Hameet päälle HIFK!
Kyllä. Jokerit pelasi pariin otteeseen rumasti, mutta illan kehno vitsi oli neitilauma nimeltä HIFK. Tänään häpesin silmät päästäni HIFKin takia ensimmäistä kertaa elämässäni. Jos minulla olisi valtaa, antaisin tässä ja nyt monoa Suhoselle. Ei saatana, ei meidän perinteitä voi noin pahasti polkea lokaan.
Jääkiekko on kova kontaktilaji. Kertokaa se Suhoselle. Kun vastustaja pelaa kovaa, silloin pistetään kova kovaa vastaan. Kertokaa se Suhoselle. Kun joukkueen liideri ja ykkössentteri ajellaan raukkamaisella polvitaklauksella sairaalaan, SITÄ EI JÄTETÄ KUITTAAMATTA. Kertokaa se Suhoselle.
Suhonen, maailman toiseksi pisimpään valmentanut ex-NHL mies oli tänään kuin kädetön ja jalaton kääpiö satasen juoksussa vastassaan maailman nopein mies. Summanen pyyhki Suhosella jäätä ja sen lisäksi pleksitkin. Summanen teki niin kuin voittoa haluava valmentaja tekee; otti voiton keinoja kaihtamatta. Meidän Suhosemme puhalteli muniinsa ja itki tuomareille. Häpesin.
Mitä väliä ottelun mahdollisella pisteellä enää on siinä vaiheessa, kun ykkössentteri viedään paareilla kentältä? Eikö Suhosen ajatteluun kuulu juuri se, että jääkiekossa on muitakin elementtejä ja arvoja kuin voitto tai hikinen, pahalta maistuva tasapeli? Saatanan tunari koko äijä, halusi typerän pisteen, mikä ei enää siinä vaiheessa kiinnostanut ketään. Saatanan tunari koko äijä, heitti kentälle pyörimään Hirsoa, Häbää ja muita vitsejä, kun Pasi Saariselle olisi ollut käyttöä hommassa, jonka hän parhaiten osaa. Tai Mrazekille.
Onnittelut muuten Jokereille voitosta – se oli ansaittu. HIFK ei ansainnut muuta kuin hamekankaat ja syvää halveksuntaa.
PS.
Vopatin aivotärähdykseen johtanut taklaus oli puhdas, 2 minuuttiakin oli liikaa. Vopat on niin loukkaantumisherkkä pelaaja rymyuransa jälkeen, että painukoon helvettiin meiltä hiihtelemästä. Niin kuin Suhonen ja koko saatanan ämmälauma. Vaikka joku sanookin, että olen puolimatkassa Ilmalaan, niin senkin uhalla ilmoitan, että minun HIFK-matsini ovat nyt vähäksi aikaa katsottu. Käytän matsien ajan hyödyllisemmin, vaikka perheen parissa. Ilmalaan en mene.