Ti 21.5.2019 Otteluseuranta (12. kisapäivä)

  • 69 814
  • 1 157

nabaloo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montréal Canadiens
Onko näyttänyt koko turnauksen aikana kertaakaan maailmanmestarilta? Tai ikinä? 1960 näköjään viimeksi voittaneet nämä karkelot.

Täytyy myöntää etten tämän lisäksi ole nähnyt USA:lta kuin Suomi-pelin, eikä kyllä siinäkään näyttänyt vaikka nyt voittivatkin. Lähinnä sitä vasten pohdiskelin, että kun on melko kova nimilista niin ennen turnausta itse ajattelin ja käsittääkseni moni toimittaja ja asiantuntijakin että voisiko tämä olla se USA:n vuosi. No, ei siltä juuri tällä hetkellä näytä. Taitaa olla Venäjä liian kova pala puolivälierässä purtavaksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Juuri näin. Tokihan Ruotsi lähtee otteluun suosikkina, mutta en minä silti ihan täysin ymmärrä tätä että 99% tänne kirjoittavista on jo etukäteen hävinnyt tuon ottelun. Kyllä Suomi voi yksittäisessä pelissä voittaa kenet tahansa tässä turnauksessa, Kanada on kaatunut jo aiemmin ja USA:ta vastaan noustiin hyvin 2-0 tappiolta taistelemaan voitosta.
Ei tuo toki ihan mahdoton skenaario ole JJ:n joukkueille, mutta vaatisi sen ihan jäätävän maalivahdin, jota valitettavasti Suomelta ei ole näissä kisoissa nähty (niin hyvä kuin Veini parhaimmillaan onkin). Kun on näitä kisoja katsonut puolivuosisataa, joku pieni realisti huutelee korvaa, ei tällä kertaa.. Mielelläni olen väärässä, ei siinä!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko näyttänyt koko turnauksen aikana kertaakaan maailmanmestarilta? Tai ikinä? 1960 näköjään viimeksi voittaneet nämä karkelot.
Tuo 1960 on kyllä vähintäänkin harmaalla alueella siinä mielessä että nehän oli oikeasti olympialaiset, mutta niille annettiin sitten samalla myös MM-kisojen ja EM-kisojen arvo. Eli varsinaista MM-turnausta USA ei ole koskaan voittanut ja itse asiassa eivät ole koskaan olleet edes loppuottelussa. Aika mielenkiintoinen tilasto siinä mielessä kun ovat kuitenkin olympialaisissa olleet kahdesti finaaleissa ja World Cupinkin voittaneet. Tähän päälle sitten vielä junnukisojen menestys.

EDIT:

Korjaus, 1933 USA on voittanut erillisen MM-turnauksen.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ekman-Larsson unohti pelisuunnitelman ja lopetti taktikoinnin!
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
OEL 7-3
 
Tuo 1960 on kyllä vähintäänkin harmaalla alueella siinä mielessä että nehän oli oikeasti olympialaiset, mutta niille annettiin sitten samalla myös MM-kisojen ja EM-kisojen arvo. Eli varsinaista MM-turnausta USA ei ole koskaan voittanut ja itse asiassa eivät ole koskaan olleet edes loppuottelussa. Aika mielenkiintoinen tilasto siinä mielessä kun ovat kuitenkin olympialaisissa olleet kahdesti finaaleissa ja World Cupinkin voittaneet. Tähän päälle sitten vielä junnukisojen menestys.

Jos en väärin muista niin USA pelasi kaljaliigajoukkueilla esim 90-luvulla.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Ilya lähti Pepsille...
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Jos NHL-pelaajilla varustettu Suomi olisi samassa tilanteessa tappiolla näin rumin lukemin, niin paniikki olisi tällä foorumilla sellaisissa sfääreissä ettei ennen olla nähty.
 

Barney

Jäsen
Vielä kuusi Ruotsi!
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Kaamea lepakko Klingbergiltä -> hylätään varmasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös