Ei ruikuteta, vaan eteenpäin...
Pistänpä nyt oman lusikkani tähänkin soppaan, vaikka kaikki oleellinen on ketjussa jo sanottu. Mutta kuitenkin, peli oli kokonaisuuksena kiva katsottava, varsinkin ne KalPan pyöritykset.. :D . Joten tässä suhteessa on pakko todeta jotakin positiivista myös KalPan kannalta, ehkä hieman paremmalla tuurilla.. jne.. Mutta se on nyt taas tuita ruikutusta, jota itse vihaan niin ylenkaiken.
Ymmärrän, ettei pelissä nyt noin kumpaakaan joukkuetta kannattamattomalle fanille tarjoiltu kovin erikoisia osuuksia. Mutta sellaisia nämä pelit on...
Tänään nähtiin se, minhin perustan oman arvioni siitä, että KalPa on liian korkealla sarjataulukossa ja ei voi olla siellä vielä Helmikuun lopulla. Henkilökohtaisia virheitä vaan tulee tietyille pelaajille liikaa ja niin monta pistettä menetään niihin, ja sitten se ylivoima.. Sen nyt kaikki tietää.
KalPan materiaali ei yksinkertaisesti ole sitä luokkaa, että tuollaisia virheitä voitaisiin kompensoida pelin aikana ja tähän lisättynä se.. että joukkueen resurssit on tällä hetkellä niin tapissa, että pelaajien vaihtokauppoja ja myyntejä ei tulla näkemään. Herrat Häppölä ja Timonen pysyvät Kuopiossa vielä pitkään... valitettavasti..
Tuomari ei viheltänyt jokaista vihellettävissä olevää jäähyä, olisiko Jyp niistä rankaissut vai mitenkä se olisi muuttanut pelin luonnetta.. voitte spekuloida ihan rauhassa, itse en lähde siihen mukaan, koska näitä pelejä katsoneena ei ne taida edes NHL:ssä jokaista viheltää.. jääkiekko kun sattuu olemaan yksi niistä peleistä, joissa viheltämättömiä jäähyjä tulee aina, jos lasketaan niin et tuomarilta jäi viheltämättä 3 jäähyä.. väittäisin tuomareiden onnistuneen tehtävässä helvetin hyvin. Tuokin liikaa, mutta tämä tuomareiden viheltämättä jättäminen muistuttaa niin kovasti tuota jalkapallon paitsioiden "Olipas/Eipäs ollut -väittelyjä", erityisesti hävinneellä joukkueen fanit tuntuvat suosivan näitä niin usein. Jos ei hyväksy sitä, että myös tuomari tekee virheitä, kannatta vaihtaa lajia.. esim. Raw ja muu showpaini lienee lajeja, joissa tuomareilla ei ole liikaa vaikutusta ottelun kulkuun.. (Lukekaa edellinen kappale hyvin suurella huumorilla, mutta lievällä totuudella)
Kuten todettua, ainakin melkein, vaikka vituttaakin hävitä nimenomaan Jypille tälläisillä maaleilla. Kuitenkin kaksi karkeaa virhettä omalla puolustuasalueella, joista Jyp rankaisi ja ratkaisi pelin. Piste.. Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun seuraavassa pelissä ja toivotaan, että pelaajat Timonen ja Häppölä olisivat oppineet taas jotakin tästä pelistä.. Jos ei.. niin luulen Timosen kiekonkäsittelyn aiheuttavan tulevaisuudessakin pahoja sydänkohtauksia iäkkäämmille Niiralan Montun katsojille (Itse olen alle 30 ja ei se sydänkohtaus niin kaukana ollut itsellänikään.......)
Onnittelut Jyväskylään, ymmärrän sen, että niin monta vuotta liigan häntäpään kahinoissa taistelleelle joukkueelle nykyinen huuma on mannaa.. Väittäisin melkein, että JOS (edelleen isolla huumorilla) KalPa ei voita mestaruutta tällä kaudella, sitten kyllä ehdottomasti sympatiani ovat Jypin puolella. Kaikkea hyvää teille, ja toivotaan, että ne Jyväskylän pelit sujuisi omalta suosikiltani yhtä hyvin kuin Jypin reissut meille päin...
Kiitän ja kuittaan.
- Eräs katsomavalmentaja