Tää on mun HIFK?
Ensimmäinen erä lupaili hyvää ja mielenkiintoista jääkiekkoiltaa. Kalpalla oli vaarallisia tilanteita ja HIFK rynnisti laajalla rintamalla. Kalpan maalivahti oli liekeissä. Valitettavasti, näin HIFK-fani näkökulmasta, Kalpa teki ensimmäisen maalin. Taisi HIFK:n viisikko olla vähän myöhässä siinä tilanteessa ja Noronen hivenen liian ulkona maalista. Ei siinä mitään. Pelillisesti HIFK oli Kalpaa edellä lähes koko erän, mutta maalit jäi puuttumaan. Mikä on aina ikävää.
Toinen erä ja HIFK:n perinteinen alku - koomailua. Kalpa johtoon 0-2. Koko ajan oli vakaa usko, että täältä noustaan sillä sen verran pirteästi pelasi HIFK ekan erän. Niin noustiikiin. Ensin Kiben upealla rannarilla ja sitten Luttisen viiltävällä suorituksella. Tässä välissä Wärn kävi hakemassa Varakkaan ulos. Mikäköhän mahtoi olla syy? Salaa toivon, että Jalonen olisi käskyttänyt ja yrittänyt herättää poikia koomailusta. Sitten tulee kolmas erä. Täysin mystinen erä. On mielestäni outoa, että Kalpalle ei vihelletty jäähyjä. Ymmärrän hyvin miksi HIFK:lta meni hermot. Tuomareiden linja ei pysynyt. Tuomarit olivat huonoja ja harvinaisen selkeästi. En tiedä olisiko muuttanut mitään, mutta tällä kertaa näin.
Joukkotappelu oli upea. Siis, milloin SM-liigassa on ollut tälläistä tunnetta? Pelaajat reagoivat ja pelasivat intohimolla. Sangen harvinaista nykyliigassa. Noroselle sopimus välittömästi ja Lennu mikä taistelu. Tuon lyhyen hetken ajan oli kyllä sellainen olo, että tämä on mun HIFK - kellään muulla ei ole samanlaista. Hitto, meidän HIFK-fanien pitää olla ylpeitä tästä. KIITOS.
Se, että HIFK sai enemmän jäähyjä tappelusta oli jotenkin odotettavaa. Ei siinä mitään. Mut sitten tapahtui jotain. Ei tullut takaa-ajoa eikä ollut sitä hullun kiiltoa silmissä, jolla oltaisin noustu. Sheddenin aikana HIFK olisi varmasti mennyt ohikin vielä, mutta Jalonen on toista maata. Tämä ei ole mun HIFK. Joten vähän kaksinaiset fiilikset.
Mitä tulee Kalpaan, niin onneksi olkoon saitte kolme pistettä. Te teitte enemmän maaleja ja se riitti. Toisaalta, viimeiset 10 minuuttia Kalpalta oli ehkä hirveimmät kokemukset mitä ikinä olen kokenut jääkiekon saralla. Kalpa vei pelin jäädyttämisen aivan uudelle ulottuvuudelle. Jos minun kannattama joukkue pelaisi noin järkyttävää anti-jääkiekkoa, niin häpeäisin ja pakenisin vuorille. Ihan sama, tiettyjä asioita ei vain tehdä, kuten myydä lapsille huumeita. Joten jos voitto on ainoa millä on väliä, niin onnea. Jos tyylillä on jotain merkitys, niin pahoittelut. SM-liigan ottelun Kalpa voitti fair and square.
Mutta kiitos HIFK. Pitkästä aika meidän näköinen matsi. Oli taklauksia, tappeluita ja maaleja. Tälläistä sen pitäisi olla aina, niin hyvä tulee.
ps.
Kiiskinen oli yllättävän usein jäissä? Onko tuttua puuhaa vai? Hyvää pelaaja ei siinä mitään.