Ti 18.12.2012 Lukko-Jokerit

  • 32 000
  • 159

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukon ensimmäinen erä oli eilen yksi kauden pirteimmistä ja energisimmistä, ja ensimmäistä kertaa tällä kaudella jokainen taklaus vietiin loppuun asti. Lukon pelissä näkyi eilen pitkästä aikaa TUNNETTA ja HALUA. Sellaista kiekkoa minä haluan nähdä tulevaisuudessakin Lukolta.

Tästä samaa mieltä. Tosin RD:n kokeneita palkkaratsuja pursuava joukkue ei varmasti jaksa syttyä tuolla tavalla läheskään joka otteluun. Lisäksi tuollainen painiminen ja taisteleminen kuluttaa valtavasti energiaa ja rotaatiota RD ei käytä. Tällöin on mahdotonta pelata 3 ottelua viikossa tuolla tavalla. Enemmän kiekkokontrollia sisältävä pelitapa mahdollistaisi energian säästämisen,mutta nyt vain Juutit rakentavat peliä, muut roiskivat kiekon päätyyn ja taistelevat hulluna. Eilen Lukko kieltämättä repi, raastoi, ärsytti ja teki kaiken voiton eteen. Valitettavasti tuollaista asennetta ei ole juurikaan nähty.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Vastasin sulle ihan asiallisesti, joten en ymmärrä mistä tämä jäätelö-purkaus kumpuaa, enkä siihen jaksa mitään hassunhauskaa vastaustakaan keksiä.

Joo, tarkoitus oli lainata FASlapsen hassunhauska viesti, vahingossa sulle vastasin. Sorry. Ja mitä taklauksiin tulee, ehkä "turha" oli väärä sanavalinta. Tarkoitin nyt tuolla vain sitä, että tuossa tilanteessa taklauksesta ei ollut mitään välitöntä Lukon peliä edistävää vaikutusta, taklauksista muuten kanssasi samaa mieltä. Toki tuossa tuomarit olivat sitten rikkeen kannalla, joten väärin taklattu. Olisihan se rangaistusnimike voinut olla ryntäys tai kohtuuttoman kova pelikin, sillä nyt ei ole väliä.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, tarkoitus oli lainata FASlapsen hassunhauska viesti, vahingossa sulle vastasin. Sorry. Ja mitä taklauksiin tulee, ehkä "turha" oli väärä sanavalinta. Tarkoitin nyt tuolla vain sitä, että tuossa tilanteessa taklauksesta ei ollut mitään välitöntä Lukon peliä edistävää vaikutusta, taklauksista muuten kanssasi samaa mieltä. Toki tuossa tuomarit olivat sitten rikkeen kannalla, joten väärin taklattu. Olisihan se rangaistusnimike voinut olla ryntäys tai kohtuuttoman kova pelikin, sillä nyt ei ole väliä.

Ei ollut mitään välitöntä vaikutusta, mutta kyllähän tuollakin taklauksella tarkoitus oli. Jokainen taklaus kun viedään loppuun asti ja painetaan joka tilanteesta päin, vaikuttaa se väistämättä vastustajan puolustukseen.

Mikäli Eroselle ei olisi käynyt ikävästi, vaan olisi pystynyt jatkamaan peliä pienen puhaltelun jälkeen, varmasti olisi vaikuttanut Erosen pelaamiseen seuraavassa samankaltaisessa tilanteessa. Siellä olisi varmasti takaraivossa ollut ajatus että taas sieltä tullaan lujaa päin, vaikkei välttämättä olisi kukaan ollut edes tulossa. Varmasti ei seuraavassa tilanteessa olisi katsellut niin pitkään ja mahdollisesti antanut hätäisen ja huonon avauksen.

Kyllä siellä selkeästi pyrittiin vaikuttamaan Jokerien avauspeliin kovalla paineella ja jatkuvilla taklauksilla.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei ole mitään uutta että raumalaiset suu vaahdossa melttoavat siitä kun vastustaja juhlii voittoa tai tehtyä maalia.

---

Tuohon toiseen asiaan liittyen, Raumalla tosiaan on vuosikymmenten perinteet siitä, että loukkaantuneelle vastustajalle buuataan, nauretaan ja ilkutaan. Turha sitä on kiistää, tosiasiahan tuo on ja todella tökeröä käytöstä.
Jotain faktaa näiden väitteiden ympärille, kiitos. Ei ole mitään uutta että porilaiset suu vaahdossa tulevat melttoamaan alemmuskomplekseissaan Lukkoaiheisiin topiceihin. Kyllä mäkin voin täällä keksiä Porista vaikka ja mitä.

P.s. Olipa kerran eräs JA-kirjoittaja, joka Isomäen seisomakatsomossa juhli Lukon voittoa ja sai muutaman räkämällin niskaansa. Eli voidaan sanoa, että Isomäessä on samat perinteet kuin Raumallakin.

Täydellinen offtopic, kakkua jne.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Oli miten oli, melko turha taklaus jokatapauksessa. Eronen oli jo luopunut kiekosta ja syötön jälkeen huonossa asennossa ottamaan taklausta vastaan.

Eilisessä matsissa ei turhia taklauksia ollutkaan. Riska oli nimenomaan yksi niistä pelaajista, jotka vetivät heti alusta alkaen sata lasissa yrittäen horjuttaa vastustajaa. Puhtaasti kiekonriistoa ajatellen tuo toki oli myöhässä, mutta asetelmia haettaessa ja sääntöjen puitteissa ihan ajoissa.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Jos joku vielä muistaa, niin Helsingin pelissä lähes koko eteläpääty buuasi sormi pystyssä polvitaklatulle Caldwellille, kun tämä makasi maassa.

Peli tasan 1-1. Hajaantukaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jos joku vielä muistaa, niin Helsingin pelissä lähes koko eteläpääty buuasi sormi pystyssä polvitaklatulle Caldwellille, kun tämä makasi maassa.
Höpö, höpö. Tuomarille siellä buuattiin, mutta nyt 7 pisteen sarjajohdossa joulutauolle, mars.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jotain faktaa näiden väitteiden ympärille, kiitos.

No muistelehan nyt vaikkapa tämän kauden avausottelua ja sitä itkun ja hampaidenkiristelyn määrää kun Armia oli jonkun raumalaiskannattajan mukaan katsonut raumalaiskatsojiin päin hymyillen :)

Ja jos itse et ole huomannut Raumalla tapahtuvaa loukkaantuneelle vastapuolen pelaajalle tapahtuvaa buuausta, naureskelua ja ilkkumista niin sitten et ole siellä pelejä katsomassa käynyt. Minä olen ollut todistamassa moista käytöstä siellä useita kertoja, vaikken toki väitäkään olevani Rauman hallin kanta-asiakas. Sen verran usein kuitenkin että tiedän sanoa tämän asian varmaksi. Samoin kun voin sanoa senkin, että joka muustakin hallista löytyy samanlaista öykkäröintiä. Ainoastaan raumalainen voi olla niin yksinkertainen olento että väittää ettei Äijänsuolla tällaista tapahdu. Ja voit tosiaan keksiä Isomäestä ihan mitä tarinoita tykkäät. Ne eivät kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa miksikään, että Raumalla on kautta aikain ilkuttu loukkaantuneelle vastustajalle ja sitäpaitsi keksityt tarinat Isomäestä eivät edes kuulu tähän kyseiseen asiaan millään tavalla.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Höpö, höpö. Tuomarille siellä buuattiin, mutta nyt 7 pisteen sarjajohdossa joulutauolle, mars.

Istuin eteläpäädyn vieressä ja videotakin löytyy.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No muistelehan nyt vaikkapa tämän kauden avausottelua ja sitä itkun ja hampaidenkiristelyn määrää kun Armia oli jonkun raumalaiskannattajan mukaan katsonut raumalaiskatsojiin päin hymyillen :)

Ja jos itse et ole huomannut Raumalla tapahtuvaa loukkaantuneelle vastapuolen pelaajalle tapahtuvaa buuausta, naureskelua ja ilkkumista niin sitten et ole siellä pelejä katsomassa käynyt. Minä olen ollut todistamassa moista käytöstä siellä useita kertoja, vaikken toki väitäkään olevani Rauman hallin kanta-asiakas. Sen verran usein kuitenkin että tiedän sanoa tämän asian varmaksi. Samoin kun voin sanoa senkin, että joka muustakin hallista löytyy samanlaista öykkäröintiä. Ainoastaan raumalainen voi olla niin yksinkertainen olento että väittää ettei Äijänsuolla tällaista tapahdu. Ja voit tosiaan keksiä Isomäestä ihan mitä tarinoita tykkäät. Ne eivät kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa miksikään, että Raumalla on kautta aikain ilkuttu loukkaantuneelle vastustajalle ja sitäpaitsi keksityt tarinat Isomäestä eivät edes kuulu tähän kyseiseen asiaan millään tavalla.
Eli sinun tarinasi on varma, ja minun "keksitty", vaikka molemmissa on ihan yhtä paljon lihaa luitten ympärillä? Mutta toki jos olet ollut oikein useita kertoja todistamassa, niin totta helvetissä minä uskon ja pahoittelen koko raumalaisen kiekkoyleisön puolesta. Niin, ja on niitä pelejä tullut jokunen käytyä Äijänsuolla katsomassa, vaikkei minulla tuollaista "vuosikymmenten perinnettä" Lukon peleissä käymisestä olekaan suht nuoresta iästäni johtuen.

Niin, ja ammuit vähän ohi tuon minun raumalaisuuteni kanssa. Pois se minusta, vaikka Rauma hieno kaupunki onkin. Lisäksi, en käsittääkseni missään kohtaa väittänyt ettei tällaista ole Äijänsuolla koskaan tapahtunut, kritisoin vaan niitä "perinteitä".

Mutta ei mitään, hyvät joulut ja rauhaa vaan Nauravalle Sialle, sikäli mikäli sialle näin joulunpyhinä nyt voi kovin hyviä pyhiä toivottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös