Ti 12.3.2013 TPS - Ässät

  • 11 885
  • 63

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Mun mielestä taas Ässien pelaajamateriaalilla ei mikään maailman suurin ihme tuo neljäs sija ole. (en tosin ole varma, otitko kokoonpanoja selatessasi huomioon, että Ässiltä puuttuu tämän päivän pelistä koko ykköskenttä sekä ykkösveska.)

Puhtaasti paperilla arvioin Ässiä ennen kautta sijoille 4-6 ja tämä myös toteutui. Fakta on kuitenkin se, että Ässät on nyt jo useamman kauden ajan pyörinyt samoilla sijoilla.*

TPS sen sijaan on kyllä "hivenen" matalammalla, mitä veikkailin, muistaakseni ainakin säälipaikkaa ennakoin.

Mielenkiintoinen matsi tulossa, TPS:n kolme kenttää vs. Ässien "kaikki pelaa" tyylinen kokoonpano.

* voisi lisätä tuohon vielä sen, että Ässät on ainoa joukkue JYPin lisäksi, joka puhkaisee kolmannen perättäisen kerran tuon 100 pinnan maagisen rajan. Kolmen kauden maraton-taulukossa Ässät on sijalla kaksi. Jos joku haluaa edelleen pitää sijoittumista kuuden joukkoon "yllätyksenä", niin be my guest.

Otin kyllä huomioon arvioinnissani koko kauden Ässien rosterin enkä vain tätä tämän iltaista.
Voin kuitenkin aidosti nostaa Ässille hattua, että siellä on paljon tehty asioita viime vuosina oikein, kun tulokset ovat olleet noin hyviä. Mielenkiintoista nähdä, pystyykö Pekka Virta ensi kaudella sekoittamaan Ässienkin pelin, sillä nykyinen Ässät pelaa aivan eri tyyppistä jääkiekkoa, mikä on Pekka Virran tyyli. Identiteetti saattaa ensi kaudella olla Ässiltäkin kadoksissa.
Toivottavsti Ässien menestysputki ei kuitenkaan päätyisi tähän kevääseen.
Itse kyllä pelkään, että se valitettavasti päättyy.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Toivottavsti Ässien menestysputki ei kuitenkaan päätyisi tähän kevääseen.
Itse kyllä pelkään, että se valitettavasti päättyy.

Itse taas en näe yhtään syytä, miten Ässät äkkiä tipahtaisi pois kärkikahinoista*, ennemminkin näen niin, että tästä mennään taas hieman ylöspäin.

Samalla kaavalla kuin Jyppikin pikkuhiljaa hivuttautui kohti kärkeä, se on ideaali. Se on sitten eri asia, tapahtuuko tämä seuraava askel (=puolivälieristä eteenpäin) jo tällä kaudella. Tietynlaisen loogisen jatkumon kautta ajatellen vastaus on kyllä, mutta pelataan pelit ensin alta pois.

Virtaan tulevana valmentajana olen erittäin tyytyväinen. Mikään ei estäne Pekkaa muokkaamasta hieman omia ajatuksiaan pelistä, kun tämä kerran onnistuu J. Jaloseltakin. Lienee turhaa lisätä, että Virta on tästä jo julkisesti puhunutkin.

Mutta nyt menee jo hieman ohi aiheesta, joten eiköhän pelata tämä illan ottelu alta pois. :)

edit. * siis tarkoitan tällä kamppailua suorasta pudotuspelipaikasta ja sijoja kuuden joukossa. Tarkennus !
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
JYP:n identiteetti on pysynyt valmentajavaihdoksista huolimatta ennallaan. Selvää jatkumoa siis entiseen.
Pekka Virran ja Karri Kiven jääkiekko ovat lähes kuin yö ja päivä. Jatkumoa ei siis ole.
Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan, mutta pelataan nyt ensin tämä kausi loppuun. Ainakin itse sympatiseeraan Ässiä play offeissa niin kauan kuin siellä pelaavat. Tsemppiä!
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juuri noin se menestys pitääkin rakentaa, mutta TPS:n toimisto ei sitä ole kerta kaikkiaan tajunut. Nöyryys tekemiseen puuttuu, valitettavasti.

Tämä on Rocky Rautakallion lanseeraama juttu. Pekka toi Poriin takaisin työnteon asenteen ja perinne on elänyt tähän päivään saakka. Syksyllä opit vähän unohtuivat kun kaikki odotti että Dixon ratkoo ja muilla peliaika oli vähäinen.

Paluu "juurille" tapahtui sitten kun pelaajat ottivat itse esille tämän saman asian: duunia, duunia ja duunia. Ei tuolla kukaan tee maaleja sun puolesta. Nyt on alettava hommiin.. Saan muuten kiittää Pekkaa myös omasta onnistumisestani siviilityössä. Pekka sanoi meikälle, silloiselle fanijengin aktiiville että "muistakaa aina se perus työnteko. Mitä tahansa teette, niin ette pärjää missään ellette tee sitä aktiivista perusduunia" Helvetin hieno mies. Patalauma on nyt sisäistänyt taas tämän jutun ja hyvän veskarin apuna voidaan päätyä pitkällekin. Toivottavasti myös TPS:ään ajautuisi semmonen samanlainen perkelemeininki uudestaan mitä Suikkanen koitti teille rakentaa. Sehän nähtin minne sillä spiritillä ja duunilla mentiin! Ehkä jo ensi kaudella?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pekka Virran ja Karri Kiven jääkiekko ovat lähes kuin yö ja päivä. Jatkumoa ei siis ole.
No ei se ero todellakaan ole kuin yö ja päivä. Ässät ei ole mikään puhdas pystysuunnan joukkue.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Toivottavasti kolmen ketjun Tepsin kausi saa arvoisensa päätöksen tänään, sehän tarkoittaa yhdeksättä perättäistä tappiota ja kotitappioputki Ässiä vastaan venyy edelleen.

Positiivista on se että kymmenettä perättäistä tappiota ei voi tulla sillä KAUSI LOPPUU VIIMEIN!!! JESS.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
No ei se ero todellakaan ole kuin yö ja päivä. Ässät ei ole mikään puhdas pystysuunnan joukkue.

Kyllä ne maalit Porissakin kentän päädyssä tiettävästi ovat, eivät laidoilla. Eli kyllä pystysuunnan hokilla mennään.

Aikuisten oikeasti tämän lateraalihassuttelusheissen voisivat kaikki pikkuhiljaa unohtaa. Eihän Meidän Peliin usko kuin Sihvonen ja Tukka-Jukka maajoukkueessa. Selänteeltä ihan kelpo vinkkiä tänään mediassa ja Törmäseltä myös.
 

J.K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Odotukset melko nollissa matsia kohden, kunhan ässät ei nyt liikaa innostuisi maaleja tekemään. Ja voishan se olla positiivinen ylläri, jos TPS vaikka sattuis voittamaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä ne maalit Porissakin kentän päädyssä tiettävästi ovat, eivät laidoilla. Eli kyllä pystysuunnan hokilla mennään.

Aikuisten oikeasti tämän lateraalihassuttelusheissen voisivat kaikki pikkuhiljaa unohtaa. Eihän Meidän Peliin usko kuin Sihvonen ja Tukka-Jukka maajoukkueessa. Selänteeltä ihan kelpo vinkkiä tänään mediassa ja Törmäseltä myös.
Meidän Pelillä tuotiin kultaa kotiin keskinkertaisella materiaalilla. Jääkiekkoa voi tietysti monella eri tavalla, mutta tuossa on kivikovaa faktaa. Mutta joo, luistin liikkeelle, kiekkoa maalille jne.

Minun mielestäni on ihan hyvä, että pelitavoista puhutaan, mutta minulla nyt ei olekaan mitään agendaa menossa ketään henkilöä vastaan.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Pekka Virran puheet...

No ei se ero todellakaan ole kuin yö ja päivä. Ässät ei ole mikään puhdas pystysuunnan joukkue.

...ja teot valmentajana eivät ole kyllä suuremmin kohdanneet, mutta ensi kaudellahan se nähdään, se Virran pelin muokkaaminen tai halukkuus siihen. Mielenkiinnolla odotetaan.

Tänään pääsee sitten viimeisen kerran kuluvalla kaudella katselemaan TPS:n suorittamista. Ei nyt mikään suuren urheilujuhlan tuntu ole rinnassa sykkimässä, kun hallille lähtö taas lähestyy tuossa hiljalleen.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...ja teot valmentajana eivät ole kyllä suuremmin kohdanneet, mutta ensi kaudellahan se nähdään, se Virran pelin muokkaaminen tai halukkuus siihen. Mielenkiinnolla odotetaan.
Turussa ei ehkä. Kuopiossa Virta oli luomassa pelillistä indetiteettiä KalPalle, joka on nyt olemassa junnuja myöten.

Porissa pienempi kaukalo jo todennäköisesti saa Virran tekemään viilauksia pelitapaan. Prässätä voi ainakin rohkeammin kuin Turun lentokentällä. Ensi kausi sen tietysti vasta näyttää, missä mennään. Lähtökohdat on paremmat kuin Tepsin pestin alkaessa. Soveltuvampi materiaali + pidempi valmistautumisaika pestiin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pekka Virta- keskustelu lienee turkulaisten kanssa täysin turhaa ja hedelmätöntä, sillä niin vahvat ovat heidän käsityksensä Virrasta mönkään menneen TPS-visiitin jälkeen.

Turun tapauksessa tosin pitää muistaa, ettei sinne ole vuosikausiin kukaan saanut luotua hyvää kiekkojengiä, pl. Suikkasen ihmekausi.

Toisin päin asiaa voisi peilata siten, että kyllä kaikki porilaiset tiesivät Pajulin kyvyt valmentajana, jonka taas turkulaiset ottivat iloiten vastaan, kun halusivat Virrasta eroon.

No, nyt kun lukee turkulaisten omia kantoja ja ajatuksia Pajulista puoli vuotta myöhemmin, niin kyllä se totuus on jo sielläkin valjennut.

Loppukaneettina tähän voisi heittää vielä sen, että kun Virran ja Pajuojan cv:tä liigajengin päävalmentajana vertailee, niin Virta pesee Pajulin helposti. Tosin tämä ei ole kovin vaikeaa, sillä Pajuojan saldo Porista, Tampereelta ja Turusta on yksi modernin liigahistorian heikoimpia.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Meidän Pelillä tuotiin kultaa kotiin keskinkertaisella materiaalilla. Jääkiekkoa voi tietysti monella eri tavalla, mutta tuossa on kivikovaa faktaa. Mutta joo, luistin liikkeelle, kiekkoa maalille jne.
.

Nyt alkaa aihe karata, mutta otetaan kiinni. Mietis nyt itsekin minkätasoisista kisoista oli kyse.

Itse tämän illan peliin, kokoonpanoja ja sarjatilannetta katsoessa tulee mieleen, miten TPS kehtaa pytää katsojilta sisäänpääsymaksua? Mä häpeän entisen turkulaisen kiekkosuuruuden puolesta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Mietis nyt itsekin minkätasoisista kisoista oli kyse...

Täysin ot:ta täältäkin suunnasta, mutta Venäjällä oli noissa kisoissa kivikova nippua, as usual.

Ei tarvitse mutuilla, riittää kun käy joukkueen pelaajalistan läpi.

Kauaksi ollaan muuten tultu TPS-Ässät- ottelusta. Alkaisi jo peli, niin ei tarvitsisi puhua Bratislavan keväästä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt alkaa aihe karata, mutta otetaan kiinni. Mietis nyt itsekin minkätasoisista kisoista oli kyse.
Täysin irrelevanttia. Suomella ei ollut lähellekään turnauksen materiaaliltaan kovin joukkue kasassa. Suomen joukkueesta revittiin irti enemmän kuin oli osiensa summa, se on se pointti.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Mielipiteita vain

Pekka Virta- keskustelu lienee turkulaisten kanssa täysin turhaa ja hedelmätöntä, sillä niin vahvat ovat heidän käsityksensä Virrasta mönkään menneen TPS-visiitin jälkeen.

Turun tapauksessa tosin pitää muistaa, ettei sinne ole vuosikausiin kukaan saanut luotua hyvää kiekkojengiä, pl. Suikkasen ihmekausi.

Voi sitä tietysti hedelmättömäksikin kutsua, mutta ei se Virran esityksiä ja juttuja muuksi muuta TPS:ssä. Se on hänen viimeisin näyttönsä ja on aika hyvin muistissa vielä.
En jää kaipaamaan, tarkkaan ottaen ottaisin jatkosopimuksen ennen Pajuojankin kanssa (jos saisi samalla lailla rakentaa joukkuettaan kuten Virta tähän kauteen -> "Olen tyytyväinen joukkueeseen, arpoja ei ole". Jäätävää settiä Virralta kauden alla. Em. valmentajien pelityyli ja pelaaja-aines eroavat aika lailla.

Mitä se Virta siellä Kuopiossa voittikaan? Kalpalla kun on ennestään ainakin yksi hopea, pistikö paremmaksi?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä se Virta siellä Kuopiossa voittikaan? Kalpalla kun on ennestään ainakin yksi hopea, pistikö paremmaksi?
Ässilläkin on ennestään kultaa, mutta se ei tarkoita,etteikö Kivi ja Toivola olisi tehneet hyvää työtä Ässissä kaudella 2005-06. Virta nosti muutamassa vuodessa KalPan pahnan pohjalta mitaleille ja sementoi aseman playoff-joukkueena.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Näyttäs olevan sattuneesta syystä ykkösnyrkki "pipinä". Lepuutushan tässä on selvästi kyseessä. Itse olen toivonut Brodinille suurempaa tonttia ja tänään sitä luvassa. Liukas hyökkääjä pääsee ominaisuuksiinsa HK-Areenan lentokentällä.

TPS 0,1,2 - 3,4,6 Ässät
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ei kovin hyvät lähtökohdat playoffeihin Ässille, kun avaimiehillä on vaivoja.

Ei tässä nyt hätää ole, kuumeen saa pois kyllä helposti vajaassa viikossa. Ja sitäpaitsi uskoisin että kyseessä on "kuume" lepuutuksen vuoksi. Savinaisella ollut kyllä vammaa mutta eiköhän tässä parasta kärkeä vain lepuuteta.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Tarkkaan ottaen..

Ässilläkin on ennestään kultaa, mutta se ei tarkoita,etteikö Kivi ja Toivola olisi tehneet hyvää työtä Ässissä kaudella 2005-06. Virta nosti muutamassa vuodessa KalPan pahnan pohjalta mitaleille ja sementoi aseman playoff-joukkueena.

...Kalpa on ollut hyvä runkosarjajoukkue, jolla on pyyhitty jäätä PO-peleissä. Eiköhän se panostus kasvanut Kapasen, Timonen jne tullessa remmiiin, jolloin käytössä ollut materiaalikin parani huomattavasti.

On hienoa että olette tyytyväisiä Virran tulosta ja vastaavsti itse olen tyytyväinen Virran lähdöstä. Sitä kaukalopalloilua g-junioreilla ei olisi kauempaa jaksanut katsella.
Kuten sanottua, mielenkiinnolla seurataan miten Porissa syksyllä sujuu. Odotukset ovat ainakin kohtuu korkealla nyt kun Kivi on saanut Ässät jäätävään lentoon.

Jaahas, alkaa olla aika mennä katsomaan vielä yksi höntsäily tähän kauteen.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ymmärrän kyllä, ettei Turussa haluta Virtaa takaisin. Kaikki olemme samaa mieltä, että mies epäonnistui pahasti Turussa ja sai ansaitusti potkut. Tottakai materiaali parantui Kuopiossa, mutta pohjalla alkoi olla jo seuraan luotu peli-indetiteetti ja hankittiin tähän sopivia pelaajia. Tepsissä Virran muutostyö epäonnistui pahoin. Ensimmäisen kausi ja paikka kymmenen joukossa ei vielä ollut mikään katastrofi, mutta Tepsi otti tuosta ainoastaan takapakkia tälle kaudelle.

Aika harvassa on ne valmentajat, joille ei tule sitä yhtä tahraa vähintään CV:seen. Annan itse Virralle reilun mahdollisuuden näyttää, että Turun keikka oli ainoastaan poikkeus ja kääntää kurssin urallaan. Joulun kohdalla ollaan varmaan jonkin verran viisaampia. Jury is out there.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Turkulaisten kommentit Virrasta muistuttavat erehdyttävän paljon lahtelaisten mielipiteitä Mika Toivolasta ennen tämän uj-pestin alkua. "Ei voi onnistua koskaan missään koska oli täällä ihan paska". Kaikki on toki mahdollista, itse haluan uskoa että Ässiin olisi pesiytymässä tekemisen kulttuuri joka ei olisi liian riippuvaista yhdestäkään yksilöstä.

Illan pelissä voi kyllä käydä mitä tahansa. Huhtalan Jesse voisi tehdä uransa ensimmäisen liigamaalin. Sille peukkuja.
 

BigJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Illan pelissä voi kyllä käydä mitä tahansa. Huhtalan Jesse voisi tehdä uransa ensimmäisen liigamaalin. Sille peukkuja.

Itse odottelen Moisiolta kuupan napsahtamista ja jotain aivopierua, myöhästynyttä taklausta jonkun päähän tms. Ajoissa ei taida ehtiä taklaamaankaan. Muuten tässä ei voi odotella kuin loppusummeria ja pikkutakin jäälle heittämistä.
 

3vilme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aina lämmittää mieltä kun putket ei katkea. Saadaan tilastomörkö Ässistä vielä ensi kaudella Turkuun :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös