Ti 16.5.2017 Otteluseuranta (12. kisapäivä)

Tila
Viestiketju on suljettu.
Nythän Suomi pelaa juuri kuten kansa halusi. Nopeasti, rytmittämättä. Paineistaen.


Ihan vaan sen vuoksi kun Känädä pakotti siihen. Oli nääs aika vitun kiire koko ajan, kun ne perkeleet ei ymmärtäneet, ettei tarvis tulla päälle silloin kun me yritetään ryhmittäytyä oman maalin takana. Tyhmiä noi kanadalaiset, kun tekivat samaa saatana viime vuonna finaalissa. Alkusarjassa sentaan pelasivat niinkuin meidan pelin valmentajat halus.
 

bebeto

Jäsen
Mitä mahdollisuuksia Suomella on jenkkejä vastaan (muuta kuin 1600-luvun aivan saatanan hidas Meidän Peli, buahhhaaahhhhhaaaaaa)? Vastaan tulee todella aggressiivesti karvaava, luistelunopea ja yhtenäinen joukkue.

Marjamäen Suomi tuskin pelaa koskaan mitään ennakoivaa karvaus- tai taklauspeliä, koska pelikirja. Olisikohan se paras lääke kauhea kilppari ja yksittäisiin vastaiskuihin luottaminen? Antaakohan se The Pelikirja tähän ennakkoon ylivoimaista vastustajaa vastaan tähän mahdollisuuden, jää nähtäväksi?

Kaikille kai on selvää, että jos luistelukilpailuun mennään, niin saattaa janilajuset jäädä jälkeen. Pahasti. Toivotaan ja uskotaan parasta.

Minä haluan nähdä Suomen pelaavan ennakoivaa taklauspeliä jossa vastustaja ajetaan levyksi ennenkuin ehtii kiekkoon koskeakaan.
 
Saahan sita takki auki olla, jos haluaa. Kaikki joukkueet ottavat vastaan sen joka taulukon mukaan tulee vastaan. Svaitsi tulee tana vuonna sijoittumaan kisoissa todennakoisesti paremmin kuin Suomi. Mahdollisesti myos paremmin kuin Tsekki. Eika edes voittanut lohkoaan.

Ei yhtäkään itseään kunnioittavaa maata kiinnosta, onko se 5. vai 8. Kaikki maat olisivat ottaneet noista vaihtoehdoista Sveitsin, voisin lyödä tuosta vaikka koko omaisuuteni vetoa. Kaikki maat tiedostavat Suomen ja Tsekin potentiaalin paras yhdestä -otteluissa.
 
Ei yhtäkään itseään kunnioittavaa maata kiinnosta, onko se 5. vai 8. Kaikki maat olisivat ottaneet noista vaihtoehdoista Sveitsin, voisin lyödä tuosta vaikka koko omaisuuteni vetoa. Kaikki maat tiedostavat Suomen ja Tsekin potentiaalin paras yhdestä -otteluissa.

Jees jees. Turha heittaa omaisuusvetoja, joita ei voi mitenkaan todentaa. Turhaa lopinaa. Ma vaitan etta naissa skaboissa Sveitsin potentiaali on pelattujen otteluiden valossa parempi kuin Suomella paras yhdesta -matsissa.

EDIT: Heitetaan nyt tahan ennusteita puolivalierista ja sanotaan etta USA-FIN -peli on valitettavasti 4-2 kaverille ja SUI-SWE 3-2 ja:n jalkeen kakikelloille.
 
Viimeksi muokattu:
Jees jees. Turha heittaa omaisuusvetoja, joita ei voi mitenkaan todentaa. Turhaa lopinaa. Ma vaitan etta naissa skaboissa Sveitsin potentiaali on pelattujen otteluiden valossa parempi kuin Suomella paras yhdesta -matsissa.

Totta kai se on turhaa, mutta se osoittaa kuvainnollisesti, että olen varma tästä asiasta. Alkusarjaläpsyttelyillä ei ole pudotusmatseja ajatellen mitään merkitystä. Sveitsi on ennenkin sulanut hyvän alkusarjan jälkeen puolivälierissä ja mennyt viimeisen 15 vuoden aikana tasan kerran välierään. Suomen saavutukset ja ainainen nousujohteisuus turnauksessa ovat varmasti vastustajien tiedossa.

Väitän, että jos mentäisiin Grönborgilta kysymään, olisitko kohdannut mieluummin Suomen tai Sveitsin, vastaisi hän silmiään räpäyttämättä, että Sveitsin. Toki julkisuuteen hän ei tätä kommenttia antaisi, eihän käkikellomaan pojille pidä sentään lisäsytykettä antaa.
 
Totta kai se on turhaa, mutta se osoittaa kuvainnollisesti, että olen varma tästä asiasta...

Sa saat ihan rauhassa olla varma asiastas. Niin ne skientologitkin on asiastaan varmoja. Ja meidan pelin viivelahtovalmentajat. Kuten jo sanoin, saahan sita takki auki lahtea mihin peliin tahansa, jos haluaa. Suomen "nousujohteisuus" turnauksissa ei todellakaan ole mitenkaan "ainaista" edes 2000-luvulla. Aika vitunmoista vuoristorataa on MM-kisat olleet ihan sijoituksienkin valossa vaikka jotain mitaleita on tullutkin.

Tosin sanoisin viela tosta sun "itseaan kunnioittavasta latkamaasta" etta yksikaan itseaan kunnioittava latkamaa ei kilju riemusta jostain hopeamitalista eika kutsu sita nousujohteiseksi pelaamiseksi.
 
Sa saat ihan rauhassa olla varma asiastas. Niin ne skientologitkin on asiastaan varmoja. Ja meidan pelin viivelahtovalmentajat. Kuten jo sanoin, saahan sita takki auki lahtea mihin peliin tahansa, jos haluaa. Suomen "nousujohteisuus" turnauksissa ei todellakaan ole mitenkaan "ainaista" edes 2000-luvulla. Aika vitunmoista vuoristorataa on MM-kisat olleet ihan sijoituksienkin valossa vaikka jotain mitaleita on tullutkin.

Tosin sanoisin viela tosta sun "itseaan kunnioittavasta latkamaasta" etta yksikaan itseaan kunnioittava latkamaa ei kilju riemusta jostain hopeamitalista eika kutsu sita nousujohteiseksi pelaamiseksi.

Enpä ole koskaan Suomen pelaajien tai fanien nähnyt kiljuvan riemusta hopeamitalista. Mutta ovathan Suomen saavutukset aivan eri planeetalta kuin käkikelloveljien.

Muistutat vähän yhtä sukulaismiestä, joka vänkäsi vastaan itsestäänselvästä asiasta, vaikka kaikki, hänet itsensä mukaan lukien, tiesivät hänen olevan väärässä.

Enkä minä ole sanonut, että Ruotsin pitäisi takki auki lähteä mihinkään, vaan että se varmasti kohtaa mieluummin Sveitsin kuin Suomen tai Tsekin. Voihan Sveitsikin yllättää, mutta ei se ole yhtä todennäköistä kuin näiden kahden muun maan voitot olisivat.
 
Enpä ole koskaan Suomen pelaajien tai fanien nähnyt kiljuvan riemusta hopeamitalista. Mutta ovathan Suomen saavutukset aivan eri planeetalta kuin käkikelloveljien.

Muistutat vähän yhtä sukulaismiestä, joka vänkäsi vastaan itsestäänselvästä asiasta, vaikka kaikki, hänet itsensä mukaan lukien, tiesivät hänen olevan väärässä.

Enkä minä ole sanonut, että Ruotsin pitäisi takki auki lähteä mihinkään, vaan että se varmasti kohtaa mieluummin Sveitsin kuin Suomen tai Tsekin. Voihan Sveitsikin yllättää, mutta ei se ole yhtä todennäköistä kuin näiden kahden muun maan voitot olisivat.

Jees. Mun vaite on ja pysyy yha samana - naissa skaboissa nahtyjen otteiden perusteella Sveitsi on talla hetkella hankalampi vastustaja Ruotsille kuin Suomi. En kuitenkaan aio tarjota tyhjia (ja tyhmia) koko-omaisuus-vetoja enka holmoja vaitteita siita "mita kaikki tietavat". Ma olen ennusteeni kyseisten puolivalierien tuloksista esittanyt ja lyon niilla tuloksilla vetoa kiinnostavimmat kertoimet tarjoavan toimiston kautta.

Sulla on tukena oma mutusi ja mulla taman turnauksen tilastot seka Sveitsin ja Suomen esitysten arviointi. Gronborgin kanssa todistettavasti yhteista on vain taman turnauksen tilastot seka Sveitsin ja Suomen pelien arviointi.

Mun mutu on se, etta Gronborgkin pitaa Sveitsn pelin kehittymista tassa turnauksessa enemman nousujohteisena kuin mita Suomen peli on ollut. Mutta ma myonnan etta se on mutua enka viitsi alkaa inttamaan, etta kaikki, sina mukaanlukien, tietavat nain olevan. Pelletouhua.
 
Jees. Mun vaite on ja pysyy yha samana - naissa skaboissa nahtyjen otteiden perusteella Sveitsi on talla hetkella hankalampi vastustaja Ruotsille kuin Suomi. En kuitenkaan aio tarjota tyhjia vetoja enka holmoja vaitteita siita "mita kaikki tietavat".

Sulla on tukena oma mutusi ja mulla taman turnauksen tilastot seka Sveitsin ja Suomen esitysten arviointi. Gronborgin kanssa todistettavasti yhteista on vain taman turnauksen tilastot sekâ Sveitsin ja Suomen pelien arviointi. Mun mutu on se, etta Gronborgkin pitaa Sveitsn pelin kehittymista tassa turnauksessa enemman nousujohteisena kuin mita Suomen peli on ollut. Mutta ma myonnan etta se on mutua enka viitsi alkaa inttamaan, etta kaikki, sina mukaanlukien, tietavat nain olevan. Pelletouhua.

Heh. Ei se mun sukulaismieskään koskaan myöntänyt olevansa väärässä, vaikka sille sanottiin suoraan, että lopeta jo.

Ei ne tuolla valmennuksessa niin idiootteja ole, että Sveitsi muuttuisi yhtään sen paremmaksi joukkueeksi voitettuaan perseilleen Kanadan tai merkityksettömässä ottelussa Tsekin. Yhdestä poikki -pelissä Sveitsi on vuosien saatossa ollut huono. Suomi ja Tsekki on taas usein ylittänytkin tasonsa. Sveitsillä on myös kaikilla mittareilla näistä joukkueista huonoin materiaali.

Voit uskotella itsellesi mitä haluat, mutta väärässä olet.
 
Mun vaite on ja pysyy yha samana - naissa skaboissa nahtyjen otteiden perusteella Sveitsi on talla hetkella hankalampi vastustaja Ruotsille kuin Suomi.
Sveitsi on kyllä todella potentiaalinen yllättäjä tässä turnauksessa. Sveitsi on ehdottomasti ainakin lähelle samaa tasoa Tsekin ja Suomen kanssa. Sveitsi ei edes paperilla häviä kovin paljoa em. joukkueille. Harmi toki Sveitsin, Tsekin ja Suomen kannalta, että tarjolla oli vain kovempia vastuksia puolivälieriin, kun Kanadan lohkovoitto varmistui jo aiemmin. Jokaisella on täten varsin heikot saumat päästä välieriin, vaikka eiköhän vähintään se yksi yllätys nähdä puolivälierissä.
 
Sveitsi ei edes paperilla häviä kovin paljoa em. joukkueille.

Kyllä ne paperilla häviää. Ei siellä ole Ahon, Filppulan, Rantasen, Pastrnakin, Voracekin, Plekanecin tai vaikkapa Gudasin kaltaisia kovia nimiä ensinkään. Ehkä joku Brunner on lähimpänä. Tasaisen laadukas, Sveitsin liigasta pääosin koottu massa. Alkusarjassa Sveitsi on usein loistanut, mutta aina hyytynyt (yhtä poikkeusta lukuun ottamatta) puolivälierissä. Onnistui ryssimään tuon pelin jopa Saksaa vastaan joskus.

Sveitsille on aina hyvä saavutus puolivälieriin pääsy. Suomelle ja Tsekille se on välieriin pääsy. Siinä se ero tiivistettynä. Sveitsiltä loppuu paukut puolivälierissä, Suomella vasta myöhemmin. Sydämestäni toivon, että Sveitsi yllättää Ruotsin, mutta valitettavasti tätä ei tule tapahtumaan.

edit. Taitaa "yllätysten" järjestäminen jäädä Suomen ja Tsekin harteille tällä kertaa.
 
Kyllä ne paperilla häviää. Ei siellä ole Ahon, Filppulan, Rantasen, Pastrnakin, Voracekin, Plekanecin tai vaikkapa Gudasin kaltaisia kovia nimiä ensinkään.
Kärkihyökkääjissä häviävät jonkin verran eittämättä, mutta puolustus on aika samaa tasoa eikä maalivahtipelikään ole ongelma tämän turnauksen perusteella. Kyllä toki omastakin mielestä Ruotsilla kävi paras tuuri.
 
Heh. Ei se mun sukulaismieskään koskaan myöntänyt olevansa väärässä, vaikka sille sanottiin suoraan, että lopeta jo.

Ei ne tuolla valmennuksessa niin idiootteja ole, että Sveitsi muuttuisi yhtään sen paremmaksi joukkueeksi voitettuaan perseilleen Kanadan tai merkityksettömässä ottelussa Tsekin. Yhdestä poikki -pelissä Sveitsi on vuosien saatossa ollut huono. Suomi ja Tsekki on taas usein ylittänytkin tasonsa. Sveitsillä on myös kaikilla mittareilla näistä joukkueista huonoin materiaali.

Voit uskotella itsellesi mitä haluat, mutta väärässä olet.

Ei mulle ole minkaanlaista merkitysta silla, mita mielta sa olet musta tai sun sukulaismiehesta. Yhteisia faktoja nyt on kuitenkin vaikkapa sen mainitun Gronborgin kanssa joko a) sun mutu tai b) turnauksen tilastot ja joukkuiden peliesitysten arviointi - mainitsemasi nousujohteisuus mukaanlukien. a) ja b) on melkoisessa ristiriidassa keskenaan.

Ma yha veikkaan, etta Gronborgilla ja mulla on enemman yhteista kasityksen muodostamisessa kuin sulla ja Gronborgilla. Ma luotan kasitykseeni niin paljon, etta ma lyon tuloksista vetoa. En siis mitaan "koko-omaisuus-kiinni"-mielikuvitusvetoja, vaan ihan oikeilla euroilla ja ihan oikealla riskilla.

Avaa nyt niita rotsis nappeja vahan lisaa :D Ja pellekengat jalkaan.
 
Kärkihyökkääjissä häviävät jonkin verran eittämättä, mutta puolustus on aika samaa tasoa eikä maalivahtipelikään ole ongelma tämän turnauksen perusteella. Kyllä toki omastakin mielestä Ruotsilla kävi paras tuuri.

Sveitsin pakeista on vähän vaikea sanoa. Miten ne pärjäisivät vaikkapa KHL:ssä? Yksi ongelma on juuri tämä, että ne pelaavat omassa ok-tasoisessa sarjassaan, mutta vertailu on vaikeaa. Genoni on ihan hyvä veskari, mutta kyllä se Mrazekille paperilla häviää. Suomella toki on huonot veskarit.

No joo, samaa mieltähän me tästä tunnutaan aika lailla olevan.
 
Ei mulle ole minkaanlaista merkitysta silla, mita mielta sa olet musta tai sun sukulaismiehesta. Yhteisia faktoja nyt on kuitenkin vaikkapa sen mainitun Gronborgin kanssa joko a) sun mutu tai b) turnauksen tilastot ja joukkuiden peliesitysten arviointi - mainitsemasi nousujohteisuus mukaanlukien.

Ma yha veikkaan, etta Gronborgilla ja mulla on enemman yhteista kasityksen muodostamisessa kuin sulla ja Gronborgilla. Ma luotan kasitykseeni niin paljon, etta ma lyon tuloksista vetoa. En siis mitaan "koko-omaisuus-kiinni"-mielikuvitusvetoja, vaan ihan oikeilla euroilla ja ihan oikealla riskilla.

Avaa nyt niita rotsis nappeja vahan lisaa :D Ja pellekengat jalkaan.

Grönborg nauraisi sut pihalle, kun sä menisit kertomaan sille, että "Hei, nyt meidän kannattaa kaikin keinoin välttää Sveitsiä, kun voidaan saada Suomi vastaan". Kyllä tässä klovni on joku ihan muu kuin minä. Fakta on, että Sveitsi on päässyt välieriin tai pidemmälle vuonna 1998 ja 2013. Kovin vakuuttava heidän tilastonsa puolivälierissä ei ole. On alkusarja mennyt sitten ihan miten tahansa. On ihan sama, miten Sveitsi on alkusarjaläpsyttelyissä pelannut.
 
Grönborg nauraisi sut pihalle, kun sä menisit kertomaan sille, että "Hei, nyt meidän kannattaa kaikin keinoin välttää Sveitsiä, kun voidaan saada Suomi vastaan". Kyllä tässä klovni on joku ihan muu kuin minä. Fakta on, että Sveitsi on päässyt välieriin tai pidemmälle vuonna 1998 ja 2013. Kovin vakuuttava heidän tilastonsa puolivälierissä ei ole. On alkusarja mennyt sitten ihan miten tahansa. On ihan sama, miten Sveitsi on alkusarjaläpsyttelyissä pelannut.

Paatit sitten olkiukon vetaista :D Koeta nyt vaan kommentoida niita mun argumentteja ja osoita ne vaariksi. Onnea matkaan.
 
Paatit sitten olkiukon vetaista :D Koeta nyt vaan kommentoida niita mun argumentteja ja osoita ne vaariksi. Onnea matkaan.

Sinä olet puhunut siitä, miten Sveitsi on Suomea kovempi vastustaja Ruotsille. Ja olet perustellut tuota lähinnä sillä, että Sveitsillä on alkusarjasta enemmän pisteitä ja sinun mielestäsi nousujohteisempaa peliä. Ja että Ruotsi ei ollutkaan niin onnekas, kun sai vastaansa "kovan" Sveitsin. Vai mistäs sinä yrität sitten minun kanssani väitellä?
 
Sinä olet puhunut siitä, miten Sveitsi on Suomea kovempi vastustaja Ruotsille. Ja olet perustellut tuota lähinnä sillä, että Sveitsillä on alkusarjasta enemmän pisteitä ja sinun mielestäsi nousujohteisempaa peliä. Ja että Ruotsi ei ollutkaan niin onnekas, kun sai vastaansa "kovan" Sveitsin. Vai mistäs sinä yrität sitten minun kanssani väitellä?

Sanoin, etta tulosten ja mainitsemasi peliesitysten "nousujohteisuuden" valossa tassa turnauksessa Sveitsi ei ole b-lohkon jatkoonmenijoista se heikoin maa. Myos turnauksen tilastot puoltavat minun kantaani. Sinun kantaasi puoltaa... mutuilu, fanisokeus ja holmo elvistelyntarve. Ei haittaa minua millaan lailla.

Niin valmentajat, myos Gronborg, kuten myos vedonlyojatkin, laskevat enemman vuoden 2017 turnauksessa tilastojen ja viimeaikaisten peliesitysten varaan kuin vuoden 1998 tai 2013 peliesitysten varaan.

Kukin tyylillaan. Kylla me voidaan lyoda kunnollinen vetokin - ma olen kyseisten joukkueiden pelien tuloksista puolivalierissa jo tehnyt julkisen ennusteen. Put your money where your mouth is. Or not.

Probably not.
 
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös