Ti 16.5.2017 Otteluseuranta (12. kisapäivä)

Tila
Viestiketju on suljettu.
Sveitsin pakeista on vähän vaikea sanoa. Miten ne pärjäisivät vaikkapa KHL:ssä? Yksi ongelma on juuri tämä, että ne pelaavat omassa ok-tasoisessa sarjassaan, mutta vertailu on vaikeaa. Genoni on ihan hyvä veskari, mutta kyllä se Mrazekille paperilla häviää. Suomella toki on huonot veskarit.

No joo, samaa mieltähän me tästä tunnutaan aika lailla olevan.
Nojoo vaikeahan mitään kunnon vertailua on tehdä. Lähinnä omat näkemykset perustuvat mm-kisoissa nähtyihin otteisiin sekä käsitykseen, että NLA:n huippupelaajat olisivat varsin lähellä Euroopan huipputasoa. Toki Sveitsinkään pelaajista kukaan ei taida olla niitä ihan NLA:n huippuja, mutta kuitenkin hyvällä tasolla siellä pelaavat. Omaan silmään Sveitsin pakeilla on liike ja kiekolliset taidot todella hyvällä tasolla ja varmaankin jonkin sortin puute tossa puolustuksessa on puolustavat pakit, mutta omasta mielestä kuitenkin Sveitsi on puolustanut maalinedustaa varsin hyvin tässä turnauksessa, ainakin Suomea paremmin.

Joo eiköhän tässä tosiaan näkemykset aika lähellä ole toisiaan.
 
Sanoin, etta tulosten ja mainitsemasi peliesitysten "nousujohteisuuden" valossa tassa turnauksessa Sveitsi ei ole b-lohkon jatkoonmenijoista se heikoin maa. Myos turnauksen tilastot puoltavat minun kantaani. Sinun kantaasi puoltaa... mutuilu, fanisokeus ja holmo elvistelyntarve. Ei haittaa minua millaan lailla.

Niin valmentajat, myos Gronborg, kuten myos vedonlyojatkin, laskevat enemman vuoden 2017 turnauksessa tilastojen ja viimeaikaisten peliesitysten varaan kuin vuoden 1998 tai 2013 peliesitysten varaan.

Kukin tyylillaan. Kylla me voidaan lyoda kunnollinen vetokin - ma olen kyseisten joukkueiden pelien tuloksista puolivalierissa jo tehnyt julkisen ennusteen. Put your money where your mouth is. Or not.

Probably not.

Ei toi sarjataulukolla perusteleminen ole kuin yksi näkökulma asiaan, varsinkin kun tajutaan, että Kanada ja Tsekki-voitot tulivat surffailleista vastuksista (katsoin molemmat pelit, niin tiedän). Yhtä hyvin minä voin perustella, että Suomi on vaarallisempi Ruotsille, koska voitti Sveitsin. Tai, että Ranska se vasta kova vastus olisi ollutkin kun voitti Suomen 5-1. En minä kuitenkaan niin idiootti ole, että alan näin heikkojen todisteiden valossa tekemään mitään johtopäätöksiä.

Kyllä päätelmiin pitää ottaa mukaan historian tiedot ja perspektiivi siitä, mitä millekin maalle mikäkin saavutus merkkaa. Sveitsi on jo saavuttanut ison tavoitteensa, sillehän puolivälieräpaikka ei ole mikään itsestäänselvyys. Suomelle tämä ei lähtökohtaisesti riitä. Jo se tekee valtavan eron lähtöasetelmiin. Sveitsi on paperilla heikompi, siellä ei ole mitään sellaista, joka voisi tuhota Ruotsin laatupuolustuksen jne.

Et sinä inttämällä onnistu minua etkä varmaan ketään muutakaan vakuuttamaan siitä, että Ruotsi oli hieman epäonninen kun ei saanutkaan Tsekkiä tai Suomea vastaansa vaan kovan Sveitsin.

Voin minä Ruotsin puolesta lyödä vetoa. Sinä sanot, että Sveitsi voittaa, minä sanon, että Ruotsi voittaa. Ollaan nyt maltillisia sentään ja laitetaan vaikka 50e panokseksi.

edit. Ja mitä tulee vedonlyöntipuoleen, niin ihan mukavasti näistä kisoista on rahaa jo tullutkin. Kun kisoja on seurannut aktiivisesti sen noin 20 vuotta, alkaa perspektiiviä olla mukavasti. Silloin ei tule reagoitua ylidramaattisesti yksittäisiin tuloksiin ja osaa jo etukäteen ennakoida matseja, joissa suosikki vetelee puolivaloilla jne. Mm. ihannoimallasi Sveitsillä on tullut jokunen killinki tienattua.
 
Sanoin, etta tulosten ja mainitsemasi peliesitysten "nousujohteisuuden" valossa tassa turnauksessa Sveitsi ei ole b-lohkon jatkoonmenijoista se heikoin maa. Myos turnauksen tilastot puoltavat minun kantaani. Sinun kantaasi puoltaa... mutuilu, fanisokeus ja holmo elvistelyntarve. Ei haittaa minua millaan lailla.

Niin valmentajat, myos Gronborg, kuten myos vedonlyojatkin, laskevat enemman vuoden 2017 turnauksessa tilastojen ja viimeaikaisten peliesitysten varaan kuin vuoden 1998 tai 2013 peliesitysten varaan

Ainakaan vedonlyöjät eivät todellakaan ole kanssasi samaa mieltä, koska en löytänyt yhtään vedonlyöntitoimistoa, joka pitäisi Sveitsin turnauksen voittamista todennäköisempänä kuin Suomen.
 
Ei toi sarjataulukolla perusteleminen ole kuin yksi näkökulma asiaan...

Ainakaan vedonlyöjät eivät todellakaan ole kanssasi samaa mieltä, koska en löytänyt yhtään vedonlyöntitoimistoa, joka pitäisi Sveitsin turnauksen voittamista todennäköisempänä kuin Suomen.

Sorry myohainen vastaus, oli puuhaa paivalla. Tsekkailin vedonlyontikertoimia pikaisesti ja ne ovat kallellaan sinun (ja Ostoskassin) kantasi puoleen, joten myonnan olevani asiassa vastarannan kiiski.

Suomea pidetaan CAN jalkeen b-lohkon kakkostykkina jonkinlaisella marginaalilla CZE ja SUI:ta edella puolivalieriin lahdettaessa. Erot ovat hillittyja, mutta silti olemassa, Suomen suoralle voitolle USA:sta annetaan 4-4.60 ja Sveitsin suoralle voitolle Ruotsista tarjotaan 5-5.75 niilla sivuilla joita nyt pikaisesti tsekkailin. Tshekin kertoimet Venajaa vastaan suoralle voitolle hyvin samanlaiset Sveitsin kanssa.

En lahde viisastelemaan tuosta Tshekin ja Sveitsin erosta, koska alkuperainen vaitteeni oli, etta Suomi on b-lohkon helpoin vastustaja. Helpoimpina pidetaan Tshekkia ja Sveitsia hyvin samoilla kertoimilla. Itselleni pieni yllatys, varsinkin Sveitsin osalta, turnauksen tilastojen kannalta katsottuna. Fullhazard oli hyvin lahella tata omassa arvioissaan ja olin tassa vaarassa.

Tarjoamasi 50EUR veto on 1:1 eika millaan muodoin mielenkiintoinen kun katsoo toimistojen tarjontaa. Olisin typera, jos sijoittaisin 50EUR 1:1 vetoon sinun kanssasi kun vedonlyontitoimistolta saan saman sijoituksen takaisin jopa 5.75-kertaisena. Mutta etta saadaan veto aikaiseksi, niin tarjoan seuraavaa - jos Sveitsi voittaa tai pelaa tasan, mina saan sinulta 225EUR. Jos Ruotsi voittaa, sina saat minulta 50EUR. Kerroin 1:4.5 - joka on sinulle edullisempi kuin mita toimistot tarjoavat.

Laita privaviestia jos otat kiinni, niin ei mene vaaraan ketjuun saheltamiseksi.
 
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös