Onhan levyn bassottomuus ja erikoisesti kumahtava rumpu jotenkin ihmeellinen valinta mutta nuokin on jotenkin alusta asti sisäistänyt tuohon levyyn kuuluviksi jutuiksi.
Tämä on totta. Jos nyt ilmestyisi tuollaisella soundimaailmalla varustettu levy ja Justicea ei olisi aikanaan ilmestynyt, niin mahtaisihan se hieman ihmetyttää, että mitähän sieniä siellä studiossa on vedetty. Mutta nimenomaan tuohon täydelliseen biisimateriaaliin assosioituna soundit ovat syöpyneet mieleen sen verran, että niissä ei tavallaan havaitse mitään vikaa. Etenkään rumpusoundien kanssa minulla ei ole mitään ongelmia. Bassarisoundi on mahtava, läskisti naamalle lätkähtävä (etenkin vuoden 1988 standardeilla). Basson puuttuminen on sen sijaan toki erittäin valitettavaa, vaikka tietysti osittain tästä johtuen kitarat ja bassarit soundaavat sitten niin hyvältä.
Olen kyllä todella innoissani siitä, että Metallica aloitti nyt uusintajulkaisujen sarjan No Life 'til Leather -demosta. Tämä kun tarkoittaa, että aikanaan siellä päästään Justiceenkin asti ja voi kun kyllä maistuisi remiksattu ja remasteroitu versio... Tosiaan tuo alkuperäinenkin, Lars-vapaa miksaus, olisi kohtalaisen kiinnostava:
Lars Ulrich Is To Blame For Lack Of Bass On Metallica's '…And Justice For All' Album: Mixing Engineer - Blabbermouth.net
Stone oli hieno bändi ja No Anaesthesia hieno levy, mutta ei töki pelkästään se rallienglanti. Vokaalit yleensäkin ovat kamalat.
Stonen kanssa on kyllä saanut nähdä vaivaa, että on päässyt hiljalleen kunnolla diggailemaan bändin musiikista. No Anaesthesian soundit ovat itseasiassa järkyttävän kovat julkaisuajankohtaansa nähden. En voi ymmärtää, että miten on Suomessa saatu aikaan tuollaista jälkeä, kun äkkiseltään ei kyllä tule mieleen tuohon mennessä ilmestyneistä isojen bändien levyistäkään mitään paremmalta soundaavaa. Todella murhaavia riffejä on myös saatu mukaan... Mutta sitten se laulu. Minua ei rallienglanti ole siinä pahemmin haitannut, eipä ole tullut sitä oikein edes noteerattua, kun se laulu on itsessään niin ankeaa. Todella monotonista ja puuduttavan kuuloista ulosantia. Sinällään huutamisen kanssa minulla ei ole mitään ongelmaa (huutotulkinnalla minäkin bändissäni vokaaleja hoidan), mutta valitettavasti Joutsenniemen huutaminen ei vaan toimi sitten yhtään. Sitä pitää lähinnä vain sietää siinä mukana.