Koko tuomarishow lähti eilen siitä väärään suuntaan, kun Henrik Haapalalla arvottiin rangaistus, joka kuului Ilveksen pelaajalle. Sen jälkeen homma luiskahti käsistä - Ilves otti typerän väärän vaihdon, jolle tuomarit ei voi yhtään mitään ja sitten roikkuminen siniviivan tuntumassa vihellettiin, josta Tapparalle viidellä kolmea vastaan yv:tä. Se roikkumisen viheltäminen oli selvästi paikkaus siihen väärin menneeseen jäähyyn, joka arvottiin Haapalalle hetkeä aiemmin ja sen vihelsi Tom Laaksonen kaukaa keskialueelta (joka oli outoa, koska lähempänä ja paremmin sijoittunut tuomari ei asiaan reagoinut), joka tapauksessa siitä hetkestä linja meni sekaisin. Tappara ei osannut käyttää tuota sekavaa hetkeä hyödyksi ja se olis pitänyt hyödyntää.
Kuitenkin mä en henkilökohtaisesti jaksa ymmärtää, että vuodesta toiseen tämä ikuisuusteema => tuomarit käydään ympäri foorumeita läpi ja ihmiset kaipaavat sitä tiukempaa linjaa, vaikka todellisuudessa olen lähes varma, että kukaan ei oikeasti sitä tiukkaa linjaa halua, koska silloin pelit olisivat koko aika jäähyä. Kyllähän kaikki joukkueet erityisesti puolustuksessa tässä liigassa nappaavat kaksin käsin kiinni, jos jäävät jälkeen ja sota-alueella ei ole sääntöjä vaan puolin et toisin siellä on pelkästään makuupaikkoja. Mielestäni liigan tuomarilinja on keskitasolla ihan ok ja tiukempi linja on jo huonoksi pelille.
Se suurin ongelma mitä mä edelleen ihmettelen liigassa on se, että jäähyt pyritään saamaan tasan. Sitä mä en ikinä tuu ymmärtämään, että miksi, mutta niin tässä liigassa on toimittu. Sen toisen erän jälkeen näki, että seuraava jäähy tulee Tapparalle vaikka pelissä tapahtuisi mitä. Tappara vei peliä näennäisesti myös kolmannessa erässä, mutta siinä missä tokassa erässä vihellettiin vielä jäähyjä Ipalle niin enää kolmannessa ei sitten vihelletty. Eikä sillä mitää väliä ole, koska Tappara tuskin olisi pystynyt eilisellä latauksella sitä toista häkkiä tekemään, vaikka olis ollut kuinka paljon jäähyä ipalla, mutta tarkoitan siis sitä, että pelitapahtumat ja vihelletyt jäähyt vaikuttaa seuraavaan jäähyyn ja se on todella ikävä juttu liigassa.
Sen tietää liigassa lähes aina, että jos vaikka toinen vie peliä koko tokan erän ja tuomaristo joutuu viheltämään joukkueelle x vaikka 3 rangaistusta niin kolmannessa ei enää pilli käy ja ekasta pienestäkin rikkeestä se käy sitten omalle jengille. Tämä on se suurin ongelma, ei linjattomuus tai liian löysä tai tiukka linja vaan tämä ylhäältä johdettu ajatus siitä, että pelissä rikkeet muka menisi tasan. Ei ne mene.