Ti 12.11.2015 Josh Gratton vs. Matt Generous (Ässät - HIFK)

  • 9 649
  • 67

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Mistä lähtien näistä showtappeluista on annettu toinen 20min pelaamisesta ilman kypärää? Eikö siitä pitäisi tulla 2min ja eikö peli muutenkin ole tappelun aikana vihelletty poikki? :D

Ei siinä, hyvin ovat dumarit selviytyneet, eivätkä ole lähteneet tappamaan pelin intesiteettiä helpoilla vihellyksillä.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä paljon näille tappeluille lämpene, mutta hyvä ja rehti vääntö. Sanoisin, että tasapeli.

Huvittavaahan tässä on, että tuosta tulee 1-2 matsia pelikieltoa. Toisen erän alussa nähtiin Ben-Amorilta benamorit, kun Saarela piti Åstenia kiinni ja tämä tuomittu väkivaltarikollinen pudottaa hanskansa ja pistää sivulta pari vaparia Åstenia päähän. Tuosta voisi pari peliä antaa, koska pelaajalla on historiaa vastaavasta.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Mistä lähtien näistä showtappeluista on annettu toinen 20min pelaamisesta ilman kypärää? Eikö siitä pitäisi tulla 2min ja eikö peli muutenkin ole tappelun aikana vihelletty poikki? :D
Ylimääräinen pelirangaistus tuli kypärän poisottamisesta ennen tappelua.

Tämä sääntöhän on änärissäkin, tosin rangaistus säännön rikkomisesta on kakkonen eikä pelirangaistus
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Eikö nää Showpainimyllyt pitäneet olla jo lähes kaikkien mielestä pelleilyä ja kitketty pois liigasta aikaa? Sitten ja nyt sitten porukka hehkuttaa innoissaan myllyä täällä.

SaBä-keskusteluketjut on muualla. Kannattaa mennä sinne.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
SaBä-keskusteluketjut on muualla. Kannattaa mennä sinne.
Joo, koska en tykkää showpaineista, vaan spontaaeista tappeluista jääkiekossa, tarkoittaa se sitä että olen sählyfani.

Jatkakaa.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Tasan meni tämä mylly.
Gratton ei saannut kunnon otetta paidasta vaan joutui "tyytymään" keskeltä kaulusta kiinnipitämiseen, jolloin ulottuvuudesta on enemmän hyötyä Genelle. Ihan hyvä mylly liigaan, mutta näitä saisi tulla lisää.
Tosin mielummin nämä pitäisi lähteä pelitilanteista.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Huvittavaahan tässä on, että tuosta tulee 1-2 matsia pelikieltoa. Toisen erän alussa nähtiin Ben-Amorilta benamorit, kun Saarela piti Åstenia kiinni ja tämä tuomittu väkivaltarikollinen pudottaa hanskansa ja pistää sivulta pari vaparia Åstenia päähän. Tuosta voisi pari peliä antaa, koska pelaajalla on historiaa vastaavasta.

2+10min SBAlle tuli ja Åstenin naurusta päätellen tässä oli ihan tarpeeksi tällä erää. Ei tainnut iskut edes osua kunnolla, toki ei vähennä tahallisuutta.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
En ole aikoihin nähnyt vastaavaa, että toinen osapuoli otti noin pahasti nenäänsä kuin Gratton.

Hauska näkemys. Grattonin naamassa ei ollut mitään jälkiä nujakan jälkeen, joten melkoisia tappeluita olet viimeaikoina nähnyt.

Mielestäni meni aika tasan. Iskuja taisi Gratton saada muutaman enemmän mutta Generous oli hieman paremmassa lyönti asennossa. Lopussa Generous halusi selvästi lopettaa pystynyrkkeilyn kaatamalla Grattonin jäihin. Olisin mielelläni katsonut hetken pystynyrkkeilyä pidempään. Ihan hyvä mylly molemmilta kuitenkin!
 
Näin ihan ilman minkään sortin värilaseja täytyy kyllä todeta tämän myllyn menneen kyllä hienoisesti Generousille. Gratton ei ihan vastannut sitä hypeä mikä miehen maineen ympärillä on. Tuomareille pisteet siitä, etteivät menneet halailemaan poikia kesken kaiken.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Generoukselle niukka voitto. Sai tuolla kädellä, millä piti kiinni, annettua paljon osumia. Loppuun vielä viskasi Grattonin jäihin. Grattonia ylistettiin ihan ylivoimaiseksi tappelijaksi, mutta nyt kävi näin. Tavallinen ihminen se Grattonkin on.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hattu päästä Generousille. Oli kovempi näissä talkoissa kun muistelin.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
2+10min SBAlle tuli ja Åstenin naurusta päätellen tässä oli ihan tarpeeksi tällä erää. Ei tainnut iskut edes osua kunnolla, toki ei vähennä tahallisuutta.
Åsten nyt nauraa aina, kävi mitä tahansa ja paremmin ne iskut upposi kuin siinä tappelussa. Luulenpa, että aika moni pelaaja löisi mielellään 2+10 minuuttia vastaan vastapuolen ärsyttävintä jätkää pari kertaa vapaasti naamaan.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Hauskaa, että porukka odotti Grattonin lyövän Generousin pään irti tms. Generous on kuitenkin tapellut aiemmin urallaan jonkunverran niin uskon hänen tietävän miten homma hoidetaan. Mylly oli vähän nihkeä ja mun mieleen liian show, koska se olisi pitänyt aloittaa heti kun Gene taklasi Grattonia ja antoi haasteen. Gratton joutui kääntymään pois ja kysymään Rockyltä luvan. No hyvä, että tämä on pois alta niin ehkä näemme jatkossa näitä hieman enemmän ja toivottavasti spontaanisti.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Genematille ja Grattonille plussat. Generous on tuossa hommassa aikalailla liigan kärkiosastoa, Gratton lyö kyllä painavasti, mutta olisi odottanut tuolla saralla kovempaa näytöstä. Jos pystyssä olisivat olleet koko ajan, silloin olisi Gratton homman hoitanut, painissa hävisi ja iskuissa aikalailla tasan.
 

Nebelwerfer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Generous on kova jätkä, todella kova. Lähti kyllä kylmänviileästi mukaan tanssin kun kutsu tuli. Gratton kuitenkin vaan täys "goon" kun taas Gene on ihan kelpo liigapakki. Respect, hyvä Gene!
 

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Taktinen veto Grattonilta ottaa pelikieltoa tähän väliin, ettei tarvitse lauantaina kohdata Liigan myllykuningas Ari Gröndahlia kuin tv:n välityksellä. Olettaen toki, että show-tappeluista saa edelleen sen muutaman ottelun pelikieltoa, kuten on ollut tapana.
 

ML17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Hieman yllättäen näin tasainen vääntö. Gratton kommentoi halunneensa mahdollisimman pitkää tappelua, niin olisikohan sen vuoksi Generous pysynyt niin hyvin mukana, ja sitten paininut sopivassa kohtaa Grattonin jäähän. Ei toki pidä aliarvioida Generousta, vaikka myllyjä on vain parikymmentä, koska hyvin tasaisesti on muutaman kovan jätkän kuten Micheal Haleyn ja Kyle Hagelin kanssa hanskannut. Miesten ainoa yhteinen vastus on Guillame Lefebvre, jonka Gratton pieksi, ja joka sai Generousista ehkä pienen yliotteen.

Positiivisesti yllättyen olen seurannut uutisointia ja yleistä keskustelua tilanteesta. Tilannetta ja peliä yleensä on lähinnä hehkutettu! Iltalehdellä oli yksi otsikko, joka oli aika mielensäpahoittanut, mutta itse jutussa ei kritiikkiä ollut. Olen ollut siinä käsityksessä, että uutisoinnissa on usein eri artikkelin kirjoittaja ja otsikoija, olisiko niin tässäkin. Kohtuullisen monet tappelut hallissa nähneenä, voin sanoa, että hallilla selvä äänekäs enemmistö tykkää tappeluista, ja kotona tietokoneen äärellä äänekäs vähemmistö vastustaa näitä. Tunnepitoinen peli kuitenkin vetoaa yleisöön, joten jos luotettaisiin markkinavoimiin, eikä "oikeamielisyyteen".
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
7-6 Generousille, laskin päähän osuneet lyönnit, virhearvio +/- 1 molemmille, tasainen ja hyvä taisto siis. Gratton ennakkoon nähden oli pettymys, vaikkakin Generous on todella uloittuva ja hyvän tasapainon omaava tappelija. Kyllä näitä myllyjä on satunnaisesti mukava nähdä, spontaanit toki hauskempia.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
En minä näitä paheksu, ennen oli hanskaamisita enemmän. Mutta videoklipin perusteella homma pantiin kasaan pelitilanteen ulkopuolella. Oli vissiin sovittu henkisesti puolin ja toisin. Meni pikkasen Genamatin voitoksi, kun sai vastustajan kanveesiin. Saas nähdä miten Lukon Brookbank meinaa tomia?
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olihan tuossa vähän liikaa ameriikka-meininkiä ainakin minun makuuni. Riisutaan siinä sekuntitolkulla ja kierrellään ympäri kaukaloa. No, pääasia että saatiin pientä viihdettä kansalle ja Ässien valmennuskaan ei ainakaan haastattelussa vaikuttanut olevan asiasta mitenkään pahoillaan. Huvittavaa oli se, että kun Generous ensin Grattonin haastoi, Gratton kävi ensin kysäisemässä valmennukselta, että saako mennä? Ilmeisesti lupa myönnettiin, kun kohta jo riisuttiin turhia suojia päältä pois :) Gratton näytti nauttivan tilanteesta ja varmasti siinä saikin pikkuisen paineita purettua, kun vihdoin viimein pääsi vähän temmeltämään.

Koko ottelu oli hyvää viihdettä ja tämä nujakkakin tietysti osa sitä kokonaisuutta. Mulle on ihan sama miten jotkut katselee videoita ja laskee osuneita niittejä rillit huurussa, koittaen etsiä jonkun sortin voittajaa. Itse pidän voittajana vain itseäni, sillä minä olin paikalla ja näin tuon kaiken ihan muutaman metrin päästä :)
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kun Gratton pudotti hanskat niin Masa olii instana mukana eikä nähty Jarkko Ruutu episodia..... Noi on piristävä lisä nykyiseen liigaan.... Sanoo kukkahattujengi mitä tahansa niin tän kaltaiset actionit saa jengiä halliin sen 300-500 lisää jos on kuuma peli tulossa.... Itse myös mukaan lukien....

Jääkiekko ei oli Vässyköiden laji.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös