Liiankin odotettua...
Joo, eipä ollut yllätys minulle kun oli nähnyt haahuilun sarjajumbonkin kanssa. Tapparalla on yllättävää kyllä asennevaikeuksiakin, vaikkei joukkueen nyt mikään mitaliehdokas pitäisikään olla. Itseasiassa olin varma, että huonosti käy haettuani lippuni tänään ennakosta. Niinpä, paikkanumero oli juuri sellainen, jonka olen havainnut tuottavan epäonnea... Saas nähdä, miten HIFK pärjää seuraavissa otteluissa, kun en ole enää "auttamassa"! ;)
Se oli kyllä pettymys kuitenkin, ettei pistettäkään saatu. Tiesin, ettei 1-0 riitä voittoon, mutta kun aikaa oli alle 10 minuuttia jäljellä uskoin kyllä yhteen pisteeseen melko vahvasti. HIFK joutui kyllä aika tiukille, sillä Tapparan johtaessa 1-0 kirvesrinnoilla oli muutama sellainen hyvä tovi, että 2-0 oli varsin lähellä ja IFK näytti hetken jopa "hyytyvän". Mutta ei! Sallimus oli päättänyt, että kohta peli olikin 1-1 ja pian sen jälkeen jo 1-2!!
Toisaalta IFK ansaitsi menestyksensä, sillä kyllähän se tuli otteluun paljon ahneemmin ja vain Lehto tai IFK:n heikko viimeistely esti IFK:n avausmaalin. Tappara sai hyvän muistutuksen kuolevaisuudesta ja saa nähdä alkaako tästä nyt jonkinlainen toisenlainen putki. Itse ainakin ennakoin pientä tappioputkea, sillä torstaina Tappara ei kyllä Ilvestä kaada. Se olisi ainakin minulle melkoinen yllätys. BTW jos Tappara meinaa pärjätä, niin turhia jäähyjä on karsittava. Bluesia vastaan saatiin kone kaikesta huolimatta käyntiin, muttei sitten IFK:a vastaan. Nyt jäähyt rikkoivat ainakin ekan erän pelin aika pahasti, vaikkei vastustaja maalannutkaan.
HIFK pelasi ihan hyvä liikkuvaa ja syöttelevää peliä. En nyt ihmeenä pitäisi, vaikka joukkue nousisi keväällä kärkipäähänkin. Onhan siellä kuitenkin jemmassa esim. Pesonen. Mutta puolustus ja Lundell kyllä hieman arveluttavat pitkässä juoksussa, vaikka tänään hyvin onnistuivatkin. Muutama kova vahvistus ehkä puolustukseen ja saumat mitalipeleihin ovat. En siis vielä purista Baxterin kanssa kättä "HIFK:n mestaruudesta keväällä". Se saa vielä odottaa. Ahdingosta saa kuitenkin voimaa ja sen HIFK käytti tänään hyväkseen. Onnittelut heille!