Sanainen arkku
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Mikäs esim Pelicansista tekee niin paljon persoonallisemman joukkueen kuin JYP?
Ja nimenomaan mikä osa siitä oli erityisen mielenkiintoinen SUUREN YLEISÖN SILMIIN syyskuussa 2011? Kaikki kunnia Pelicansin markkinoinnille: se on omaa luokkaansa kotimaisessa urheilussa. Parasta markkinointia on kuitenkin TUORE menestys, menestyksen odottamisen tunnelma. Kun menestys on tietyllä tavalla itsestäänselvyys (mitä se ei toki minun mielestäni JYPille ole ollut) niin aikamoista markkinointia saisi tehdä hallin täyttämiseksi.
Mitä JYPillä on ollut tällä kaudella heittää kaukaloon? Draamaa ja rytinää sekä kaukalossa että sen ulkopuolella. Tappelemista en kaipaa draamaksi sen kummemmin kuin dopingkäryjäkään. Meillä on ollut Sami Vatanen, Eric Perrin, Jani Tuppurainen, yksi koko sarjan upeimmista seuraikoneista J-P Hytönen, liigan menestynein kotijoukkue... Kaikki reilut keinot on käytetty, mutta ei vaan jostain syystä halli ole täyttynyt.
Osa yleisöstä sulattelee menestystä maha täynnä. He eivät ymmärrä, että tulevat vielä lähivuosina kaipaamaan näitä kausia, ja harmittelemaan ettei tullut "silloin" useimmin käytyä pelissä. Silloin kun Jari Lindroos (tai Sinuhe W tai Sami Vatanen tai kuka milloinkin) pelasi.
Laihat vuodet tulevat meillekin, kuten ne ovat tulleet Kärpille, TPS:lle, Jokereille jne...
Mikään maskotti ei pelistä yhtään katsojaa karkoita, eikä yksikään viuhkatyttö myy yhtään lisälippua. Tapahtumat jäällä ja sen ympärillä käytävä kansalaiskeskustelu on oltava se juttu johon hallin täyttäminen perustuu.
Muutaman kymmenen, ehkä sadan lisäkatsojan potin voi saada "kivalla näkymisellä" kaupunkikuvassa yms. En vähättele sitäkään. Joukkueen pitäisi olla iso osa kotikaupunkiaan. Sellainen osa että se todella näkyy myös kaupunkikuvassa.