, mikä teikäläisen operaattori on?
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tiistaisaipaksi 4100 oli jopa ihan hyvä yleisömäärä. Voisi olla tuhannen vähemmänkin. Mutta tuo lipunmyynti on tosiaan ainainen ihmetyksenaihe.

4100 on todella hyvä yleisömäärä tiistaisaipalle, ottaen huomioon Bluesin rämpimisen. Tosin mikään erityinen kotiottelusuma ei nyt ole ollut, ja otteluohjelmaa pidän yhtenä tärkeimpänä selittävänä tekijänä ottelumäärissä.

Itsekin huomasin ensimmäistä kertaa, ettei järkkäriä ollut estämässä katsomoon pääsyä. Ehkä sinne sitten todella odotettiin jotain 3000 katsojaa, tai sitten... Tuota lipunmyyntiongelmaa en oikein ymmärrä. Useasti on jonoja (en tiedä onko aina) ennen pelin alkua. Mikäli jonoja on aina, niin toki jossain vaiheessa ihmiset ymmärtävät ostaa liput ennakkoon / tulla ajoissa paikalle. Tämä on sikäli fiksua, että hallimyynti lisääntyy ja lipunmyyntihenkilöstön määrä voidaan pitää pienenä. Jos taas jonoja on vain silloin tällöin, niin vaikuttaa vahvasti siltä, ettei seurassa ymmärretä otteluohjelman merkitystä lipunmyynnille. Ja se ohjelmahan on laadittu ihan persiilleen.

edit: Unohdin sanoa, että seisomakatsomon suoritus oli luultavasti huonoin koko kautena. Olen itsekin tähän osittain syyllinen. Tää peli ei vaan sytyttänyt.
 

Obloquy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bluesit, ManUtd, Jets
Mulla on sama ongelma Baronalla Soneran liittymällä. En suostu uskomaan, että se johtuu mistäön ihmismäärästä kun vieressä kaverit käyttävät kännykkää. Itse en pääse edes nettiin puhelimella matsien aikana, aluksi epäilin jotain häröä faradayn häkkiä, mutta kai se vain sitten johtuu tosta liittymästä. Ihan mielenkiinnosta, mikä teikäläisen operaattori on?
Itäinen Tontunmäki, osa Orionin kompleksista ja Tapiolan urheilupuisto ovat erityisesti Saunalahdelle ns. mustia aukkoja tuon toimivuuden suhteen. Tämä koskee siis 3G-verkkoa. Näin ainakin muutama kuukausi sitten Saunalahden aspa valaisi minua, kun kyselin jatkuvista toimintahäiriöistä tällä tietyllä alueella. Voi olla että Sonera kärsii vastaavista ongelmista.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Märkäsimo vois pysytellä feattaamassa niitä musiikkivideoita jos pelillinen anti on tuota tasoa.

En eläessäni ole nähnyt sellaista peliä kuin nyt missä SaiPalle tarjotaan sitä 3 pisteen voittoa kuin tänään. Oikeutetumpi pistejako olisi ollut joku muu kuin tämä mut kun ei maistu niin ei sitten. Molemmat joukkueet surkeita tänään. SaiPa nyt sen yhden maalin surkeampi. Toki jäähymääräkin oli aika surkuhupaisa,eipä niitä pelejä boksista voita.

Tommi Huhtalan kelpuuttaisin koska vain keltamustiin.
 

Twentyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Hirveä peli molemmilta joukkueilta, mutta kolme pistettä kelpaa oikein mainiosti. Ensiksi täytyy ihmetellä sitä, että Aholla on ollut nyt 18 peliä aikaa reagoida jotenkin siihen, ettei Blues osaa tuoda kiekkoa edes alueelle ylivoimalla, mutta siltikään mitään ei tapahdu. Toki koostumuksia viilattiin eilenkin jonkin verran, muttei se siltikään poista sitä faktaa, että ylöstuonnissa ei ole minkäänlaista järkeä tai suunnitelmallisuutta. Itse pelissä SaiPa hallitsi ensimmästä kahta erää, vaikkei saanutkaan mitään maagisia tilanteita luotua kauhean paljoa. Ehkä eniten kiinnitti huomiota SaiPan pelinopeus ja luisteluvoima, joka oli aika paljon Bluesia edellä.

