Ti 21.9.2010 HIFK - SaiPa

  • 18 212
  • 57

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Innolla täällä odotellaan sitä teidän mustavalkoista mediakuutiota, jotta päästään vertailemaan... ;)

Heh taisi mennä ohi tuo Murmelin pointti tuossa:) Kyllähän pistekkin lämmittää tuolla esityksellä ja samoilla linjoilla tuosta yv. En muista koskaan nähneeni kuinka helpon näköisesti SaiPa saa yv:n pyörimään noinkin mallikkaasti. Josko Dale toisi siihen suoraviivaisuutta.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Itse pelistä sen verran, että SaiPa ei olisi ansainnut siitä pistettäkään. HIFK hallitsi peliä, mutta sössi maalipaikkansa. Luin juuri Iltalehdestä, että HIFK:n molemmat maalit olivat täydellisiä onnenkantamoisia. Sehän ei pidä paikkaansa, vaan molemmat olivat tyylipuhjaita ohjureita ja aivan punapaitojen taktiikan mukaisia. Aina kun HIFK sai kiekon SaiPan alueella, ajoi 1-2 punaista heti maskia tekemään maalin eteen. Noista sitten tuli kaksi maalia, eikä siinä mitään tuuria ollut.

SaiPan peli oli suuren osan ajasta hirveää katsottavaa. Helpoissa perussyötöissäkin mokailtiin, kun paineettomassa tilanteessa avoimella kentällä heitetään lättyä vastustajan lapaan tai muuten vaan metrikaupalla ohi vastaanottavasta pelaajasta. Hirveä syöttöpeli kulminoitui Myllyniemen avauksiin, jotka olivat saipalaisittain veretseisauttavia. Useamman kerran Jere veti kiekon suoraan punapaidoille ja näillä oli tarjolla tyhjä maali Jeren seikkaillessa maalin takana. Onneksi HIFK:n ruuti oli märkää ja virheitä ei saatu hyödynnettyä.

Muuta haukuttavaa Jerestä ei onneksi löydy, vaan hän oli muuten suurin syy siihen, että SaiPa sai pisteenkin kotiinviemiseksi.

Tuomarit olivat vähän hukassa ja siitä hyötyi hiukan enemmän SaiPa. Levokarin maalin siirtäminen oli tahaton ja täysin linjassa Levokarin muun esityksen kanssa - kaveri nimittäin hyöri ja pyöri useampia kertoja sillä tavalla, että tuli flashbackeja 5-6 vuoden takaisesta Levokarista. Maalin siirtäminen johtui Levokarin omasta kömpelyydestä, mutta vaikka se oli tahaton, olisin tuominnut siitä jäähyn, koska aivan kuten pelaaja vastaa itse mailastaan, vastaa pelaaja myös kropastaan ja tuon kömpelyyden takia HIFK:lta vietiin maalipaikka. 2 min olisi ollut oikein.

Mutta kyllä niitä jäähyjä jäi viheltämättä myös toisessa päässä. Kankaanperä esimerkiksi kerran veti maalin edessä Ville Kohoa suoraan nyrkillä päähän. Tuomari ei tapausta tainnut huomata, koska muuten se olisi vihelletty.

"Maalia ei hyväksytä, koska pelaaja oli maalivahdin alueella. Valitettavasti."

Jos pilkkua väännetään, niin kuuluttaja ei sanonut "valitettavasti" vaan "pahoittelemme".
 
SaiPa.fi -otteluraportissa (linkki otteluraporttiin) kerrotaan, että Levokarin siirrettyä maalia Peltonen olisi ampunut kiekon maaliin ja maali olisi hylätty, koska maali oli siirtynyt pois paikoiltaan?

Kävikö kiekko edes kyseisessä tilanteessa maalissa? Itse kattelin silmät ristissä URHOa ja en muista kiekon menneen maaliin.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Kävikö kiekko edes kyseisessä tilanteessa maalissa? Itse kattelin silmät ristissä URHOa ja en muista kiekon menneen maaliin.

Ei se minusta maalissa käynyt, eikä Levokarin maalinsiirto kyllä mnullekaan tahalliselta vaikuttanut.

Iltalehden rapotti oli joo aika hassu, IFK ei olisi Pekka Jalosen mukaan ansainnut pistettäkään, maalit oli tuurimaaleja eikä IFK:lla ollut itseasiassa yhtään paikkaa...sellasta se on.

Levokari taisi muuten itsekkin tajuta, ettei oo ihan paras päivä..musta Pauli huusi kolmannessa erässä "Vittu mä oon paska" kun luisteli vaihtoon.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se minusta maalissa käynyt, eikä Levokarin maalinsiirto kyllä mnullekaan tahalliselta vaikuttanut.

Iltalehden rapotti oli joo aika hassu, IFK ei olisi Pekka Jalosen mukaan ansainnut pistettäkään, maalit oli tuurimaaleja eikä IFK:lla ollut itseasiassa yhtään paikkaa...sellasta se on.

Levokari taisi muuten itsekkin tajuta, ettei oo ihan paras päivä..musta Pauli huusi kolmannessa erässä "Vittu mä oon paska" kun luisteli vaihtoon.

Levokarin maalinsiirrosta olen samaa mieltä, ei se missään nimessä tahalliselta näyttänyt.

Pekka Jalonen on ehkäpä suurin vitsi mitä maastamme löytyy. Ihan kujalla jääkiekosta ja yrittää aina revitellä täysin mitättömillä asioilla. Se, että IFK oli todella vaisu maalipaikoissaan ei tarkoita etteikö niitä olisi ollut lukuisia. Narripelin viimeistelyllä peli olisi ollut 7-0 kahden erän jälkeen.

Vikasta kappaleesta pakko nauraa. Propsit Levokarille. Itse odotin Levokarin kehityskäyrän jatkavan nousuaan täksi kaudeksi, mutta eilisen perusteella voisin vetää sanani takaisin. Noh, kyseessä oli yksi peli pitkässä runkosarjassa joten ei kannattane antaa sille liikaa painoarvoa.
 

Mulzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei se minusta maalissa käynyt, eikä Levokarin maalinsiirto kyllä mnullekaan tahalliselta vaikuttanut.

Jep samaa mieltä "maalista". Vastoin saipa.fi ja jatkoajan raporttia, Urhon hidastuksesta näkyi että kiekko osui Myllyniemen patjaan ja oli patjan edessä kokoajan. Maalinsiirtoa Peltonen taisi protestoida nostamalla kädet ylös. Siitäkö sekaannus?
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Kävinpäs ensimmäisessä matsissani tällä kaudella, ja melko sekavassa sellaisessa. SaiPa päätti harrastaa hasardisyöttöjä jo ottelun alusta alkaen, ja HIFK lähti myös siihen touhuun pikkuhiljaa mukaan. Kahden ekan erän jälkeen en mitenkään uskonut että SaiPa tekisi maaliakaan, mutta kyllä sieltä pari tuli sitten yllättäen. Positiivista että SaiPa rupesi oikeasti pelaamaan edes toisen HIFKin maalin jälkeen...

Hieman huomioita ja arvioita:
+ Elmeri Kaksonen on kyllä elämänsä vedossa. Haastaa tarvittaessa ja osaa myös syöttää
+ Tero Koskiranta näyttäisi palanneen sinne mihin jäi toissakaudella
+ Jere Myllyniemi oli parempi kuin olin odottanut, joskin seikkaili aika paljon
+ Daniel Sondellista leivotaan vauhdilla ykköspakkia, kunhan vähentäisi hieman uhkarohkeita syöttöjään
+ SaiPan yv:n rauhoittaminen oli kuin lasten leikkiä. En ole koskaan nähnyt SaiPan pääsevän pakkopelin pyöritykseen noin nopeasti melkein jokaisella hyökkäykseen lähdöllä
- ...Mutta ratkaisut voisivat olla yksinkertaisempia. Pahoja paikkoja ei saatu juurikaan luotua
- Pauli Levokari oli hukassa jatkuvasti. Kaiken huippuna n.45min kohdalla oman ylivoiman loputtua lämäri viivalta lerppuna suoraan verkkoihin
- SaiPan syötöt ja puolustusalueen pelaaminen aika luokatonta. Jatkuvia hasardeja tarjolla melkeinpä jokaiselta
- Tasaviisikoin oli hankalaa päästä alueelle yli kymmeneksi sekunniksi
- Fyysisyyttä kaivattaisiin enemmän. HIFKiläiset jyräsi kyllä melkäläiset usein - joskus jopa pelkkä pois työntäminen auttoi. Dalea ja Yli-Torkkoa odotellessa...
 

Hrustsovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Phoenix Coyotes
Nyt kun on lähes 2vrk toivuttu matsista niin voinee laittaa muutaman kommentin tunnekuohujen laannuttua. Tapana ei ole narista dumareista, koska se on loputon suo. Virheetöntä tuomaripeliä ei ole nähty, eikä nähdä, mutta olihan se niin kamalaa katsottavaa että toivoin monesti olevani sokea. Ihan selkeästi tuomarityöskentely menee bottom-5 listalle viimeisten parin vuoden ajalta. Oikeastaan ainoa mikä puuttui soossintojen listalta oli joku turha ulosajo. Arvosana 4-10 asteikolla 4+. Hifkin peliäkään ei voi kyllä liiemmin kehua. Paikkoja oli tehdä helpostikin viisi maalia 1-2 erissä, mutta kun ei kädet riitä niin ne ei riitä. Sitten vielä tuomariavusteisen tsaibun tasoituksen jälkeen oikein yrittämällä yritettiin hävitä peli. Hienoa. Lopputulemana kuitenkin Granlundin ansiosta kaksi pojoa ja helvetillinen vitutus muuten vaan. Mikke olisi kyllä muutamasta tilanteesta jo varsinaisella peliajalla ansainnut pisteen, mutta kun kaverit ei osu tolppien väliin. On se kumma juttu, että jätkät treenaa 2,23 neliön häkkiin osumista 7-vuotiaasta lähtien, niin silti 20 vuotta myöhemminkään se ei onnistu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös