Onko näyttänyt koko turnauksen aikana kertaakaan maailmanmestarilta? Tai ikinä? 1960 näköjään viimeksi voittaneet nämä karkelot.
Ei tuo toki ihan mahdoton skenaario ole JJ:n joukkueille, mutta vaatisi sen ihan jäätävän maalivahdin, jota valitettavasti Suomelta ei ole näissä kisoissa nähty (niin hyvä kuin Veini parhaimmillaan onkin). Kun on näitä kisoja katsonut puolivuosisataa, joku pieni realisti huutelee korvaa, ei tällä kertaa.. Mielelläni olen väärässä, ei siinä!Juuri näin. Tokihan Ruotsi lähtee otteluun suosikkina, mutta en minä silti ihan täysin ymmärrä tätä että 99% tänne kirjoittavista on jo etukäteen hävinnyt tuon ottelun. Kyllä Suomi voi yksittäisessä pelissä voittaa kenet tahansa tässä turnauksessa, Kanada on kaatunut jo aiemmin ja USA:ta vastaan noustiin hyvin 2-0 tappiolta taistelemaan voitosta.
Tuo 1960 on kyllä vähintäänkin harmaalla alueella siinä mielessä että nehän oli oikeasti olympialaiset, mutta niille annettiin sitten samalla myös MM-kisojen ja EM-kisojen arvo. Eli varsinaista MM-turnausta USA ei ole koskaan voittanut ja itse asiassa eivät ole koskaan olleet edes loppuottelussa. Aika mielenkiintoinen tilasto siinä mielessä kun ovat kuitenkin olympialaisissa olleet kahdesti finaaleissa ja World Cupinkin voittaneet. Tähän päälle sitten vielä junnukisojen menestys.Onko näyttänyt koko turnauksen aikana kertaakaan maailmanmestarilta? Tai ikinä? 1960 näköjään viimeksi voittaneet nämä karkelot.
Tuo 1960 on kyllä vähintäänkin harmaalla alueella siinä mielessä että nehän oli oikeasti olympialaiset, mutta niille annettiin sitten samalla myös MM-kisojen ja EM-kisojen arvo. Eli varsinaista MM-turnausta USA ei ole koskaan voittanut ja itse asiassa eivät ole koskaan olleet edes loppuottelussa. Aika mielenkiintoinen tilasto siinä mielessä kun ovat kuitenkin olympialaisissa olleet kahdesti finaaleissa ja World Cupinkin voittaneet. Tähän päälle sitten vielä junnukisojen menestys.
Näinhän sitä aina on perusteltu kun pohjois-amerikkalaiset ei ole pärjänneet. Suomi on ollut nevöhööd joukueilla finaaleissa 90- ja 2000-luvulla.Jos en väärin muista niin USA pelasi kaljaliigajoukkueilla esim 90-luvulla.
Minusta fiksua Ruotsilta ottaa Suomi vastaan välierissä. Sittenhän se nähdään jos Swe sitä kannua nostelee turnauksen lopuksi.
Ilya lähti Pepsille...
Kannattaisi ehkä mennä kotiin. Voi olla jääkaappi tyhjä aika pian.En ole kotona.