Ottelun käännekohta oli ehdottomasti Liivik-Markkanen case, joka omasta mielestäni näytti siltä, että Markkanen nimenomaan lähti hakemaan kontaktia liukumalla alueensa ulkopuolelle, kun Liivik oli jo valinnut oman luistelulinjansa. Sen jälkeen kupoli petti koko joukkueella ja pisteet lahjoitettiin Bluesille, joka ne lopun vastahakoisuudesta huolimatta suostui ottamaan.

Kuten todettua Barona-halli on ihan perseestä ja Blueskannattajat eivät osaa kannustaa kuin johtoasemassa. Tämän takia koko alkukausi onkin oltu lähinnä hiljaa. Toista se on lappeenrannassa. Erityismaininta SaiPalle myös siitä, että epäjääkiekkoilija Daniel Widing päästettiin maalintekoon. Papukaija-merkki Eetu Pöystille.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mulla on sama ongelma Baronalla Soneran liittymällä. En suostu uskomaan, että se johtuu mistäön ihmismäärästä kun vieressä kaverit käyttävät kännykkää. Itse en pääse edes nettiin puhelimella matsien aikana, aluksi epäilin jotain häröä faradayn häkkiä, mutta kai se vain sitten johtuu tosta liittymästä. Ihan mielenkiinnosta, mikä teikäläisen operaattori on?

Olen viimeisen parin kuukauden aikana kokeillut kaikkein kolmen operaattorin liittymillä ja sama ongelma kaikilla. Erätauko kun koittaa, niin nettiyhteys menee jumiin. Erien aika pelaa moitteetta. Voisi siis ajatella, että kyse ei ole Areenan rakenteellisesta ongelmasta?

Tuosta provoilusta voisi sanoa, että mitä muuta voisi odottaa, kun muutama eläinaiheinen ikikitisijä karjalasta ensin täyttää otteluseurannan katkeran kitkerillä 'hävittiin tuomareihin' itkulla ja sitten jatkaa samaa poraamista vielä matsiketjussa? Tuollainen mariseminen on soidinkutsu vastavittuilulle ja provolle.

Tokihan täytyy sanoa, että kaksi erää oli kotijoukkeelta kuraa. Ainoa maali syntyi pakin mokan ja veskan hörpyn seurauksena. Olihan siinä karvausta, mutta mokat mitkä mokat. Jos kahdessa erässä saa 10 laukausta maalia kohti ja niistäkin puolet siniviivan takaa, niin harvoin saa edes tuota yhtä maalia. Kolmannessa erässä sattui vajaan minuutin hyvä jakso, mutta sekin näytti riittävän kolmeen pisteeseen.
 

rainman

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mulla on sama ongelma Baronalla Soneran liittymällä. En suostu uskomaan, että se johtuu mistäön ihmismäärästä kun vieressä kaverit käyttävät kännykkää. Itse en pääse edes nettiin puhelimella matsien aikana, aluksi epäilin jotain häröä faradayn häkkiä, mutta kai se vain sitten johtuu tosta liittymästä. Ihan mielenkiinnosta, mikä teikäläisen operaattori on?

Sonera.
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Tuosta provoilusta voisi sanoa, että mitä muuta voisi odottaa, kun muutama eläinaiheinen ikikitisijä karjalasta ensin täyttää otteluseurannan katkeran kitkerillä 'hävittiin tuomareihin' itkulla ja sitten jatkaa samaa poraamista vielä matsiketjussa? Tuollainen mariseminen on soidinkutsu vastavittuilulle ja provolle.

Lainaus SaiPan otteluraportista liittyen Markkas-caseen:"- Tässä tilanteessa olisi ihan oikein ollut antaa jopa rangaistus, kommentoi tilannetta otteluvalvoja Mikko Kekäläinen".

Eli mitä vitun itkua jos JOPA otteluvalvoja joka tunnetusti puhuu mustan valkoiseksi tuomareiden puolesta, olisi jäähyn antanut? Alivoimallahan Blues olisi 2 maalia tehnyt...sure....
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Märkäsimo vois pysytellä feattaamassa niitä musiikkivideoita jos pelillinen anti on tuota tasoa.

Simon pelillinen antihan oli eilen Voldenin ohella parasta koko Bluesista, sekoitti puolihuolimattomalla Markkasen ajelullaan Markkasen ja koko SaiPan pelin ja 3 pistettä Bluesille. Muutenkin oli rasittavan hyvä rouhija SaiPan päässä tän missin veli Pöystin kanssa. Huhtalan lisäksi kelpuuttaisin Märkä-Simon SaiPaan - paitsi just nyt, kun sinne pitäisi saada joku pelimies sentteriksi spagetti-Rissasen tilalle.

Barona Areenalla ei koskaan toimi puhelimet eikä netti, oli kyseessä sitten jääkiekkopeli tai joku muu tapahtuma. Ilmeisesti on ihan maantieteellisestä sijainnista ja operaattoreiden katvealueesta vaan kyse niinku täällä on jo sanottu. Sinänsä aika jännä kun ollaan kuitenkin kivenheiton päässä Tapiolasta ja Otaniemestä, Suomen piilaaksosta ja sit ei puhelimia saada toimimaan.

Jotenkin surettaa toi koko Blues, en ihmettele että Salonoja lähti kyrpiintyneenä helvettiin koko jääkiekkotouhusta. Rahaa on Bluesin eteen poltettu niin vitusti, halli on pramea videotauluista ja äänentoistosta lähtien, hyvät penkit, kivasti erilaista syöttölää ja juottolaa ja usein on jos jonkinlaista aktiviteettia pyritty järjestämään erätauoille. Joukkuekin tuossa joku aika sitten vielä menestyi kivasti lähinnä omista pojista ja täsmävahvistuksilla kootuilla ryhmillä, makeasti altavastaajan asemasta vedettiin monesti asetelma päälaelleen ja säälipleijareista rynnittiin finaaleihin asti. Puitteet on hyvät, joukkueen eteen on tehty hyvää duunia, Espoossa olisi jengiä vaikka kuinka paljon, ja silti ketään ei vaan saatana tunnu kiinnostavan koko touhu. Hallia saada koskaan täyteen, ne ihmiset jotka sinne on erehtynyt haahuilemaan istuu siellä hiljaksiin tai ne on vastapuolen kannattajia. Hallissa paikasta toiseen sinkoileva pikkuruinen "fanikatsomo" oli eilen todella väsynyt kunnes sitten Liivikin ja tuomarien yhteispelillä homma kääntyi salamassa Bluesille, sit alko löytyy vähän ääntäkin. En oikein tiedä mitä tossa voisi niinku organisaatiotasolla tehdä paremminkaan tai toisin että ihmisiä halliin saataisiin? Kumma juttu.
 

Punavalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Olisiko kenelläkään linkkiä siihen taklaukseen?

Olisi mukava nähdä myös Giliatin poikkari uudelleen. Tapahtui n.15 sek ennen Tommi Jokisen ulosajoon johtanutta taklausta. Koska se näytti nopeasti katsottuna paljon vaarallisemmalta tilanteelta mitä Seppälään kohdistunut taklaus.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eli mitä vitun itkua...

Luepa itse eiliset viestisi ja vaikka muistin virkistämiseksi myös aikaisempien sarjakierrosten seutantaketjuihin kirjoittamasi viestit. Eipä siellä paljon mitään muuta ole kuin teiltä eläinteemaisilta karjalaisilta tuttuun tapaan tulevaa kitinää siitä kuinka tuomarit aina kaudesta ja matsista toiseen sortavat sympaattista pikkuseuraa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Luepa itse eiliset viestisi ja vaikka muistin virkistämiseksi myös aikaisempien sarjakierrosten seutantaketjuihin kirjoittamasi viestit. Eipä siellä paljon mitään muuta ole kuin teiltä eläinteemaisilta karjalaisilta tuttuun tapaan tulevaa kitinää siitä kuinka tuomarit aina kaudesta ja matsista toiseen sortavat sympaattista pikkuseuraa.

No, eilen itkuun oli kyllä ihan perustellut syyt kuten nyt on varmaan käynyt kaikille jääkiekkoa ymmärtäville henkilöille selväksi. Tirkkonen harvoin tuomareita lähtee matsin jälkeen tökkimään, mutta eilen Pexikin avasi sanaisen arkkunsa, ja viimeistään otteluvalvojan kommentin pitäisi nyt lyödä paksumpaankin kaaliin sen että eilen sympaattista kyläseuraa tuomareiden toimesta ihan tosissaan sorrettiin.

Eipä silti, olen kyllä itse pannut myös merkille että vähän turhan hanakasti meidän leiristä tuomareista mangutaan. Mehän ollaan kohta ku jotain saatanan jokerifaneja! Tän takia pyrin itse katsomaan sietokyvyn rajoille asti tuomareiden vammailua värilasien lisäksi vähän myös läpi sormien, koska niitä vammailuja kuitenkin tapahtuu toiseenkin suuntaan. Eilen vaan tuli pari niin räikeätä ja loppupeleissä ratkaisevaa keskisormen nostoa raitapaidoilta että vituttamaanhan tuo pisti.

Mutta vaikka tuomarit eilen silmille kusivatkin, on silti enemmän SaiPan omaa paskuutta että siitä huolimatta hävisivät noin surkuhupaisesti esiintyneelle kotijoukkueelle. Tuomarit antoi pari ilmaista ylivoimaa Bluesille ja jättivät muutaman jäähyn antamatta, joista tää Liivikin keissi sit sattu sekottamaan koko jengin totaalisesti. Silti olis pitänyt omista paikoista tehdä enemmän maaleja ja voittaa sekä Blues että tuomarit. Nyt ei vaan kasetti siihen kestänyt.
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Luepa itse eiliset viestisi ja vaikka muistin virkistämiseksi myös aikaisempien sarjakierrosten seutantaketjuihin kirjoittamasi viestit. Eipä siellä paljon mitään muuta ole kuin teiltä eläinteemaisilta karjalaisilta tuttuun tapaan tulevaa kitinää siitä kuinka tuomarit aina kaudesta ja matsista toiseen sortavat sympaattista pikkuseuraa.


Näitäkö tarkoitit kenties?
Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - Otteluseurantaketju Liiga Ti 22.10.2013
Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - Otteluseurantaketju Liiga Ti 22.10.2013

Ja ihan muistin virkistämiseksi, en ole kritisoinut muuta kuin tuota 1 !!! tilannetta joka kaikkien muiden mielestä oli jäähyn arvoinen, paitsi Blueskannattajien. Se nyt vaan sattui olemaan käännepiste pelille. Onko se niin vaikea hyväksyä, että tuomarivirhe antoi mahdollisuuden voittoon?

Jokisen tilanne...no se taas normaalia housuunpaskomista kun junnu päätti ottaa taklauksen vastaan selkä kentälle päin. Vaikkei olisikaan, ehkä laitataklauksen tunnusmerkit täyttyivät kuitenkin joten siitä ei sen enempää.
 
Viimeksi muokattu:

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Unohtu antaa positiivista palautetta surkean pelin ohella. Espoossa soitetaan hyvää väliaika musiikkia. Tarpeeksi laaja skaala uutta, vanhaa ja erilaista hittipaskan lisäksi. Vei jopa huomion noista kentällä olleista sirkuspelleistä huolimatta.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos joku arvostaa sellaista pelaajaa joka torppaa maalivahdin niin eihän se minulta ole pois, itse tyydyn antamaan kaverille vain apinan kuvan otsaan.

Hienosti hallikin heräsi kolmannessa erässä, mietinkin ekat 40 minuuttia että ei kai edes SaiPa voi olla jengille näin unettava. Vai ainako te siellä muuten nukutte jos omat ei pärjää?

Ulosajo oli ihan oikeutettu, mitä nyt täälläkin tuli esille että junnu sitä pelaamisellaan suorastaan aneli.

Eipä tästä jaksa enempää alkaa vääntämään, antaa Espoon 3. suosituimman kiekkojoukkueen kannattajien nyt ilakoida kun teillä menee sarjataulukossa ja taloudessakin niin hemmetin hyvin.
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
Ihan nyt yrittämättä olla minkäänlainen provoilija tai muu trolli tai rölli, joita täällä on mainostettu molempien joukkueiden kannattajien toimista, kokoan pelin ratkaisutapahtumat itse seuraavasti:

1)
Liivik ajaa maalille, kuten hänen rooliinsa joukueessa kuuluu. Hän änkee sinne pakin ja veskan väliin, kuten oikeaoppisesti kuuluu. Markkanen liukuu maalivahdin alueen ulkupuolelle vastaan ja suoraan Simon luistelulinjalle. Maalivahdin torjuntaasennossa pää on etukenossa ja Simon kroppa osuu tähän hänen änkiessään pakin ja veskan väliin. Vihellys. Peli poikki. Markkanen kerräilee itsensä. Homma jatkuu.

Tuomio: ei mitään valitettavaa tilanteessa kenenkään toiminnassa. Jäähyn olisi moni tuomari viheltänyt, koska veskariin koskettiin, mutta se olisi mielestäni ollut enemmän housuun paskomista kuin tämä eilinen tuomio. Ehkä eniten hämmensi se, ettei kukaan Saipalainen käynyt edes leipomassa vähän Simon naamaa, joka kuitenkin osui joukkueen maalivahtiin.

2)
Seppälä pyörähtää reunan vieressä kiekon kanssa ja Jokinen tulee taklaamaan. Seppälä asettaa itsensä todella huonoon asentoon, jossa pää on alhaalla jo valmiiksi. Jokinen kuitenkin saattaa taklauksensa pienellä hypyllä ja osuma tulee tähän tarjolla olleensaa päähän. Liigan ja jääkiekkomaailman yleisesti isoin projekti tällä hetkellä on kitkeä päähän kohdistuneet taklauksen pois lajista - varsinkin laitojen vieressä. Tuomari toteaa oikein, että osuma tulee päähän. Kaveri ulos.

Tuomio: Seppälälle muistutus miten siellä laatikossa kannattaa kiekon kanssa pyöriä. Jokiselle sääntökirjan ja liigan linjan puitteissa oikea tuomio valitettavasta tilanteesta. Ois varmaan kannattanut vaan ottaa se kiekko pois sieltä Seppelältä, kun kuitenkin oltiin hyökkäysalueella ja oma joukkue maalin tappiolla. Jäähyjä ei voida jättää viheltämättä, vaikka osasyyllinen on taklattava.

---

Siinäpä ne. Tätä se lätkä on. Ilman noita tapahtumia lopputulos olisi voinut olla aivan erilainen ja meidän kaikkien lätkäilta ihan helvetisti tylsempi. Itse pelihän oli ennen noita kuvioita aivan jäätävän tylsää katsottavaa. Onneksi lopussa homma ns. lähti lentoon ja tästäkin kokemuksesta jäi meille kaikille muistoja - olivat sitten negatiivisia tai positiivisia.
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Unohtu antaa positiivista palautetta surkean pelin ohella. Espoossa soitetaan hyvää väliaika musiikkia. Tarpeeksi laaja skaala uutta, vanhaa ja erilaista hittipaskan lisäksi. Vei jopa huomion noista kentällä olleista sirkuspelleistä huolimatta.

Makuja on monia. Minusta siellä soitettava musiikki on nykyäään suurimmalta osin hirveää skeidaa. Itse olenkin tämmöinen vanhanliiton junttirockin ystävä.

Hienosti hallikin heräsi kolmannessa erässä, mietinkin ekat 40 minuuttia että ei kai edes SaiPa voi olla jengille näin unettava. Vai ainako te siellä muuten nukutte jos omat ei pärjää?

Enemmänkin Blues oli unettava. Kannattajakatsomostakin oli jostain syystä hiton paljon porukkaa eilen poissa. Vakiocapokin, jolla on iso merkitys porukan huudattamisessa. Mutta ei silti, parempaan pitää pystyä - niin kentällä kuin katsomossa.

Mutta ei täs midis, erikoista että tiistaisen Blues-SaiPapelin otteluketju elää vielä seuravaan päivän puolessavälissäkin. Onhan näiden joukkueiden tämän vuotiset kaksi kohtaamista kyllä olleet sen verran erikoisia että seuraavaa odottaa jo ihan eri mielellä kuin aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Ferris

Jäsen
Seppälä pyörähtää reunan vieressä kiekon kanssa ja Jokinen tulee taklaamaan. Seppälä asettaa itsensä todella huonoon asentoon, jossa pää on alhaalla jo valmiiksi. Jokinen kuitenkin saattaa taklauksensa pienellä hypyllä ja osuma tulee tähän tarjolla olleensaa päähän. Liigan ja jääkiekkomaailman yleisesti isoin projekti tällä hetkellä on kitkeä päähän kohdistuneet taklauksen pois lajista - varsinkin laitojen vieressä. Tuomari toteaa oikein, että osuma tulee päähän. Kaveri ulos.

Hieman ihmetyttää vain se, että jos tuomari totesi taklauksen kohdistuneen päähän, niin miksi jäähyn syy oli ryntäys eikä päähän kohdistunut taklaus?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös