Hah, satuitko muuten katsomaan eilisen pelin ensimmäistä erää tai edellistä kohtaamista ylipäänsä? Ai niin, aina kun Blues on alakynnessä, niin silloin ne ovat "väsyneitä", "ei kiinnosta" tai jotain, vastustajan pelaamisella ei ole sen alakynnessä olemisen kanssa mitään tekemistä. Jokuhan kertoi jo edellisen pelin yhteydessä, että ei ollut viihdyttävää peliä. No ei varmaan juu, jos oma porukka pyörii kotikaukalossa kuin kuoriämpäri, heh.
Eilen Blues pakotti Kerhon puolustamaan ja rikkomaan. Hurlumheitäkö siinä olisi pitänyt alkaa pelaamaan, että espoolaisilla katsojilla olisi ollut kivaa?
Niin, Leon tuossa alempana ymmärsi paremmin, mitä tarkoitin. Enkä toisaalta sitä ihmettele yhtään. Ja koska edellä mainittu kirjoittaja nosti termin ensiksi esille, uskallan sitä käyttää itsekin. Olen edelleen sitä mieltä, mitä olen ollut melkein niin kauan kuin muistan. Rautakorpi on viihdyttävän jääkiekon syöpä. Vielä se ei Kerhon pelissä paista läpi kuten aikanaan esimerkiksi Tapparassa, mutta uskoisin iltojen pimetessä ja kylmetessä ennustaa, että aika paljon kahvasyytöksiä alkaa sinne päin sadella rännän mukana. Se on sitten tietysti kiinni ihan omasta asenteesta, lähteekö omaa juttua kritisoimaan vai kääntääkö takin yhtä nopeasti kuin tietyt raumalaiset.
Jalosen aikana Kerhon peliä oli kiva katsoa ja se oli myös ilmeisesti ihan toimivaakin - ainakin itse muistelen Kerhon jotain voittaneenkin. Jo Rautakorven pärstä taas saa itseni toivomaan jotain piikikästä poikittain miehen hanuriin. Jalosta arvostan siitä, että hän näytti sen, että viihdyttävällä pelaamisella ja hyökkäyksiin perustuvalla pelillä on myös mahdollista menestyä.
Painotan nyt, että Kerho pelaa "aktiivista häirintäpeliä" "koko viisikon sitoutuessa sapluunaan", mutta ei se niin härskiltä ainakaan vielä näytä mitä Rautakorven aikaisemmilla pesteillä tämän herran joukkueet pelasivat. Edelleen - kuten edellisessäkin keskinäisessä viikko sitten - tuolta on helvetin vaikea dumarien selkeitä jäähyjä poimia, koska jatkuva erityisesti kiekottoman pelaajan rikkominen on lähinnä "minuutin jäähyjä".
Kuitenkin mikäli olisin Salonojan lailla varoissani, voisin vaikka maksaa jokaiselle liigajoukkueelle miljoonan siitä, että Rautakorpi ei liigassa valmenna. Ja mikäli Rautakorpi jonkun penkin taakse menee, maksaisin kaikille muille joukkueille kaksi miljoonaa.
Ja ei, minulla ei sinäänsä ole mitään Kerhoa tai sen pelaajia vastaan - mieluummin minä Kerholle menestystä toivoisin kuin monelle muulle seuralle. Rautakorvelle taas toivon kaikkea muuta kuin menestystä liigassa. Rautakorven pelifilosofia on vain niin erilainen kuin se, mitä itse haluaisin jääkiekossa nähdä. Tunteita se kuitenkin herättää.
T: nimimerkki "nollatoleranssia tarvitaan vain Rautakorven vuoksi"